Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 193 totalt)
  • Författare
    emilboylarsson
    Deltagare

Lådan är hos PE och fixas till. Har beställt lite delar från rallysportdirect.com. Så det lär komma lite roliga chassi prylar om några veckor. 🙂

Över vintern kommer bilen byggas om till renodlad räsersubba. Ska bli riktigt kul! Bur från finess kommer att svetsas in. Nya coilovers för lite mer inställningsmöjligheter. Lutar år D2 track racing coilovers då de verkar vara beprövade och de har ju rätt bra kampanjer på dem nu.

Kofångare fram och bak kommer att bli modifierade. Är lite på jakt efter chassimonterad vinge och sen blir det ju en massa annan lull lull!

Här är prylarna som är beställda än så länge;

Skickas från min iPhone via Tapatalk

goffemannen
      Deltagare

Riktigt nice bygge asså. Inte nyfiken på att köra time attack med bilen? Kika in på tanu.se för mer info.

emilboylarsson
        Deltagare

Riktigt nice bygge asså. Inte nyfiken på att köra time attack med bilen? Kika in på tanu.se för mer info.

Tack!
          Jo, det är tanken. Målet var att vara med och köra till nästa säsong, men vi får se 🙂 vilken klass platsar bilen i? Har läst reglementet och det verkar som att den passar in i PRO MODIFIED? Eller finns det chans att köra club challenge? Vet du hur det är med startplatser, kanske är fullt.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

goffemannen
          Deltagare

Minst pro m som gäller. Men där är de max 600hk har ja för mig. Så turbon får vara specad till max 600hk. Sen är de såklart andra saker som också spelar roll. Har du frågor är det bara att höra av sig till dem.

emilboylarsson
            Deltagare

Kom ett lass med grejer idag från Amerikat!

Igge
              Deltagare

Verkar ju hemskt tråkigt 🙂

emilboylarsson
                Deltagare

Verkar ju hemskt tråkigt 🙂

Ska inte bli kul alls faktiskt. Jobbigt å hålla på å skruva på nya saker…d—0.o—b

Fricke.w
                  Deltagare

Mycket mums mums i dom paketen 🙂

emilboylarsson
                    Deltagare

Mycket mums mums i dom paketen 🙂

Jajemen! 🙂

goffemannen
                      Deltagare

Ang avgassystemet. Om du ska köra tanu så skulle ja kolla reglementet först. Ja har för mig det har stått nått om vart avgassystemet får och inte får mynna ut.

emilboylarsson
                        Deltagare

Ang avgassystemet. Om du ska köra tanu så skulle ja kolla reglementet först. Ja har för mig det har stått nått om vart avgassystemet får och inte får mynna ut.

Ja, jag ska kika på det. Har för mig att det bara stod att wastegate inte fick gå ut framför framdäck eller nått sånt. Men jag ska kolla upp det, tack 🙂

goffemannen
                          Deltagare

Kanske är så. Kolla på det. Å nu när du nämnde wastegate. Kör inte öppen. Du kommer inte klara ljudkraven. Typ alla de som kört öppen wg har haft problem under tävlingarna detta året.

emilboylarsson
                            Deltagare

Kanske är så. Kolla på det. Å nu när du nämnde wastegate. Kör inte öppen. Du kommer inte klara ljudkraven. Typ alla de som kört öppen wg har haft problem under tävlingarna detta året.

Ja nej den har jag inte tänkt röra. Har så fint system från ferrita hela vägen så det vill man ju egentligen inte kapa i. Men jag ska bara dra om lite på sista delen. 🙂

goffemannen
                              Deltagare

Ah ok ok 🙂

emilboylarsson
                                Deltagare

Var över en sväng på förmiddagen.

Rays ventilhattar, sparar en massa vikt!

Lite skillnad på nya och gamla krängaren. Eibach 25mm mot 20mm original

Och med Whitelines endlinks

http://tapatalk.imageshack.com/v2/360x360q90/14/11/16/f7a67ebde5e25757a415072421429197.jpg%5B/IMG
                                  Mishimoto kylarfästen. Samma här, sparar en hel massa gram

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 193 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.