Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 255 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #221632
    Jocke.T
    Deltagare

      En liten tanke…
      Jag blev ändå inte helt nöjd med passformen på mina Perrin Wing Stiffys så nu går tankarna i att skaffa en WRC-vinge istället.
      Har hittat en på Ebay som inte kostar multum
      Den ser ut såhär

      Vad tror folket om det?

      Priset ligger på £230 plus frakt (vad nu frakten kommer kosta)

      #221781
      Fladric
      Deltagare

        Köp den, hur coolt som helst! Och var ju rätt okej pris också 🙂

        #221631
        Jocke.T
        Deltagare

          En riktigt fet Time-Attackvinge hade inte varit fel men jag vill nog ändå ha något hyfsat likt original. Och då passar ju WRC-vingen perfekt för den ser ju ut som den jag har nu med Stiffys 🙂

          Tack, Fladric! Det är precis sånt medhåll jag vill ha 😛 (Jag har väl iofs refan bestämt mig)

          #221800
          Snilsson
          Deltagare

            Köp en -06 STI takvinge istället! Gör sig ju sjukt bra tillsammans med originalvingen på bakluckan och dessutom gör den riktig nytta.

            Kolla säljesdelen, psst psst 😉

            #221630
            Jocke.T
            Deltagare

              En takvinge hade suttit riktigt fint men jag är som du, jag vågar fan inte sätta borren i bilen 😛
              Att borra i bakluckan är en sak för går det åt helvete då så kan man byta den, men att borra i karossen känns lurigt.

              #221802
              morgandahl
              Deltagare

                Jäklar vad lågt den ligger! Den slickar vägbanan!

                #221768
                Jocke.T
                Deltagare

                  Hehe, så lågt är det inte :p
                  Jag fick höja den inför denna säsongen som var just för att den var så sjukt låg. Man kom ju inte över vägbulor innan d—0.o—b

                  #221578
                  Christian S
                  Deltagare

                    du är inte intresserad av en S203 vinge? http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=94808

                    #221769
                    Jocke.T
                    Deltagare

                      Nee, nog för att S203’an är fet men den är inte tillräckligt stor som originalvingen och WRCvingen.

                      #221770
                      Jocke.T
                      Deltagare

                        Nu tycker jag att det är dax för en liten update!
                        Efter att jag trodde att allt var klart för sommarn så slog det mig att jag borde kolla dammskydden till bromsarna också.
                        Det var ingen höjdare… Som knäckebröd och totalt slut för länge sedan!

                        Så nu blev det till att renovera bromsoken fram. (Vilket redan jag räknade med att göra då jag måste sätta helicoil i gängorna som oken fästs i)

                        Nu ska jag bara ha fatt i renoveringssats till oken med.

                        #221771
                        Jocke.T
                        Deltagare

                          Nu är nya tätningar monterade och jag väntar på färg och en ny kolv då ena 46mm-kolven blev skavd :/ Återkommer snart med bilder.

                          #221772
                          Jocke.T
                          Deltagare

                            Eftersom jag är så helvetes slö och även sämst när det gäller att ta bilder så kommer det iaf 2 bilder nu.

                            Här är oken nermattade och redo för ny färg.

                            Färgen blev Honda Inca Pearl, som inte stämmer helt mot Brembo guldiga färg. Men det gjorde inget, det blev riktigt snyggt ändå.

                            #221773
                            Jocke.T
                            Deltagare

                              #221774
                              Jocke.T
                              Deltagare

                                Just nu försöker jag hinna med att köra så mycket som möjligt med bilen innan det är dax för att gå i ide :p

                                Angående bromsoken så hade jag en del strul med läckage i luftnipplarna. Men en ny uppsättning nipplar beställdes och monterades, därefter så var allt frid och fröjd tills jag skulle lufta skiten…
                                Där var mycket luft i systemet och svårt att få bort men nu är den borta iaf!

                                #221775
                                Jocke.T
                                Deltagare

                                  Alltid kul att meka! Men som du skriver så är det faktiskt roligare att köra 😉
                                  Ja, usch… Jag har en sån vacuum-grej till kompressorn men det ville sig inte ändå.
                                  Fick lufta säkert 10 ggr med vacuum och även “pedal-up-och-ned-metoden”.

                                  Läckaget resulterade i lite att göra till vintern… Färgen på båda framoken tog lite stryck så detta ska rättas till, så allt ser snyggt och prydligt ut 😉
                                  Sen har jag även en stålomspunnen slang till kopplingen som inte blivit monterad än.

                                Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.