› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Snacka om turbotryck….
- Detta ämne har 35 svar, 2,290 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
9 april, 2003 kl. 12:08 #2118
SubaruRobban
DeltagareTjena…
Var o åkte med SubaruTomas idag som bara har moddat bilen med 3 tum
från turbon, han har nyss monterat dit en (Dawes) fast nån annan slags,,
såg inte alls ut som min o vi höjde turbotrycket, o det var det värsta
jag varit med om kan ja säga, mätaren slog i botten på 1,5 bar o ville ge mera,
hur faan kan det va möjligt, med min dawes så slår turbon av vid 1,2 men inte
på Tomas,,,,o då satt vi 3 pers i bilen, de va som o flyga fram
som en kanonkula http://smilies.crowd9.com/contrib/sarge/BoomSmilie_anim.gifSorry Tomas!för att jag trodde du bara snacka en massa skit men nu fick ja det bevisat att så inte var fallet…..
/Robban9 april, 2003 kl. 12:26 #49509SubaruTomas
DeltagareIngen fara robban…..Men vad bilen gick va..så bra trodde inte äns jag att den skulle gå… :9
9 april, 2003 kl. 12:36 #49506SubaruRobban
DeltagareJag vill osso ha sånt tryck orginal http://www.gamers-forums.com/smilies/ups/DeNiro/big_toungey.gif
kan vi inte byta dawes hehehehe http://216.40.249.192/s/contrib/lilly/hmm3grin2orange.gif
9 april, 2003 kl. 12:36 #49497skytiskapilen
DeltagareBara med en Dawes-liknande pryl? Låter lite(mycket!) mystiskt. Soppan bör ta slut och turbon bör trycka in glödhet luft. Nåt mer måste vara ändrat, eller hur? Jag får ju 1 grads backning dvs knackkorrektion vid tung belastning på 5:an och 1,15 bar med Dawes…
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– RE 010? You bet! –9 april, 2003 kl. 13:37 #49487SecretAgentMan
DeltagareHelt allvarligt – om det nu är en i övrigt orörd motor (standard soppa och tändning) hör av er när ni behöver hjälp att renovera motorn…
Ni leker med elden pojkar.
🙁
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen9 april, 2003 kl. 13:52 #49507SubaruRobban
DeltagareMen hur kommer det sig att den laddar 1,5 ? o innan bytet så ladda den
1,2 bar…9 april, 2003 kl. 13:57 #49517Rooster
DeltagareKan det inte va så att det e glädjemätare ???
9 april, 2003 kl. 14:07 #49488SecretAgentMan
DeltagareLAST EDITED ON Apr-09-03 AT 04:09PM (GMT)
LAST EDITED ON Apr-09-03 AT 04:07 PM (GMT)Laddar den verkligen 1,5 bar på standardecu:n så är spärren bortplockad (Superchips antagligen i så fall), och då bör det budgeteras för en ny motor…och förmodligen en turbo med (fliset som blir vid ett ras brukar alltid sluta i turbon 🙁 ).
Kolla trycket med en annan mätare, och är det runt 1,5 bar, så ställ ned det för @#&%!! x(
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen9 april, 2003 kl. 14:28 #49510SubaruTomas
Deltagareden laddar 1,5 bar…det har vi redan kollat
9 april, 2003 kl. 16:17 #49502Imp
Deltagaremin toppar 1.2 räcker inte det? sänk ner trycket.!!!!!!
9 april, 2003 kl. 19:38 #49501dlehtihet
DeltagareHåll INTE högre än 1.2 om det är orginalbitar. Det bränner lätt hål i plånboken annars….
//Danne
http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif
10 april, 2003 kl. 04:53 #49505griml0ck
DeltagareHur mycket förminskar man livslängden på bilen när man laddar max 1.2 då jämfört med original?
http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru
http://www.streetrace402.com10 april, 2003 kl. 05:03 #49489SecretAgentMan
DeltagareLAST EDITED ON Apr-10-03 AT 07:03AM (GMT)
Den kan rasa helt standard imorgon….det finns inga givna regler, men naturligtvis blir slitaget högre med ett högre effektuttag.Mitt enda råd är – pillar man får man betala när det går snett, och skall det nu pillas får man vara beredd på det. Inte konstigare än så.
På en i övrigt standard bil går det bra så länge du lägger dig runt 1,1 bar, och framför allt håller dig under laddtrycksspärren (~1,2 bar) – problemet är om din bil har ett tidigare problem som du inte vet om (dåliga tändkablar, eller något annat) så kanske du redan är illa ute…
Det finns så många variabler, att vill man vara så säker som möjligt så skall man INTE pilla på bilen.
🙂
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen10 april, 2003 kl. 09:19 #49503Imp
Deltagarekanske ska tilläga att jag har viss modd på systemet i övrigt så ni inte hojtar om att mitt laddtryck är för högt:)
10 april, 2003 kl. 14:15 #49519xstos
DeltagareLAST EDITED ON Apr-10-03 AT 04:15PM (GMT)
>LAST EDITED ON Apr-10-03 AT
>07:03 AM (GMT)
>
>Den kan rasa helt standard imorgon….det finns inga givna regler, men
>naturligtvis blir slitaget högre med ett högre effektuttag.
>
>Mitt enda råd är – pillar man får man betala när det går snett, och
>skall det nu pillas får man vara beredd på det. Inte konstigare än så.
>
>På en i övrigt standard bil går det bra så länge du lägger dig runt
>1,1 bar, och framför allt håller dig under laddtrycksspärren (~1,2
>bar) – problemet är om din bil har ett tidigare problem som du inte
>vet om (dåliga tändkablar, eller något annat) så kanske du redan är
>illa ute…
>
>Det finns så många variabler, att vill man vara så säker som möjligt
>så skall man INTE pilla på bilen.
>
>:)
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenKan motorn även rasa om man sänker till 1,2 bar, är det farligt om man kör som subaru tomas gör på 1,5 bar?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.