Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 381 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #191890
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Jag säger *nja* till det kittet, rördragningen lämnar en del att önska om man vill få till det med något rekorderligt luftfilter. 🙂

      Tyvärr blir det lite så oavsett vad man kikar på, Hybridpaketet jag kör med är det enda jag sett som löser det hela lite klurigare (men jag har inte sett att det skall passa på New Age).

      Men…skulle jag sitta och välja fmic till min nya kokare…ja…då skulle APS ligga bra till, maken till fabriksmonterat stuk får man leta efter (sträck på dig Raul), dyrt, men värt det?

      /J

      #192215
      STIred
      Deltagare

        Jag säger *nja* till det kittet, rördragningen lämnar en del att önska om man vill få till det med något rekorderligt luftfilter. :)Tyvärr blir det lite så oavsett vad man kikar på, Hybridpaketet jag kör med är det enda jag sett som löser det hela lite klurigare (men jag har inte sett att det skall passa på New Age).Men…skulle jag sitta och välja fmic till min nya kokare…ja…då skulle APS ligga bra till, maken till fabriksmonterat stuk får man leta efter (sträck på dig Raul), dyrt, men värt det?/J

        He he 🙂 skulle just föreslå aps för pannan 😉

        #191924
        Strat
        Deltagare

          Ser ju ut som att fronten inte alls passar med den ic’n. Ser uttryckt ut. Sen är ju inte paketet riktigt anpassat till öppningen. Vem tillverkar det?

          #192009
          pannan
          Deltagare

            Ser ju ut som att fronten inte alls passar med den ic’n. Ser uttryckt ut. Sen är ju inte paketet riktigt anpassat till öppningen. Vem tillverkar det?

            En kille i England som gör detta kit. De som har kitet verkar vara nöjda sedan är priset lite annorlunda dvs runt 400 pund. Hade tänkt plockat IC:n ifrån Vivid Racing men iom att det stått en hel del illa om dem på bl a Nasioc så vågar jag fasen inte beställa ifrån dem. Kan de blåsa folk i USA är nog chansen ännu större att blåsa någon i Svedala.

            Får väl kika runt lite till då men att t ex sätta dit en APS DR720 känns väldigt mycket overkill för den specen jag skall köra.

            #192194
            p_ilis
            Deltagare
              #192216
              STIred
              Deltagare

                Får väl kika runt lite till då men att t ex sätta dit en APS DR720 känns väldigt mycket overkill för den specen jag skall köra.

                Varför inte vänta då med byta till fmic, och kör med tmicen ett tag till 🙂 Bättre skaffa en sjysst med en gång sen längre fram….tråkigt bara om du skulle köpa nån nu och sen kanske ångra dig längre fram….

                #192010
                pannan
                Deltagare

                  Xenonkit beställt 🙂 vet att det inte är någon prestandapryl men ack så snyggare bilen blir 😀

                  #191891
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Pannan, nu halkade du ned ett par pinnhål igen. :*

                    APS-fmic, inte smäck. :*

                    /J

                    #192011
                    pannan
                    Deltagare

                      Pannan, nu halkade du ned ett par pinnhål igen. :*APS-fmic, inte smäck. :*/J

                      För att man beställt xenonkit? hahah 😀 nää du

                      Jo jag vet APS är fina skiten, men för det priset och för att köra med originalsnurra….nej tack 😛 Iof ligger APS TMIC i bra prisläge ifrån JRM. Svårt val det här.

                      #191892
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        Varför ens pilla med det, originalic:n räcker till det du skall ha ut av den, om det inte skall bytas turbo?

                        /J

                        #192012
                        pannan
                        Deltagare

                          Varför ens pilla med det, originalic:n räcker till det du skall ha ut av den, om det inte skall bytas turbo?/J

                          Kanske har rätt…

                          Nu till min fråga. Vad skall man satsa på för DP? Kommer köra en katlös DP, men frågan är om man skall satsa på en vanlig eller en s.k Bellmouth? Vad kör ni för DP:s här på forumet?

                          #191893
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Kör en vanlig öppen (“bellmout”), sti:n har ju strulat förut med skenande laddtryck, gör det så lätt som möjligt för wg:n att få ur sig gaserna.

                            /J

                            #192013
                            pannan
                            Deltagare

                              Kör en vanlig öppen (“bellmout”), sti:n har ju strulat förut med skenande laddtryck, gör det så lätt som möjligt för wg:n att få ur sig gaserna./J

                              Har lite funderingar på Helix utan kat men om någon vet andra bra förslag till vettiga priser är de välkomna. Vi hoppade USA beställningen då flera av företagets kunder inte varit nöjda med leveranstider, fått felaktiga produkter m.m så jag vågade inte slänga över en massa pengar over sea för att stå utan saker. Nu blir det att beställa ifrån England istället.

                              #192217
                              STIred
                              Deltagare

                                Nu till min fråga. Vad skall man satsa på för DP? Kommer köra en katlös DP, men frågan är om man skall satsa på en vanlig eller en s.k Bellmouth? Vad kör ni för DP:s här på forumet?

                                Jag kör med aps(hela avgassystemet inkl dp).

                                Aps dpn är väl som en bellmouth fast har en extra liten fläns för att skilja wg från avgas, med en gång efter turbon, men det visste du säkert redan 🙂

                                Jag var inne på helix först med(hela avgassytemet), enligt jrm så är det riktigt fina grejer, tog dock aps då jag fick bra pris 🙂 annars hade det nog blivit helix…

                                #192014
                                pannan
                                Deltagare

                                  Lite uppdateringar:

                                  Helix dp och up-pipe borde anlända nästa vecka.

                                  Xenonljus installeras denna vecka då paketet har kommit.

                                  Angående kolfiberhuv utan scoop kommer det bli ett med scoop. Fast denna variant är rallyvarianten med luftuttag framför scoopet.

                                  Front är även det på G, vad det blir för någon visar jag när den anländer till Sverige. Beräknad lev. tid ca 4 veckor.

                                  Fälgmodellen är även det klart, nu återstår bara om det blir bronze eller svarta fälgar med polerad kant.

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.