• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 164 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #196704
    TomK
    Deltagare

      Eller så köper du turbon direkt från Blouch som levererar SC aggen.
      SC46=polka pickle SC54=dom III

      #196639
      Turbovin
      Deltagare

        Enligt Scoobyclinic har de egen spec så det är inte exakt samma man får om man köper från Blouch. Jänkarna kör ju i princip bara 2.5 så det kan skilja lite på snurrorna. Enginetuner har ju S215 för 2.5l t.ex.

        #196705
        TomK
        Deltagare

          Ok, läser man runt lite så ska det vara samma spec.
          Blouch har väldigt många olika turbos.

          #196640
          Turbovin
          Deltagare

            Kvarnis: tror inte besiktningen blir mer problematisk med en S206, blir ju bara lite kortare FMIC-rör. Dessutom vet de knappt vad en Impreza är i Tidaholm 😉 De släpper en billet av S206 om några veckor, ska bli intressant att se vad den ger.

            #196641
            Turbovin
            Deltagare

              Angående att Blouch och SC aggen skulle va exakt likadana så står det så här i Billet-tråden på Scoobynet:


              Hi,

              all our turbos are unique to us, they have different housings to the blouch units and wheel trim is to our spec, I am sure though we can drop ship one of our spec turbo’s to you no problem.”

              “Hi John,

              as stated the SC versions are different, we had a customer here with the blouch Dom 2.5XTR on his car, did good power but suffered with spool.

              I guess Blouch will sell you one of ours if I give them the nod, let me know by e mail, info@scoobyclinic.com

              http://bbs.scoobynet.com/799025-scoobyclinics-turbos-just-got-billet-i-mean-better-57.html#post9997469

              #196642
              Turbovin
              Deltagare

                Inte mycket till uppdatering men har blivit lite mer att göra för mig iaf.

                Har dock tagit bort tvärbalken efter detta men sen har jag inte kommit så mycket längre. Värmepaketet osv verkar sitta fast i AC-rören så jag vill inte skruva loss mer innan jag fått nån med utrustning för att tömma AC:n till garaget.

                Ja, ifall det är oklart så tänkte jag alltså ge mig på att flytta på ratten.

                Håller på att spara ihop till en donatorbil, nästa lön borde bli hyfsad med halvårsbonus och en del övertid så vi får se om man kan hitta nåt.

                Så har ni en BILLIG GT som är defekt, typ krockad bak eller med motorras kan ni ju dra iväg ett PM så får vi se. Har sett ett par objekt för 15k och 25k på blocket men har tyvärr inte pengarna än. På den för 15k var tyvärr kabelhärvan under ratten stöldskadad så det är ju inte fullt så intressant.

                Det viktiga är ju att motorrum och inredningen framför framstolarna är intakt och fin iaf.

                En sak är säker, denna bil har blivit ett långtidsprojekt nu iaf. Återstår att se om den kommer ut nästa år men det känns lite tveksamt. Lutar åt att jag ska spara ihop till ett 2.35L CDB också vilket borde hamna på strax över 40K från Enginetuner.

                #196643
                Turbovin
                Deltagare

                  Den får sitta kvar, det är för mycket av en petitess för att jag ska bry mig. Möjligen om man lackar om den nån dag i framtiden, då kan man lägga igen helt.

                  #196557
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    He he jo det är lite jobb, att flytta ratten 🙂

                    #196644
                    Turbovin
                    Deltagare

                      Jo det är ganska mycket mer än vad folk inser att det är, men har väl gett mig fan på att göra det nu iaf 🙂

                      #196578
                      kamikaze
                      Deltagare

                        Härligt grabben kör hårt 🙂

                        #196645
                        Turbovin
                        Deltagare

                          Har ni några tankar om det funkar med en GL istället för GT så länge vi fortfarande pratar 99-00? Antar att det skiljer på kabelhärvan till ECU:n men funkar resten att använda sig av? Läste i nån polacks projekttråd på Scoobynet att sugisens pedalställ var för mekanisk koppling eller nåt sånt iaf.

                          En GL/RX går ju hitta körbara för samma pengar som en skrotad/rasad GT på ett ungefär.

                          #196646
                          Turbovin
                          Deltagare

                            Hämtade ut 2 paneler för fönsterhissknapparna hos Subaru-handlaren idag. De satt alltså på 2-dörrars GC8 RS i USA men vet inte om de funnits i Europa också (har sett några vänsterstyrda 2D sugisar på Blocket). Lock & Unlock-hålen hade ju kanske kunnat kvitta då Type R:en har mekaniska lås inbyggda i handtagen (de röda plupparna vid handtagen är väl lås?). Så frågan är om man kanske kunda lägga igen hålen och klä med kolfiber eller nåt.

                            Själva knapparna/elektroniken kunde de inte hitta med de artikelnummer jag angav (från USA) så får se om jag får leta begagnat i USA där.

                            #196647
                            Turbovin
                            Deltagare

                              Har inte hänt ett skit men fick ett gammalt klipp på hur bilen lät iaf http://www.youtube.com/watch?v=cwcYs3cN4O8

                              Har ju gått lite i tankar om att byta till original twinscroll-rör å SC46 turbo men jag vet inte riktigt.

                              #196675
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Fränt fränt fränt 🙂 blir ju grym den här, och tycker definitivt att du ska satsa på en twinscroll upp sättning av SC 😀

                                #196648
                                Turbovin
                                Deltagare

                                  Hade tänkt byta sprut till Syvecs för att få knock control mm men nu har det släppts en helt ny version av Simtek som verkar ha allt man kan önska.
                                  http://bbs.scoobynet.com/general-technical-10/923278-the-new-simtek-range.html

                                  http://www.enginemapper.co.uk/Simtek_Pro_spec_sheet.pdf

                                  Kommer därför sälja mitt Simtek med dongle och programvara för att mappa själv till bra pris om nån är intresserad.

                                  För övrigt kommer jag fokusera på att betala bort det lån jag har på bilen i år så jag tror inte bilen kommer komma ut förrän 2014 med tanke på att allt man vill göra i motor- och växellådsväg går på iaf 100k.

                                Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 164 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.