Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 193 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Med hjälp av en reglerbar spole i vinkelväxeln. Jag har inte så jättebra koll på hur det fungerar än, ska forska lite mer i det senare. Det var sellholm som byggde den.

Låter fränt 🙂

emilboylarsson
      Deltagare

Kapade ur vänster fram idag och satt dit breddaren där precis. Hann inte göra bak idag, fick skruva Kadett med Volvo 8v och snurra istället. Tänkte ta bak imorgon.

Fick även samtal från killen som skulle rengöra och flödestesta spridarna. Mina dw2200cc hade sagt upp sig och gick inte att rädda vilket var lite surt. Så jag blev tvungen att köpa nya, blev Precisions 1200cc. Kommer skickas imorgon så förhoppningvis är de hemma till fredag.

Men nu vet jag i alla fall varför bilen inte har startat 😉

Skickas från min iPhone via Tapatalk

emilboylarsson
        Deltagare

Blev lite mindre bakskärm idag. Körde bara en sida då kadetten i garaget bredvid behövde nya ben och fjädrar och det finns inte en del som är “bolt on” på den. Gjorde nya torn och infästningar.

Liten elak och snabb sak den där.

zanoii
          Deltagare

Vilken skönhet!

emilboylarsson
            Deltagare

Fick hem nya spridarna idag. Var tvungen att byta kontaktstycken men det gick ju rätt smärtfritt. Blev som sagt Precisons 1200cc. De gamla hade säckat ihop och fastnat. Jag vet ju inte hur länge de hade legat innan jag fick bilen. Men men, man lever och lär.

Nu öppnar i alla fall spridarna och motorn får soppa. Den har livstecken men startar inte. Går igång en sekund eller två. Känns som tändning står helfel sen är ju spridarna nästan hälften så stora som de gamla. Har även ett kontaktstycke till kamgivaren som ska bytas.

Ska ringa över en bekant som kommer in i sprutet så ska han få logga och se över mappen.

Men som vanligt hann jag inte skruva så länge. Alla ringer och jag får aldrig skruva ostört! Men snart är det liv i lilla monstret.

emilboylarsson
              Deltagare

Nu har det hänt lite grejer i alla fall. Skolan är snart slut och sommarlov på rulle.
                Beställt dator till sprutet så jag får igång hon, borde dyka upp nästa vecka. Satt på och gjort färdigt alla skärmbreddare. Bilen är nere på marken vilket är jävligt kul. Jag blev jättenöjd med resultatet. Det är så kul att se att allt arbete, alla pengar och framförallt all tid ger resultat.

Gjorde även en förlängning på vxl spaken då det blev lite svårt att nå när man sitter fastspänd i 6 punkter. Svarvade en alu stång med invändig gänga som passade gamla spaken. Längden får jag justera sen när jag börjar köra bilen för att se vad som känns bäst.

Har rivit ut all inredning framstolarna och bakåt och skrapat asfaltsmatta. Sen göra jag en brandvägg i rostfritt.

Bjuder på lite bilder. Den har inte blivit tvättad eller städad på ett år men det får ni stå ut med.

Bjuder på några bilder på lille blå också. Lille blå var duktig på på Kjula också, körde till semi.

Tyrfing
                Deltagare

Måste säga att det vart jäkligt snyggt med den svarta stripen d—0.o—b

emilboylarsson
                  Deltagare

Måste säga att det vart jäkligt snyggt med den svarta stripen d—0.o—b

Tack! Ja, jag tyckte den satt där den skulle!
                    Nu väntar jag bara på en dator så jag kan komma in i sprutet!

edbe
                    Deltagare

Ser fet ut!

Blir det inte väldigt stor hävarm där din långa “knopp” fäste på växelspaken? Tänker så den inte går av mitt i ett kritiskt moment på banan

Igge
                      Deltagare

Coolt! När det ändå frågas om spaken, blir det inte långt mellan växlarna?

Skickat från min D5503 via Tapatalk

emilboylarsson
                        Deltagare

Ser fet ut!

Blir det inte väldigt stor hävarm där din långa “knopp” fäste på växelspaken? Tänker så den inte går av mitt i ett kritiskt moment på banan

Igge
                          Deltagare

Okej. Hur som helst coolt bygge! 🙂

emilboylarsson
                            Deltagare

Okej. Hur som helst coolt bygge! 🙂

Kul att höra! 🙂

emilboylarsson
                              Deltagare

Har inte hänt så mycket med bilen de sista veckorna. Inväntar lite hjälp med motorstyrningen.

Men en annan kul grej, var iväg och köpte en nu brukis igår. Blev en STI -03.

Rev isär lyktorna nu ikväll och körde på svarta insatser utan blinkersglas på denna också. Tyckte det passade bättre.

Jocke.T
                                Deltagare

Fråga; Är du miljonär eller något? 😛
                                  Läste något om att du pluggade och ändå så kan du köpa såna här feta kärror. Coolt!
                                  Och jävligt fräsch kärra du införskaffat!

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 193 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.