Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 193 totalt)
  • Författare
    emilboylarsson
    Deltagare

Fråga; Är du miljonär eller något? 😛
      Läste något om att du pluggade och ändå så kan du köpa såna här feta kärror. Coolt!
      Och jävligt fräsch kärra du införskaffat!

Tack! Ja, den var väldigt fräsch!
      Haha nej, inte miljonär eller någon annan som betalar.

Jocke.T
      Deltagare

Beundransvärt 🙂 Dock trist att du inte är miljonär, det går iaf jag och önskar att jag var varje dag.

emilboylarsson
        Deltagare

Har inte hänt så mycket på sistone, jobbar och sliter. Det blev ingen semester för mig i år..

Nästa vecka ska en bekant komma och fixa iordning en startmapp så jag förhoppningvis får igång den. Kom i alla fall online på sprutet igår.

Har mest blivit lite småpill när den ändå stått. Även grejat lite med den blå och rejsat lite på Kjula. Har tvålat in ett gäng jänkare

emilboylarsson
          Deltagare

Fick hem lite småpill idag. Satan vad skönt det ska bli att slippa huv pinnen närma skruvar!

Autobahn88 huvdämpare och Samco kylarslangar.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

emilboylarsson
            Deltagare

Nu har det hänt lite grejer! Bilen är igång och startad! Känns riktigt skönt och jävligt roligt. Motorn lät bra och inga skrämmande ljud fanns. Det blir lite skruva nu innan nästa gång och sen ska jag boka tid på PPF tror jag när jag fått köra lite med bilen och se att allt lirar som det ska.

Mappen som var i var “raderad” så det var inte så konstigt att den inte gick. 🙂 Nu är det bara väldigt grovt inställt så att den skulle starta. Batteriet ladda ur efter ett tag så vi kom inte längre igår. Ska beställa bredbandslambda och en klocka till btr så skulle han fixa en lite bättre mapp så den går att köra. Det blir ju lite svårt att ställa på soppatryck och mappa vidare utan det.

Se lilla filmen;

https://www.youtube.com/watch?v=vH5YX0PTzSA&index=1&list=UUk1D2jQy3CHw-7FRpUdRwlg

Blir så småning om ett nytt lite modernare sprut som är lite enklare att arbeta med. EMS8860 som jag har nu är gammalt och laddar segt som en gammal windows 98 dator.

Sen åkte ratt och huvdämpare och lite sånt på. Skönt att slippa huvpinnen!

Sen gjordes det även lite justeringar på kadetten.

Fastnade även på några kort sist på Kjula med lilla blå

emilboylarsson
              Deltagare

Har beställt en Innovate MTX-L bredbandslamda och klocka till btr som borde dyka upp nästa vecka. Sen ska det mappas vidare!

Funderar även lite kring sprut även om det inte är aktuellt just för tillfället. Vad kör ni med för stand alone sprut i era bilar ni som har eftermarknadsprylar?

Fricke.w
                Deltagare

Har beställt en Innovate MTX-L bredbandslamda och klocka till btr som borde dyka upp nästa vecka. Sen ska det mappas vidare!

Funderar även lite kring sprut även om det inte är aktuellt just för tillfället. Vad kör ni med för stand alone sprut i era bilar ni som har eftermarknadsprylar?

Brukar inte vanligaste stand alone pnp vara, typ Link, Gems, autronic ej pnp vad jag vet typ?

emilboylarsson
                  Deltagare

Brukar inte vanligaste stand alone pnp vara, typ Link, Gems, autronic ej pnp vad jag vet typ?

Jag vet inte vilka som är vanligast. Killen som mappar rekommenderar autronic. Ska kika lite närmare på det.

Fricke.w
                    Deltagare

Jag vet inte vilka som är vanligast. Killen som mappar rekommenderar autronic. Ska kika lite närmare på det.

Oftast är de vell bäst att ta de styr, som just din mappar tycker sig ha bäst kol på, så säger han autronic så kör på de du 🙂
                      Men blir vell till att klippa och dra om då.

Medans link och gems tex, bara att plugga in nya boxen, så kalat plug and play 🙂

emilboylarsson
                      Deltagare

Oftast är de vell bäst att ta de styr, som just din mappar tycker sig ha bäst kol på, så säger han autronic så kör på de du 🙂
                        Men blir vell till att klippa och dra om då.

Medans link och gems tex, bara att plugga in nya boxen, så kalat plug and play 🙂

Ja han tyckte autronic var bäst 🙂

Ja men jag har ett ems8860 wire in sprut nu så ett pnp sprut från ex. Gems eller link kommer ju inte funka då jag inte har någon oem box att sätta det i 🙂

emilboylarsson
                        Deltagare

Bblambda kom från UK idag. Snabba puckar, det gillar vi.

goffemannen
                          Deltagare

link finns även som wire in. Link G4+. Sen finns även haltec som är bra grejor. Eller varför inte maxxecu?

emilboylarsson
                            Deltagare

link finns även som wire in. Link G4+. Sen finns även haltec som är bra grejor. Eller varför inte maxxecu?

Okej! Ska kika på det 🙂

MaxxECU sitter det i kadetten några bilder ovan. Var med och koppla in det och fixat grunmappen. Väldigt användarvänligt men enligt killen som mappade den och min ganska enkelt och saknar lite mer avancerade funktioner. Det är iof sånt som jag inte kan men han rekommenderade inte det i min bil 🙂

essti
                              Deltagare

Okej! Ska kika på det 🙂

MaxxECU sitter det i kadetten några bilder ovan. Var med och koppla in det och fixat grunmappen. Väldigt användarvänligt men enligt killen som mappade den och min ganska enkelt och saknar lite mer avancerade funktioner. Det är iof sånt som jag inte kan men han rekommenderade inte det i min bil 🙂

Köp dig ett syvecs!:)

emilboylarsson
                                Deltagare

Köp dig ett syvecs!:)

Det används mycket i UK va? Säkert väldigt välutvecklat men jag har nog tänkt att satsa på något sprut som är vanligare i Sverige som flera är bekanta med. Då t.ex. Autronic, Halltech, Link etc. d—0.o—b

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 193 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.