• Detta ämne har 307 svar, 49,632 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Kvarnis.
Visar 8 inlägg - 301 till 308 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239553
    kleinis
    Deltagare

      2.5l, twin scroll, avcs sen är saken biff
      Lätta mer 1000 kg är fullt möjligt

      ja precis 2,7 liter smidd maskin med lite mer komp får på på ca 30 guldmynt gånger några till 😛 vi får se lite vad som händer med allt.

      viken är de ingen fara med den är nästan för lätt nu så de lägger jag nog ingen kraft på många driftingbilar som blir för lätta och sen har man svårt att komma ifatt andra vid lite twin körning 😛

      #239554
      kleinis
      Deltagare
        #239538
        kleinis
        Deltagare

          som ni kanske sett har högra topplockspackningen börjat läcka som tur va vid sista körningen för året, bilen går bra men ska försöka hitta en annan utväxling på bak diffen så jag får ca 200 på 4an istället för typ 180 på 3an. måste få mer rök haha och de där 20 km/h kan göra stor skillnad ! 🙂

          annars har de blivit en till Impreza på gården som ska fixas lite, sedan vet i tusan vad som händer med den. kompisen som kör rally tyckte jag skulle göra en grupp n bil och köra samma design som drifting bilen. det hade ju varit galet! men de är nog bara en fin dröm. 🙂

          #239555
          kleinis
          Deltagare

            dan innan julafton blev nya garage plattan gjuten. 8,6×9 meter och 3,8 meter i takhöjd ska bli jäkligt skönt.

            nu ska jag ut i mitt gamla garage och skrämma ihop en subaru motor till en kompis som rasat vevlagren.

            ni andra får ha en fortsatt trevlig jul !

            #239361
            Fladric
            Deltagare

              Grattis till nytt garage! 🙂

              Vi ska gjuta en maskinhall så fort det blir lite mildare här, -19 är lite grinigt 😉

              Tur att isbanan är upplogad och Imprezan redo! 😀

              God forsättning!

              #239556
              kleinis
              Deltagare

                Grattis till nytt garage! 🙂

                Vi ska gjuta en maskinhall så fort det blir lite mildare här, -19 är lite grinigt 😉

                Tur att isbanan är upplogad och Imprezan redo! 😀

                God forsättning!

                tack ! tänk om man hade haft lite mer tid bara då hade det ju varit en baggis och bygga klart garaget 😛 sen ska ju alla bilar ha sin tid o pengar också, förstår inte varför ibland 😛

                #239557
                kleinis
                Deltagare

                  då var det dags igen för en ny sommar, igår fixa jag ny växelspak med ställbarshortshift, fixa ny upphängning av växellådan och kardan,
                  koppla in motorn som varit ur och fått nya topplockpackningar och ventiltätningar och slipade ventiler.
                  så alltså blir det att köra 4 cyl 2,1 liters motor i år igen med samma precision turbo

                  idag blir det att byta ut bensinen i tanken mot e85 igen och troligtvis ta en testrunda innan nästa helg då det är Dotz Drift break ni kommer nog få ett smakprov på FB i eftermiddag ska ni se !

                  #239306
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    E85 är rätt val, mer vrid och effekt 🙂

                  Visar 8 inlägg - 301 till 308 (av 308 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.