Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 255 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #221757
    Jocke.T
    Deltagare

      Kul att du gillar det 🙂

      Här kommer en uppdatering från igår. Jag var en snabbvända i garaget och rättade till “Whiteline Rear Differential Lock Kitet” då ena av de övre bussningarna hade glidit lite och hamnat snett.
      Men nu är allt på plats i bakvagnen igen 😀

      Blev en väldig kontrast mellan det gamla och det som är nymålad och sprayat med nytt rostskydd 😮

      #221758
      Jocke.T
      Deltagare

        Idag fick jag bytt de främre drop linksen från Perrin och i samband med det även bussningarna till krängaren.

        Har även monterat ett kallstartsmotstånd som lurar ECU’n att det är kallare än vad det egentligen är och skickar då på mer soppa.

        Jag passade även på att lufta bromsarna och höja bilen en cm eller två 🙂

        Lite skillnad mot original!

        De gamla bussningarna ur

        …Och nya på plats!

        Här är två bilder på en fin knapp. Den är till kallstartsmotståndet.

        Nu är kärran äntligen nere på hjulen igen! 😀
        Fan va skönt det känns!

        Det som är kvar nu är bara att montera på mina Perrin Wing stiffys och byta olja.
        Sen kommer lite småsaker som att jag ska montera nät framför intercoolern så den undkommer stenskott och skit, och så ska jag slänga in en catchtank till vevhusventilationen så jag slipper får en massa olja i insuget (Dock så är där väldigt rent än så länge) men det kommer när jag får tid över.

        #221759
        Jocke.T
        Deltagare

          Körde en kort vända ute gårdsplanen utanför garaget igår och faaan va körkåt jag blev! 😀
          Har verkligen saknat boxerljudet!
          Nu har oljan från Tyskland kommit med, så den blir bytt nu nån dag när jag får tid.

          Här är en liten film på när jag körde ut den från garaget 🙂
          Film!

          Kan tillägga att jag och sambon har köpt hus. …Med 50kvm garage 🙂
          Så snart ska Subban (bilen alltså) får nytt hem.

          #221760
          Jocke.T
          Deltagare

            Årets första tvätt!

            Och numera även besiktigad med blankt papper! 🙂

            Har bokat hjulinställning till på tisdag och sen jävlar ska det njutas av kärran! 😎

            #221788
            Hjelm
            Deltagare

              Grattis =) fan va gött, är lille sugen på att få ut bilen när alla andras är klara !

              #221761
              Jocke.T
              Deltagare

                Tack! 🙂 Jag förstår dig, jag kände så hela förra säsongen.
                Men du kommer ju ha en av dom fräschaste subborna i Sverige när du är klar iaf d—0.o—b

                #221798
                Joakimgabrielsson
                Deltagare

                  Ser grymt fin ut! Du får åka upp mot götet nån gång så man får se den:)

                  #221762
                  Jocke.T
                  Deltagare

                    Tack så mycket. Jag vaxade den här om dagen med så nu blänker den som fan.
                    Du får hojta till om ni ska ha nån bilträff upp i Götet så ska jag försöka att dyka upp 😉

                    #221763
                    Jocke.T
                    Deltagare

                      Jag har även monterat 5st Perring Wing Stiffi’s till vingen.
                      Resultatet blev sådär då passformen på dessa var bajs…
                      Men efter att jag fyllde upp hålrummen som blev i nederkanten med PL300 så ser det ändå skapligt ut.
                      Ska ta bort överflödigt kladd sen när det har stelnat lite.

                      #221764
                      Jocke.T
                      Deltagare

                        :rolleyes:

                        #221799
                        Joakimgabrielsson
                        Deltagare

                          Blev lite wrc-look på vingen:)

                          #221765
                          Jocke.T
                          Deltagare

                            Ja, det blev faktiskt riktigt bra 🙂

                            #221801
                            zoookey
                            Deltagare

                              Blev riktigt bra!

                              #221766
                              Jocke.T
                              Deltagare

                                Tackar, Zookey 🙂

                                #221767
                                Jocke.T
                                Deltagare

                                  Måste bara tjata lite till om det, men Faaaaan va kul den är att köra! 🙂
                                  Jag skruvar inte något med bilen alls för tillfället. Bara njuter och kör en massa.

                                  Men nån dag nu så ska jag montera en catchtank för vevhusventilationen så jag slipper olja i insugsröret/intercoolern.
                                  Samt att jag ska sätta ett nät i fronten så jag slipper stenskott i intercoolern. Vore ju drygt att köra punka på den…

                                Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.