Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2118
    SubaruRobban
    Deltagare

      Tjena…

      Var o åkte med SubaruTomas idag som bara har moddat bilen med 3 tum
      från turbon, han har nyss monterat dit en (Dawes) fast nån annan slags,,
      såg inte alls ut som min o vi höjde turbotrycket, o det var det värsta
      jag varit med om kan ja säga, mätaren slog i botten på 1,5 bar o ville ge mera,
      hur faan kan det va möjligt, med min dawes så slår turbon av vid 1,2 men inte
      på Tomas,,,,o då satt vi 3 pers i bilen, de va som o flyga fram
      som en kanonkula http://smilies.crowd9.com/contrib/sarge/BoomSmilie_anim.gif

      Sorry Tomas!för att jag trodde du bara snacka en massa skit men nu fick ja det bevisat att så inte var fallet…..
      /Robban

      #49509
      SubaruTomas
      Deltagare

        Ingen fara robban…..Men vad bilen gick va..så bra trodde inte äns jag att den skulle gå… :9

        #49506
        SubaruRobban
        Deltagare
          #49497
          skytiskapilen
          Deltagare

            Bara med en Dawes-liknande pryl? Låter lite(mycket!) mystiskt. Soppan bör ta slut och turbon bör trycka in glödhet luft. Nåt mer måste vara ändrat, eller hur? Jag får ju 1 grads backning dvs knackkorrektion vid tung belastning på 5:an och 1,15 bar med Dawes…

            /Andreas
            http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
            – RE 010? You bet! –

            #49487
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Helt allvarligt – om det nu är en i övrigt orörd motor (standard soppa och tändning) hör av er när ni behöver hjälp att renovera motorn…

              Ni leker med elden pojkar.

              🙁

              /J

              Banträffsansvarig SSI
              Stolt ägare till Silverpilen

              #49507
              SubaruRobban
              Deltagare

                Men hur kommer det sig att den laddar 1,5 ? o innan bytet så ladda den
                1,2 bar…

                #49517
                Rooster
                Deltagare

                  Kan det inte va så att det e glädjemätare ???

                  #49488
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    LAST EDITED ON Apr-09-03 AT 04:09PM (GMT)
                    LAST EDITED ON Apr-09-03 AT 04:07 PM (GMT)

                    Laddar den verkligen 1,5 bar på standardecu:n så är spärren bortplockad (Superchips antagligen i så fall), och då bör det budgeteras för en ny motor…och förmodligen en turbo med (fliset som blir vid ett ras brukar alltid sluta i turbon 🙁 ).

                    Kolla trycket med en annan mätare, och är det runt 1,5 bar, så ställ ned det för @#&%!! x(

                    /J

                    Banträffsansvarig SSI
                    Stolt ägare till Silverpilen

                    #49510
                    SubaruTomas
                    Deltagare

                      den laddar 1,5 bar…det har vi redan kollat

                      #49502
                      Imp
                      Deltagare

                        min toppar 1.2 räcker inte det? sänk ner trycket.!!!!!!

                        #49501
                        dlehtihet
                        Deltagare

                          Håll INTE högre än 1.2 om det är orginalbitar. Det bränner lätt hål i plånboken annars….

                          //Danne

                          http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif

                          #49505
                          griml0ck
                          Deltagare

                            Hur mycket förminskar man livslängden på bilen när man laddar max 1.2 då jämfört med original?

                            http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
                            http://fullspeed.to/shagaru
                            http://www.streetrace402.com

                            #49489
                            SecretAgentMan
                            Deltagare

                              LAST EDITED ON Apr-10-03 AT 07:03AM (GMT)
                              Den kan rasa helt standard imorgon….det finns inga givna regler, men naturligtvis blir slitaget högre med ett högre effektuttag.

                              Mitt enda råd är – pillar man får man betala när det går snett, och skall det nu pillas får man vara beredd på det. Inte konstigare än så.

                              På en i övrigt standard bil går det bra så länge du lägger dig runt 1,1 bar, och framför allt håller dig under laddtrycksspärren (~1,2 bar) – problemet är om din bil har ett tidigare problem som du inte vet om (dåliga tändkablar, eller något annat) så kanske du redan är illa ute…

                              Det finns så många variabler, att vill man vara så säker som möjligt så skall man INTE pilla på bilen.

                              🙂

                              /J

                              Banträffsansvarig SSI
                              Stolt ägare till Silverpilen

                              #49503
                              Imp
                              Deltagare

                                kanske ska tilläga att jag har viss modd på systemet i övrigt så ni inte hojtar om att mitt laddtryck är för högt:)

                                #49519
                                xstos
                                Deltagare

                                  LAST EDITED ON Apr-10-03 AT 04:15PM (GMT)
                                  >LAST EDITED ON Apr-10-03 AT
                                  >07:03 AM (GMT)

                                  >
                                  >Den kan rasa helt standard imorgon….det finns inga givna regler, men
                                  >naturligtvis blir slitaget högre med ett högre effektuttag.
                                  >
                                  >Mitt enda råd är – pillar man får man betala när det går snett, och
                                  >skall det nu pillas får man vara beredd på det. Inte konstigare än så.
                                  >
                                  >På en i övrigt standard bil går det bra så länge du lägger dig runt
                                  >1,1 bar, och framför allt håller dig under laddtrycksspärren (~1,2
                                  >bar) – problemet är om din bil har ett tidigare problem som du inte
                                  >vet om (dåliga tändkablar, eller något annat) så kanske du redan är
                                  >illa ute…
                                  >
                                  >Det finns så många variabler, att vill man vara så säker som möjligt
                                  >så skall man INTE pilla på bilen.
                                  >
                                  >:)
                                  >
                                  >/J
                                  >
                                  >Banträffsansvarig SSI
                                  >Stolt ägare till Silverpilen

                                  Kan motorn även rasa om man sänker till 1,2 bar, är det farligt om man kör som subaru tomas gör på 1,5 bar?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.