Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 193 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Jag kör Autronic SM4 PnP i min och det fungerar kanon.
      Finns som sagt som wire in och det kan man hitta till bra pengar på Ebay.

emilboylarsson
      Deltagare

Jag kör Autronic SM4 PnP i min och det fungerar kanon.
        Finns som sagt som wire in och det kan man hitta till bra pengar på Ebay.

Ska kika på det, tack.

emilboylarsson
        Deltagare

Var en sväng till garaget igår förmiddag och rev ner avgassystem och gjorde ett värmeskydd för turbon. Gjorde ett som ska sitta mot torpedvägg för att skydda alla tåtar.

Gjorde även plats för svetsmuttern till bblambdan. Tänkte åka ut imorgon efter jobbet och svetsa dit den. Sen är bandage på väg hem till downpipe, lite kolfiberark till inredningen då mätarna måste flyttas om.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

emilboylarsson
          Deltagare

Idag gjorde jag färdigt dp med svetsmuttern och kopplade in bblambdan.

Körde med vanliga svetsen i rostfria röret så jag fick inga fina tig fogar som tidigare. Men en ny ac/dc tig är påväg till garaget! Dock inte min, men kommer finnas att tillgå! Finishen gör inte så mycket då avgasbandage är på väg hem som ska lindas på dp.

Kopplade in mätaren med. Dock bara provisoriskt dithängd. Har några kolfiberark på väg hem som ska till mätarhus och mittkonsoll. Ska flytta om lite mätare och vippbrytare så att nya mätaren får plats i mittkonsolen.

emilboylarsson
            Deltagare

Lindat dp, hängt upp och satt tillbaka avgassystemet och på med klocka till btr. Nu är den redo för mappning! 🙂

Fattades några cm för att linda hela röret från wg men vafan.. Kliar som satan på hela armarna från bandaget

Bling bling

emilboylarsson
              Deltagare

Fått hem lite prylar och har donat lite idag. Någon kväll i veckan ska vi fortsätta mappa.

Motul motorolja
                Motul bromsvätska
                Batteridekal
                Kolfiberark
                Lås till bakluckan
                Lufttrycksmätare

Gjorde om mittkonsollen för att få plats med bblambdan. Flyttade upp knocklinken och försänkte den i mittpanelen. Måste beställa mer till mätarhuset, det ska bli likadant.

Lite skillnad är det mot original

Fricke.w
                Deltagare

Ser bra ut.
                  Får vell skaffa dash till nästa år de är ju hårdrock de :D, synd bara att dom ska vara så vansinigt dyr 🙁

emilboylarsson
                  Deltagare

Ser bra ut.
                    Får vell skaffa dash till nästa år de är ju hårdrock de :D, synd bara att dom ska vara så vansinigt dyr 🙁

Tack! Ja, det är lockande med ett racepak. Kanske blir till nästa är.. Men det blir nog nytt sprut, burbygge och lite mer aero i vinter 🙂

emilboylarsson
                    Deltagare

Up & running! Mappade vidare igår och jag provkörde bilen för första gången!

Bilen går kanon och motorn låter och går fint. Är lite smågrejer som behöver fixas bara 😉

Hade lite problem med fläktar, tomgång och tändning men det löste sig. Kopplade ur och pluggade tomgångsmotor, tvångstyrde fläktarna och fick ordning på tändningen. Mappar vidare troligtvis i helgen eller i början av nästa vecka.

Provar på med en liten film;

https://vimeo.com/102533105

Var och vaskade av bilen för första gången idag.

emilboylarsson
                      Deltagare

Najs, bara att besiktiga nu då 🙂

Inte så noga med det

Igge
                        Deltagare

Ska filtret vara sådär eller ska du ordna kalluft på något sätt? 🙂

emilboylarsson
                          Deltagare

Ska filtret vara sådär eller ska du ordna kalluft på något sätt? 🙂

Jag har tänkt att dela scoopet och gjuta en glasfiberform som leder kalluft till luftfiltret, allt dra en kalluftssang från fronten. 🙂

Igge
                            Deltagare

Nice! 🙂

emilboylarsson
                              Deltagare

Var ute och brassade runt lite i Lördags. Var grymt kul att ratta lite!

Bilen börjar se ganska bra ut 🙂

Skickas från min iPad via Tapatalk

pettsun
                                Deltagare

blev riktigt fet den där!
                                  schysst stuk, en delete av vingen och den är klar ^^

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 193 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.