- Detta ämne har 192 svar, 44,999 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 5 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
18 juli, 2014 kl. 21:36 #256909TomKDeltagare
Jag kör Autronic SM4 PnP i min och det fungerar kanon.
Finns som sagt som wire in och det kan man hitta till bra pengar på Ebay.18 juli, 2014 kl. 22:00 #257015emilboylarssonDeltagareJag kör Autronic SM4 PnP i min och det fungerar kanon.
Finns som sagt som wire in och det kan man hitta till bra pengar på Ebay.Ska kika på det, tack.
20 juli, 2014 kl. 17:23 #257016emilboylarssonDeltagareVar en sväng till garaget igår förmiddag och rev ner avgassystem och gjorde ett värmeskydd för turbon. Gjorde ett som ska sitta mot torpedvägg för att skydda alla tåtar.
Gjorde även plats för svetsmuttern till bblambdan. Tänkte åka ut imorgon efter jobbet och svetsa dit den. Sen är bandage på väg hem till downpipe, lite kolfiberark till inredningen då mätarna måste flyttas om.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
21 juli, 2014 kl. 19:25 #257017emilboylarssonDeltagareIdag gjorde jag färdigt dp med svetsmuttern och kopplade in bblambdan.
Körde med vanliga svetsen i rostfria röret så jag fick inga fina tig fogar som tidigare. Men en ny ac/dc tig är påväg till garaget! Dock inte min, men kommer finnas att tillgå! Finishen gör inte så mycket då avgasbandage är på väg hem som ska lindas på dp.
Kopplade in mätaren med. Dock bara provisoriskt dithängd. Har några kolfiberark på väg hem som ska till mätarhus och mittkonsoll. Ska flytta om lite mätare och vippbrytare så att nya mätaren får plats i mittkonsolen.
24 juli, 2014 kl. 20:08 #257018emilboylarssonDeltagareLindat dp, hängt upp och satt tillbaka avgassystemet och på med klocka till btr. Nu är den redo för mappning! 🙂
Fattades några cm för att linda hela röret från wg men vafan.. Kliar som satan på hela armarna från bandaget
Bling bling
30 juli, 2014 kl. 18:32 #257019emilboylarssonDeltagareFått hem lite prylar och har donat lite idag. Någon kväll i veckan ska vi fortsätta mappa.
Motul motorolja
Motul bromsvätska
Batteridekal
Kolfiberark
Lås till bakluckan
LufttrycksmätareGjorde om mittkonsollen för att få plats med bblambdan. Flyttade upp knocklinken och försänkte den i mittpanelen. Måste beställa mer till mätarhuset, det ska bli likadant.
Lite skillnad är det mot original
31 juli, 2014 kl. 09:04 #256893Fricke.wDeltagareSer bra ut.
Får vell skaffa dash till nästa år de är ju hårdrock de :D, synd bara att dom ska vara så vansinigt dyr 🙁31 juli, 2014 kl. 11:43 #257020emilboylarssonDeltagareSer bra ut.
Får vell skaffa dash till nästa år de är ju hårdrock de :D, synd bara att dom ska vara så vansinigt dyr 🙁Tack! Ja, det är lockande med ett racepak. Kanske blir till nästa är.. Men det blir nog nytt sprut, burbygge och lite mer aero i vinter 🙂
4 augusti, 2014 kl. 15:08 #257021emilboylarssonDeltagareUp & running! Mappade vidare igår och jag provkörde bilen för första gången!
Bilen går kanon och motorn låter och går fint. Är lite smågrejer som behöver fixas bara 😉
Hade lite problem med fläktar, tomgång och tändning men det löste sig. Kopplade ur och pluggade tomgångsmotor, tvångstyrde fläktarna och fick ordning på tändningen. Mappar vidare troligtvis i helgen eller i början av nästa vecka.
Provar på med en liten film;
Var och vaskade av bilen för första gången idag.
5 augusti, 2014 kl. 09:17 #257022emilboylarssonDeltagareNajs, bara att besiktiga nu då 🙂
Inte så noga med det
5 augusti, 2014 kl. 10:13 #256925IggeDeltagareSka filtret vara sådär eller ska du ordna kalluft på något sätt? 🙂
5 augusti, 2014 kl. 10:29 #257023emilboylarssonDeltagareSka filtret vara sådär eller ska du ordna kalluft på något sätt? 🙂
Jag har tänkt att dela scoopet och gjuta en glasfiberform som leder kalluft till luftfiltret, allt dra en kalluftssang från fronten. 🙂
5 augusti, 2014 kl. 10:41 #256926IggeDeltagareNice! 🙂
18 augusti, 2014 kl. 21:00 #257024emilboylarssonDeltagareVar ute och brassade runt lite i Lördags. Var grymt kul att ratta lite!
Bilen börjar se ganska bra ut 🙂
Skickas från min iPad via Tapatalk
19 augusti, 2014 kl. 16:40 #256937pettsunDeltagareblev riktigt fet den där!
schysst stuk, en delete av vingen och den är klar ^^ -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.