Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 95 totalt)
  • Författare
    Fladric
    Deltagare

Växellådan måste köras ett tag innan den växlar som den borde på högre varv. Att trampa gasen i botten på kall bil fungerar inte. Det bör sitta ett varningsklistermärke om detta på insida förardörr.

Inte så jag menade, detta problem uppstod bara vid kall låda och vid försiktig körning innan arbetstemp uppnåtts! Hur lite gas jag än gav så vägrade den växla upp! Kör alltid försiktigt innan bilen uppnått arbetstemp. Även om jag släppte gasen så vägrade den växla upp förrän den nådde ca 3000 rpm 🙂 endast när den var kall och endast första uppväxlingen 🙂

Detta problem är för övrigt till stora delar borta sedan ROM version 6 🙂 måste testa att byta olja innan det går att åtgärda till 100%!

Javiisst
      Deltagare

udda bil faktiskt o optimera och beroende på hur mycket du ska göra 😀

angående Edward så körde jag med honom ett tag och en till polare härifrån, han är otroligt otroligt duktig MEN han kan vara jätte otydligt ibland och svårt o förstå men han är en bra person och ha kontakt med och hjälper till då han har tid och ett jätte stort plus är han är tillgänglig rätt ständigt o alltid nästan 🙂

DOCK har jag en annan som jag ska fortsätta med för jag tycker han är helt enkelt bättre och förklarar betydligt lättare o förstå, vad gäller E-tuning då 🙂

ska dock bli kul hur långt du kommer med bilen samt Edward, lycka till !

Fladric
        Deltagare

udda bil faktiskt o optimera och beroende på hur mycket du ska göra 😀

angående Edward så körde jag med honom ett tag och en till polare härifrån, han är otroligt otroligt duktig MEN han kan vara jätte otydligt ibland och svårt o förstå men han är en bra person och ha kontakt med och hjälper till då han har tid och ett jätte stort plus är han är tillgänglig rätt ständigt o alltid nästan 🙂

DOCK har jag en annan som jag ska fortsätta med för jag tycker han är helt enkelt bättre och förklarar betydligt lättare o förstå, vad gäller E-tuning då 🙂

ska dock bli kul hur långt du kommer med bilen samt Edward, lycka till !

Ja lite udda! Finns inte så många som vill hålla på med dem heller, säger att det inte finns så mycket att hämta i att mappa om dem. Håller inte med 😉 största skillnaden är i hur växellådan jobbar samt hur motorn beter sig på låga varv 🙂

Mitt mål med bilen är väl att montera grenrören, ett nytt friare avgassystem samt titta över insuget för att minska motståndet samt få fram lite goare ljud 🙂 längre än så tänker jag nog inte gå då det ska vara en bruksbil!

Otydlig ibland ja, det kan jag delvis hålla med om! Men då frågar jag bara vad han menar så förklarar han igen, tydligare 🙂 han finns i princip alltid tillgänglig, svarar inom några minuter oavsett tid på dygnet, undrar om karln sover?! 😉 erbjöd sig att genom TeamViewer installera allt på min dator och flashar första ROM:en också! Gjorde det själv då jag hållit på lite förut men tyckte det var bra service att erbjuda det 🙂

Nyfiken fråga, vem kommer du använda istället? 🙂 tycker hursomhelst att det är smidigt med en E-tuner då det sker på ens egen premisser samt att man får mer tid att optimera allt till ens egen körstil på vägen 🙂

Javiisst
          Deltagare

Ja lite udda! Finns inte så många som vill hålla på med dem heller, säger att det inte finns så mycket att hämta i att mappa om dem. Håller inte med 😉 största skillnaden är i hur växellådan jobbar samt hur motorn beter sig på låga varv 🙂

Mitt mål med bilen är väl att montera grenrören, ett nytt friare avgassystem samt titta över insuget för att minska motståndet samt få fram lite goare ljud 🙂 längre än så tänker jag nog inte gå då det ska vara en bruksbil!

