- Detta ämne har 192 svar, 44,999 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 5 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
6 november, 2014 kl. 17:20 #256947emilboylarssonDeltagare
Lådan är hos PE och fixas till. Har beställt lite delar från rallysportdirect.com. Så det lär komma lite roliga chassi prylar om några veckor. 🙂
Över vintern kommer bilen byggas om till renodlad räsersubba. Ska bli riktigt kul! Bur från finess kommer att svetsas in. Nya coilovers för lite mer inställningsmöjligheter. Lutar år D2 track racing coilovers då de verkar vara beprövade och de har ju rätt bra kampanjer på dem nu.
Kofångare fram och bak kommer att bli modifierade. Är lite på jakt efter chassimonterad vinge och sen blir det ju en massa annan lull lull!
Här är prylarna som är beställda än så länge;
Skickas från min iPhone via Tapatalk
6 november, 2014 kl. 17:34 #256901goffemannenDeltagareRiktigt nice bygge asså. Inte nyfiken på att köra time attack med bilen? Kika in på tanu.se för mer info.
6 november, 2014 kl. 17:59 #257037emilboylarssonDeltagareRiktigt nice bygge asså. Inte nyfiken på att köra time attack med bilen? Kika in på tanu.se för mer info.
Tack!
Jo, det är tanken. Målet var att vara med och köra till nästa säsong, men vi får se 🙂 vilken klass platsar bilen i? Har läst reglementet och det verkar som att den passar in i PRO MODIFIED? Eller finns det chans att köra club challenge? Vet du hur det är med startplatser, kanske är fullt.Skickas från min iPhone via Tapatalk
6 november, 2014 kl. 18:03 #256902goffemannenDeltagareMinst pro m som gäller. Men där är de max 600hk har ja för mig. Så turbon får vara specad till max 600hk. Sen är de såklart andra saker som också spelar roll. Har du frågor är det bara att höra av sig till dem.
13 november, 2014 kl. 16:12 #257038emilboylarssonDeltagareKom ett lass med grejer idag från Amerikat!
13 november, 2014 kl. 16:25 #256930IggeDeltagareVerkar ju hemskt tråkigt 🙂
13 november, 2014 kl. 16:34 #257039emilboylarssonDeltagareVerkar ju hemskt tråkigt 🙂
Ska inte bli kul alls faktiskt. Jobbigt å hålla på å skruva på nya saker…d—0.o—b
13 november, 2014 kl. 19:38 #256894Fricke.wDeltagareMycket mums mums i dom paketen 🙂
14 november, 2014 kl. 09:01 #257040emilboylarssonDeltagareMycket mums mums i dom paketen 🙂
Jajemen! 🙂
14 november, 2014 kl. 09:16 #256903goffemannenDeltagareAng avgassystemet. Om du ska köra tanu så skulle ja kolla reglementet först. Ja har för mig det har stått nått om vart avgassystemet får och inte får mynna ut.
14 november, 2014 kl. 10:14 #257041emilboylarssonDeltagareAng avgassystemet. Om du ska köra tanu så skulle ja kolla reglementet först. Ja har för mig det har stått nått om vart avgassystemet får och inte får mynna ut.
Ja, jag ska kika på det. Har för mig att det bara stod att wastegate inte fick gå ut framför framdäck eller nått sånt. Men jag ska kolla upp det, tack 🙂
14 november, 2014 kl. 10:18 #256904goffemannenDeltagareKanske är så. Kolla på det. Å nu när du nämnde wastegate. Kör inte öppen. Du kommer inte klara ljudkraven. Typ alla de som kört öppen wg har haft problem under tävlingarna detta året.
14 november, 2014 kl. 14:33 #257042emilboylarssonDeltagareKanske är så. Kolla på det. Å nu när du nämnde wastegate. Kör inte öppen. Du kommer inte klara ljudkraven. Typ alla de som kört öppen wg har haft problem under tävlingarna detta året.
Ja nej den har jag inte tänkt röra. Har så fint system från ferrita hela vägen så det vill man ju egentligen inte kapa i. Men jag ska bara dra om lite på sista delen. 🙂
14 november, 2014 kl. 14:34 #256905goffemannenDeltagareAh ok ok 🙂
16 november, 2014 kl. 13:33 #257043emilboylarssonDeltagareVar över en sväng på förmiddagen.
Rays ventilhattar, sparar en massa vikt!
Lite skillnad på nya och gamla krängaren. Eibach 25mm mot 20mm original
Och med Whitelines endlinks
http://tapatalk.imageshack.com/v2/360x360q90/14/11/16/f7a67ebde5e25757a415072421429197.jpg%5B/IMG
Mishimoto kylarfästen. Samma här, sparar en hel massa gram -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.