Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 381 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #192265
    sti_erik
    Deltagare

      Jerry: självklart har jag koll på knock link och har tillock med en stor 4 gasmätare I BILEN ( altså en sådan som är avsedd för verkstad stor som en gammal TV typ ) bredbandslambda finns också där så det är en liten verkstad i min bil för nu läget fick justera lite enklare värden men inget alvarligt för att rätta till lambdat lite men tycker överlag att förprogrammerade grundmappen va mycket fin trotts allt och kan lugnt säga att det inte hade varit några problem att köra på den men den gick lite väl magert bara..

      Johan: en liten detalj fråga bara vart satt smr din MAT sensor (tänkte att jag skulle fixa dit den så jag slapp LMM’n men hittade ingen given plats direkt och drar mig för att gå på med borren (om det nu ska behövas) innan man fått lite fedback..

      Måste verkligen lägga några goda ord för autronic då jag tycker det vart skit skönt att hålla på med och allt finns i sprutet som i tex m800 bara att det kostar en bråkdel av grundpriset på motec!

      jävligt skönt att det mesta intressanta fans i instruktionsboken också hade blivit lite surt annars att få åka hem från garaget för att få tillgång till dator och ta reda på tex hur jumprarna ska stå för aktuella inställningar.

      /Erik

      #192266
      sti_erik
      Deltagare

        jusste årsmodellen jo jag har en -03

        #192180
        pannan
        Deltagare

          Om du menar MAP sensorn så kör vi på Autronics egna. Om du kommer på Söndag till clubträffen kan du ta en kik på kablarna. Vet att de kapade en kabel när vi körde på den interna mapsensorn. Nu vet jag fakiskt inte.

          mvh
          J

          #191920
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Trist nog finns det fall där knocklinken inte har plockat upp spikningar, så att bara lita på den är inte en bra ide.
            Har man däremot kollat upp att den verkligen fungerar med lurar är det en helt annan sak (och någon som vet vad han skall lyssna efter).

            Låt bli att gasa tills det är färdigskruvat och mappat ordentligt, det är min starka rekommendation, autronic backar inte på tändningen om det skulle spika.

            Att ordna upp kolvar med hål i börjar på 30′ om man gör det mesta själv, det tycker jag är en anledning god nog att ta det på allvar..

            /J

            P.S. Missförstå mig rätt nu alla – knocklinken är en bra pryl, men inget att förlita sig på med ett sprut som inte är mappat, som dessutom saknar möjlighet att backa tändkurvan.

            #192267
            sti_erik
            Deltagare

              Johan:

              MAP (manifold air pressure) kör jag ochså på autronics intärna..

              MAT däremot (manifold air temp) ska sitta någonstans där den kan mäta “system temperaturen” .. gamla lufftmasse kablaget är borta och nu används bara blå/gul (alt blå/vit) och brun kabel från samma kablage till MAT givaren.. blå/gul (alt blå/vit) och brun kabel övergår till röd/vit (om man kör på autronics dvs)

              Skulle vara guld värt att få veta vart smr har satt sen!

              Jerry:

              Blev lite avskräckt av dina skräckhistorier om brända kolvar så jag och en erfaren kompis skrev ihop en riktigt “safe map” att köra på så länge.. har även agerat doktor med stetoskop och allt kompisen trodde att grundmappen hade varit riskfri också men hävdade att mycket berodde på att jag kör e85…

              #191936
              Blocken
              Deltagare

                STi-Erik> Dags för en egen projekttråd nu! Vi är meganyfnikna på din pärla! 🙂

                /Block

                …………………..
                Thai-Perr

                #192268
                sti_erik
                Deltagare

                  jo jag vet det börjar bli dags kanske nu när man trängt sig på i johans länge nog.. men ska fixa det någon dag när det droppat in lite mer delar och man hunnit fota lite! tack för krängningshämnarna föresten block dom satt inte helt fel! en jävla skilnad faktist!

                  #192181
                  pannan
                  Deltagare

                    Lite uppdateringar:

                    Bilen kommer att åka in i vinterdvala om en månad ungefär. Då tas beslutet om bilen kommer att behållas i det skick den är eller om det kommer att byggas vidare under vintern. Är kanonnöjd som den är just nu, det jag önskar är bättre chassie, fast det vore ju inte fel med 100-150 hkr till…..

