Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 193 totalt)
  • Författare
    emilboylarsson
    Deltagare

Då finns det lite o göra nu då 🙂 men bra att du kunde testa den

Jajemen! Det är race på gatan i helgen så jag tänkte jag ska fixa det innan dess. Ska även jorda mow boxen så jag får mycket aggressivare tändning samt aktivera launch och lite sånt 🙂

emilboylarsson
      Deltagare

Snubblade över några balla bilder från Gröndal i veckan. Full attack

Igge
        Deltagare

Nice! 😀

emilboylarsson
          Deltagare

Var ute och testade bilen en stund idag efter att ha fixat bromsarna. Allt gick frid och fröjd tills jag gjorde en rattlås start. Höll på 5000rpm och dumpade. Då small det bara till och jag tappade drivning helt, ett hårt metalliskt ljud som nästan lät som att kardan gick av eller en drivaxeln som gick vilket var min första tanke. Lägger i växel och kopplar i men inget händer. Fick bogsera hem, som tur var det bara 500 m från garaget.

Bockade upp bilen och kikade. Växlarna går i precis som de ska, koppling verkar funka som den ska, inga missljud någonstans, inget onormalt glapp i drivaxlarna. När bilen var i luften å jag snurrar ( friläge) på ett bakhjul så snurrar det andra och kardan går runt som den ska. När jag snurrar ett framhjul (med friläge) så snurrar dock bara det ena hjulet. Men snurrar jag ett framhjul med växel i så snurrar det andra i sakta i motsatt riktning. Men när jag startar bilen (på bockar) så driver den på enbart båda framhjulen, men bevisligen inte tillräckligt för att driva bilen. Tömde oljan i fördelningslådan för att de om det var någon metallsallad men det var det inte.

Orkade inte riva ner lådan ikväll men jag tänkte göra det imorgon. Men vad tror ni? Känns lite som att fördelningslådan/främre diff har tagit lite tidigt höstlov va?

Tack på förhand.

emilboylarsson
            Deltagare

Jag rev ner lådan på förmiddagen. Och ja, det var som jag befarade. Utgående axel ut fördelningslådan hade gått rakt av så halva sitter kvar i kardan. Ska ringa till Sellholm och snacka lite med dem. Det sitter ju nån spole i fördelningslådan som reglerar 2/4 wd som de har byggt.

Men men, hade det inte gått sönder igår så hade det ju gjort det nästa start. Så man får väl försöka tänka positivt att det var bra att det hände nu och inte i vår.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

emilboylarsson
              Deltagare

Ja nu var ju i och för sig inte situationen som du beskrev den. Men annars bygger man så det håller att köra med på gatan. Det finns ju alltid en länk som är svagast och det visade sig vilken det var här.

Ingen minns en fegis

kimpa83
                Deltagare

fan vad surt … men bättre att det gick sönder nu …

emilboylarsson
                  Deltagare

fan vad surt … men bättre att det gick sönder nu …

Sånt som händer 🙂 Och precis, bättre nu än i början på nästa säsong. Lådan är nere och så fort jag har tid så ska jag skicka lådan till växellådskungen PE så skulle han ta en titt på den d—0.o—b

Mumin
                    Deltagare

Men då vet du iaf att effekten räcker

emilboylarsson
                      Deltagare

Men då vet du iaf att effekten räcker

kimpa83
                        Deltagare

Sånt som händer 🙂 Och precis, bättre nu än i början på nästa säsong. Lådan är nere och så fort jag har tid så ska jag skicka lådan till växellådskungen PE så skulle han ta en titt på den d—0.o—b

ja precis 🙂 kanon

kleinis
                          Deltagare

vet hur de är men man behöver bara ta bort bakre locket så kan man byta på plats. tar inte mer än 4 timmar om man tar en fika o några burkar 🙂

Mumin
                            Deltagare

Sa ju det

leon
                              Deltagare

De där hjulen ser fantastiska ut.

emilboylarsson
                                Deltagare

De där hjulen ser fantastiska ut.

Tack! Ja de är väl rätt vanliga men jag gillar dem. Funderar på en till uppsättning.

Kan väl passa på och säga att det blåser marklöpare här. Inre hänt mycket. Fullt upp i skolan så jag har knappt inte hunnit öppna garagedörrarna senaste veckorna.

Lådan är nere och jag ska skicka den till PE imorn. Lika bra, så puckar ja om kopplingslamellen, smackar dit nytt urtrampningslager och byter all olja i lådan så är det grönt inför nästa säsong 🙂

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 193 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.