- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2011 kl. 18:37 #196704TomKDeltagare
Eller så köper du turbon direkt från Blouch som levererar SC aggen.
SC46=polka pickle SC54=dom III3 maj, 2011 kl. 18:39 #196639TurbovinDeltagareEnligt Scoobyclinic har de egen spec så det är inte exakt samma man får om man köper från Blouch. Jänkarna kör ju i princip bara 2.5 så det kan skilja lite på snurrorna. Enginetuner har ju S215 för 2.5l t.ex.
3 maj, 2011 kl. 19:30 #196705TomKDeltagareOk, läser man runt lite så ska det vara samma spec.
Blouch har väldigt många olika turbos.3 maj, 2011 kl. 20:43 #196640TurbovinDeltagareKvarnis: tror inte besiktningen blir mer problematisk med en S206, blir ju bara lite kortare FMIC-rör. Dessutom vet de knappt vad en Impreza är i Tidaholm 😉 De släpper en billet av S206 om några veckor, ska bli intressant att se vad den ger.
3 maj, 2011 kl. 23:28 #196641TurbovinDeltagareAngående att Blouch och SC aggen skulle va exakt likadana så står det så här i Billet-tråden på Scoobynet:
”
Hi,all our turbos are unique to us, they have different housings to the blouch units and wheel trim is to our spec, I am sure though we can drop ship one of our spec turbo’s to you no problem.”
“Hi John,
as stated the SC versions are different, we had a customer here with the blouch Dom 2.5XTR on his car, did good power but suffered with spool.
I guess Blouch will sell you one of ours if I give them the nod, let me know by e mail, info@scoobyclinic.com”
4 september, 2011 kl. 20:22 #196642TurbovinDeltagareInte mycket till uppdatering men har blivit lite mer att göra för mig iaf.
Har dock tagit bort tvärbalken efter detta men sen har jag inte kommit så mycket längre. Värmepaketet osv verkar sitta fast i AC-rören så jag vill inte skruva loss mer innan jag fått nån med utrustning för att tömma AC:n till garaget.
Ja, ifall det är oklart så tänkte jag alltså ge mig på att flytta på ratten.
Håller på att spara ihop till en donatorbil, nästa lön borde bli hyfsad med halvårsbonus och en del övertid så vi får se om man kan hitta nåt.
Så har ni en BILLIG GT som är defekt, typ krockad bak eller med motorras kan ni ju dra iväg ett PM så får vi se. Har sett ett par objekt för 15k och 25k på blocket men har tyvärr inte pengarna än. På den för 15k var tyvärr kabelhärvan under ratten stöldskadad så det är ju inte fullt så intressant.
Det viktiga är ju att motorrum och inredningen framför framstolarna är intakt och fin iaf.
En sak är säker, denna bil har blivit ett långtidsprojekt nu iaf. Återstår att se om den kommer ut nästa år men det känns lite tveksamt. Lutar åt att jag ska spara ihop till ett 2.35L CDB också vilket borde hamna på strax över 40K från Enginetuner.
4 september, 2011 kl. 20:28 #196643TurbovinDeltagareDen får sitta kvar, det är för mycket av en petitess för att jag ska bry mig. Möjligen om man lackar om den nån dag i framtiden, då kan man lägga igen helt.
5 september, 2011 kl. 05:51 #196557KvarnisDeltagareHe he jo det är lite jobb, att flytta ratten 🙂
5 september, 2011 kl. 10:13 #196644TurbovinDeltagareJo det är ganska mycket mer än vad folk inser att det är, men har väl gett mig fan på att göra det nu iaf 🙂
5 september, 2011 kl. 19:30 #196578kamikazeDeltagareHärligt grabben kör hårt 🙂
7 september, 2011 kl. 23:05 #196645TurbovinDeltagareHar ni några tankar om det funkar med en GL istället för GT så länge vi fortfarande pratar 99-00? Antar att det skiljer på kabelhärvan till ECU:n men funkar resten att använda sig av? Läste i nån polacks projekttråd på Scoobynet att sugisens pedalställ var för mekanisk koppling eller nåt sånt iaf.
En GL/RX går ju hitta körbara för samma pengar som en skrotad/rasad GT på ett ungefär.
9 september, 2011 kl. 20:16 #196646TurbovinDeltagareHämtade ut 2 paneler för fönsterhissknapparna hos Subaru-handlaren idag. De satt alltså på 2-dörrars GC8 RS i USA men vet inte om de funnits i Europa också (har sett några vänsterstyrda 2D sugisar på Blocket). Lock & Unlock-hålen hade ju kanske kunnat kvitta då Type R:en har mekaniska lås inbyggda i handtagen (de röda plupparna vid handtagen är väl lås?). Så frågan är om man kanske kunda lägga igen hålen och klä med kolfiber eller nåt.
Själva knapparna/elektroniken kunde de inte hitta med de artikelnummer jag angav (från USA) så får se om jag får leta begagnat i USA där.
31 december, 2011 kl. 00:04 #196647TurbovinDeltagareHar inte hänt ett skit men fick ett gammalt klipp på hur bilen lät iaf http://www.youtube.com/watch?v=cwcYs3cN4O8
Har ju gått lite i tankar om att byta till original twinscroll-rör å SC46 turbo men jag vet inte riktigt.
31 december, 2011 kl. 09:27 #196675Fricke.wDeltagareFränt fränt fränt 🙂 blir ju grym den här, och tycker definitivt att du ska satsa på en twinscroll upp sättning av SC 😀
1 februari, 2012 kl. 00:12 #196648TurbovinDeltagareHade tänkt byta sprut till Syvecs för att få knock control mm men nu har det släppts en helt ny version av Simtek som verkar ha allt man kan önska.
http://bbs.scoobynet.com/general-technical-10/923278-the-new-simtek-range.htmlhttp://www.enginemapper.co.uk/Simtek_Pro_spec_sheet.pdf
Kommer därför sälja mitt Simtek med dongle och programvara för att mappa själv till bra pris om nån är intresserad.
För övrigt kommer jag fokusera på att betala bort det lån jag har på bilen i år så jag tror inte bilen kommer komma ut förrän 2014 med tanke på att allt man vill göra i motor- och växellådsväg går på iaf 100k.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.