Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 255 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25583
    Jocke.T
    Deltagare

      Jag tänkte att det började bli dax att lägga upp en projekttråd nu :p

      Det hela började egentligen när jag var i Stockholm förra året i slutet av april. Jag gick och funderade på vad jag ville ha för bil och det stod mellan en Skyline R33 GT-R eller en Impreza av nyare modell.
      Utan planer på att köpa bil så kollade jag runt på nätet och ser att ett företag i Stockholm har en schysst Impreza STI -05 stående för rätt bra pris.
      Så jag åkte och kollade på bilen och efter ha provat den så var jag helt såld! JAG SKULLE HA DEN BILEN!! 😀
      Sagt och gjort så köptes den och jag var nöjd som fan men bara efter ett tag så kom suget efter att trimma. Planerna på +400hk kommer från min gamla Saab 9000 2.3t -97 där planerna var just dessa (men den såldes istället…)
      Bilen kördes inte så farligt mycket förra året, ca 200mil och sen stängdes den in i garaget i September.

      Innan bilen hann ställas av hade den redan fått på en uppsättning coilovers då originaldämpare hade fått en släng av det alldeles för vanliga “klonkandet”

      Den enda ändringen som var gjort va ett Invidia (ti 200) cat-back system.

      Det som ska bytas nu är:
      AMR frontmatad Intercooler
      Invidia Downpipe
      MD321T turbo
      GT-spec unequallenght grenrör med special up-pipe
      ACT steg 1 kopplingskitt
      Lättat svänghjul
      750cc spridare (förmodligen)
      Walbro soppapump
      Forge-dump

      Sen ska jag ha lite mätare (oljetemp, oljetryck och förmodligen laddtryck)
      Samt en AEM UEGO bredbandslambda

      Styrsystemet ska bytas till ett Simtek

      Första bilden på bilen 🙂

      Här kommer lite bilder på bilen efter att coiloverna är monterade.

      #221633
      Jocke.T
      Deltagare

        För tillfället så håller jag på å meka med att få dit intercoolern som skulle vara “bolt-on”. Det är den inte…
        Det är en AMR frontmatad från Importimageracing.com.

        Här är lådan som intercoolern kom i :p (Plus en Invidia downpipe och ACT kopplingskitt) Stor som ett hus!

        Här är några kassa mobil-bilder. Men man ser att intercoolern inte går på pga. den undre plåten. Och enligt AMR själv så är det bara att plocka fram vinkelapan och kapa skiten.

        #221572
        Adam K
        Deltagare

          Hm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
          Annars är det gott mos 🙂

          Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
          http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85585

          #221579
          berne
          Deltagare

            kommer följas

            #221776
            Eiiiiik
            Deltagare

              Denna trådan ska jag försöka hänga med i! 😀

              #221634
              Jocke.T
              Deltagare

                Hm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
                Annars är det gott mos 🙂

                Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
                http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85585

                Hmm, det hade jag inte en aning om :p Men detta är ju min silverpil 😉

                Kul med lite respons 🙂

                Kom precis från garaget, har fått kapat lite i fronten och fått dit intercoolern.

                Och här saknas den gamla intercoolern

                Lite jämförelse :p

                #221635
                Jocke.T
                Deltagare

                  Just ja, mitt nästa steg är att plocka ner downpipe, turbo, uppipe och grenröret 🙂

                  #221595
                  TomK
                  Deltagare

                    Kul den här ska följas! 🙂

                    #221782
                    Erlandsson
                    Deltagare

                      Fan på tiden att de händer nått haha, säg till när du behöver hjälp!

                      Och den där gamla original ic’n paxar jag! Kommer till nytta när de är dax att trimma för min del 😛

                      #221549
                      Manor
                      Deltagare

                        Hm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
                        Annars är det gott mos 🙂

                        Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
                        http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85585

                        Ja, det kändes som något i repris :D.
                        Byt inte namn på bilen till “Silverfesken” bara, det är också upptaget…typ :p.

                        #221636
                        Jocke.T
                        Deltagare

                          Fan på tiden att de händer nått haha, säg till när du behöver hjälp!

                          Och den där gamla original ic’n paxar jag! Kommer till nytta när de är dax att trimma för min del 😛

                          Hehe, jo tack! Det är det verkligen! Jadå, du är varmt välkommen när du kan.

                          Ja, den sitter nog fint under huven på din 😉 Beror bara på vad besiktningsmannen säger om min FMIC…….. :rolleyes:

                          Ja, det kändes som något i repris :D.
                          Byt inte namn på bilen till “Silverfesken” bara, det är också upptaget…typ :p.

                          Det kanske är bra så folk tror att det är samma som innan och bara måste kolla 😉
                          Njae, ingen risk att den får något nytt namn.

                          #221596
                          TomK
                          Deltagare

                            Hm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
                            Annars är det gott mos 🙂

                            Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
                            http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85585

                            Den tråden dog ju typ 2007 så det är ett tag sen.
                            Ny tid nya trådar! 🙂

                            #221584
                            Gilarski
                            Deltagare

                              Lite jämförelse :p

                              Grymt!!! ball tråd som kommer följas 😎

                              #221637
                              Jocke.T
                              Deltagare

                                Jag kom precis på att jag har missat att skriva vad jag ska göra med kärran. Står nu i första inlägget! 🙂
                                Trevlig helg!

                                #221597
                                TomK
                                Deltagare

                                  Trevlig spec. Men du ska väl mappa den också??

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.