                    I slutet av veckan är det SCF mässan i Gustavsberg och jag rekommenderar alla som gillar banåka att kika förbi våran monter. Vad menar jag då med “våran” monter. En klubb bildades för några veckor sedan av dessa personer: Mig, Micke Rosenlund (känd EVO och Subaru profil), Fredde (SAD EVO kungen), Lids (Porsche GT3 som var som bambi på hal is sist), Andreas (EVO V RS) och Björn (Nissan 350Z) ev även en till person som ännu inte har bestämt sig. IOm att Gotlands Ring åkat har varit en stor succé 2 år i rad och att på två personer anordna allt kände jag och Lids att det var dags och gå vidare och utveckla allt till något seriösare. Till nästa år kommer vi bli ännu bättre med banåka både i Sverige och Finland. Vart i Sverige håller jag hemligt just nu. Vi kommer inte vara en konkurrerande märkesklubb utan vi vänder oss till dom som verkligen vill bruka sin bil både på bana, challenge och konbana. Vi skall även se om vi kan få till lite isåka i vinter också. Så ni som har vägarna förbi, kika gärna förbi Gustavsberg nu till helgen.

                    5 st bilar kommer vi att ställa ut, vad det blir är också det lite hemligt. 1 av bilarna kommer det att pratas en hel del om och den nya ägaren har helt sjuka planer på detta spektakel 🙂 Nu ligger t o m FIA bilarna i lä…

                    Mvh
                    Johan

                    #192233
                    STIred
                    Deltagare

                      Grymt Johan, jag får fan se till hitta till banorna lite oftare nästa år, hoppas det är slut med jobbande på 50 olika ställen då 🙂

                      /r

                      ———————————————————–
                      I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                      ———————————————————–
                      It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not
                      —————————————————————————————-

                      rödSTI

                      #192182
                      pannan
                      Deltagare

                        Grymt Johan, jag får fan se till hitta till banorna lite oftare nästa år, hoppas det är slut med jobbande på 50 olika ställen då :-)/r———————————————————–I can live with the despair, it’s the hope that kills me———————————————————–It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not—————————————————————————————-rödSTI

                        Yep det tycker jag Raul 🙂 blir ju bara K&N man får fightas emot i din bil 😉

                        Jag tror stenhårt på nästa år. Det som verkligen har gjort Gotlands resorna så pass positiva är faktiskt de som följt med. Alltid bra folk och alla har varit kanonnöjda efteråt. Många säger att det är bland det bästa de åkt med på. Vilket gör oss riktigt glada.

                        #192234
                        STIred
                        Deltagare

                          Yep det tycker jag Raul 🙂 blir ju bara K&N man får fightas emot i din bil 😉

                          He he…:D ska nog bli ändring på det där vetu 😉

                          /r

                          ———————————————————–
                          I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                          ———————————————————–
                          It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not
                          —————————————————————————————-

                          rödSTI

                          #191927
                          Strat
                          Deltagare

                            Nästa steg blir ju att ta er ann gamm-stoneage-kokarna 😀 😛

                            /Claes

                            #192235
                            STIred
                            Deltagare

                              Nästa steg blir ju att ta er ann gamm-stoneage-kokarna 😀 😛 /Claes

                              Det ska vi nog se till fixa med, eller hur Johan? 😀

                              /r
                              [font FACE=”Arial”]
                              ———————————————————————————
                              I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                              ———————————————————————————
                              It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not
                              ————————————————————————————————————————


                              rödSTI

                              #192183
                              pannan
                              Deltagare

                                Nästa steg blir ju att ta er ann gamm-stoneage-kokarna 😀 😛 /Claes

                                Det ska vi nog se till fixa med, eller hur Johan? 😀 /r[font FACE=”Arial”]———————————————————————————I can live with the despair, it’s the hope that kills me———————————————————————————It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not————————————————————————————————————————rödSTI

                                Jag tror att ett chassie är hemligheten 🙂 Fasen Raul du har ju en av klubbens mest potenta bilar 🙂 Den borde vara kababel till en tid under 1.25, med tanke på att Jons gamla gått på de tiderna.

                                Claes 🙂 Stora klistermärken är hemligheten 🙂

                                mvh
                                J – som skall skrapa bort all asfaltsmatta, slita bort inredningen, förlänga växelspaken och flytta ratten närmare i vinter

                                #192236
                                STIred
                                Deltagare

                                  Fasen Raul du har ju en av klubbens mest potenta bilar 🙂 Den borde vara kababel till en tid under 1.25, med tanke på att Jons gamla gått på de tiderna.

                                  Jo tvivlar inte en sekund på att bilen fixar det(får bara lära mig köra bil först…), tyvär har jag inte haft nån möjlighet köra speciellt mycket det här året, och de få gångerna man har gjort det har jag varit tvungen åka över hundra mil(enkel väg) för o göra det. Avsåndet skiter jag i iofs, det har varit annat skit i vägen…
                                  Som sagt hoppas som fan att situationen förbättras nästa år, jobbar på det iaf 🙂

                                  Inte mycket fel på din bil heller för den delen, fixa bara lite sjysst väghållning så…:)

                                  /r

                                  [font FACE=”Arial”]———————————————————————————
                                  I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                                  ———————————————————————————
                                  It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not
                                  ————————————————————————————————————————

                                  rödSTI

                                Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.