Otydlig ibland ja, det kan jag delvis hålla med om! Men då frågar jag bara vad han menar så förklarar han igen, tydligare 🙂 han finns i princip alltid tillgänglig, svarar inom några minuter oavsett tid på dygnet, undrar om karln sover?! 😉 erbjöd sig att genom TeamViewer installera allt på min dator och flashar första ROM:en också! Gjorde det själv då jag hållit på lite förut men tyckte det var bra service att erbjuda det 🙂

Nyfiken fråga, vem kommer du använda istället? 🙂 tycker hursomhelst att det är smidigt med en E-tuner då det sker på ens egen premisser samt att man får mer tid att optimera allt till ens egen körstil på vägen 🙂

Ja haha man undrar ju ifall han sover någon gång och jo bra service har han 🙂 är mer eller mindre polare med han nu känt han över ett år så 🙂

Han jag har tänkt o anlita till min mappare är från forumet här och är grymt duktig! Än så länge har inte det blivit av att vi börjar mappa helt då jag fått hjälp o få igång bilen och frågat om jag kan nämna honom men så fort vi är igång med självaste mappninen då jäklar blir det göra reklam för han för att han är otroligt bra enligt mig och många andra här 🙂

Fladric
            Deltagare

Ja haha man undrar ju ifall han sover någon gång och jo bra service har han 🙂 är mer eller mindre polare med han nu känt han över ett år så 🙂

Han jag har tänkt o anlita till min mappare är från forumet här och är grymt duktig! Än så länge har inte det blivit av att vi börjar mappa helt då jag fått hjälp o få igång bilen och frågat om jag kan nämna honom men så fort vi är igång med självaste mappninen då jäklar blir det göra reklam för han för att han är otroligt bra enligt mig och många andra här 🙂

Okej, kul! 😀

Lycka till 🙂

Fladric
              Deltagare

Står lite still på trimningsfronten nu på grund av vädrets makter, är svårt att få repeterbara körningar när det är oväxlande snö/is/vatten/asfalt på vägen 🙂 Är på version 8 nu av ROM och det funkar väldigt bra!
                Mjuk och smidig när man vill ha det, snabb och stark när det önskas. Låser momentomvandlaren betydligt tidigare än original vilket utnyttjar motorns vridmoment istället för att varva i onödan, trevligt 🙂

Kommer i månadsskiftet få hem en Spec B grill för att göra fronten lite roligare. Letar även efter facelift-bakljus (se tråd i köpes) för att modernisera bakdelen en aning 🙂

Fått tag i en dieselhuv i rätt färg också till rätt kurs (dock måste den fraktas från södra Sverige, tips?…) Sugen på att slänga dit den, gillar formen på luftintaget! Kommer inte göra någon större nytta, annat än att störa en och annan kanske 😉 Men jag gillar utseendet 🙂

Fladric
                Deltagare

Angående sänkning av bilen, kommer så småningom kasta på Bilstein B6 eller motsvarande (typ från en Spec B) med spacers mellan topplagring och kaross för att behålla en del av höjden men med bättre väghållning 🙂

Har även hittat hur jag vill att mina framtida sommarfälgar ska sitta i hjulhusen (en aning högre möjligtvis) 😀

Dessa fälgar är 18×8.75 ET +35 med 255/40 R18 däck d—0.o—b

Däck som fyller ut fälgarna ska det vara, riktigt snyggt tycker jag 🙂

tendency
                  Deltagare

Ser bra ut med hjulen storleks- och modellmässigt. Är det just sådana fälgar du vill ha eller ville du bara visa passformen du eftersöker? Dom är snygga i vilket fall. 🙂

Fladric
                    Deltagare

Ser bra ut med hjulen storleks- och modellmässigt. Är det just sådana fälgar du vill ha eller ville du bara visa passformen du eftersöker? Dom är snygga i vilket fall. 🙂

Är mest passformen jag tänkte på, dock inget emot fälgarna i sig heller 🙂 som du säger, snygga hursom! 😀

Fladric
                      Deltagare

Fick min Spec B grill med posten idag och monterade den, blev mycket snyggare 🙂

Fick även hem en uppsättning paddlar från en 2007 Legacy!

Sitter inga på min men tänkte att det inte kan vara så svårt att monter dit! Är bara mikrobrytare som styr den manuella växlingen på lådan så tänkte bygla in mig på den kretsen 🙂 blir nog bra, lite klur att få monteringen kring ratten att lira bra då farthållaren kan bli i vägen…

Efter senaste versionen av mapp från Ed är det manuella läget riktigt njutbart, svarar väldigt snabbt på input jämfört med original så tycker den förtjänar paddlar 😉

tendency
                        Deltagare

Snygg grill! Ballt med paddlar om det går att få till. 🙂

Fladric
                          Deltagare

Snygg grill! Ballt med paddlar om det går att få till. 🙂

Tackar!
                            Ja tycker jag också! Det elektroniska är jag inte orolig för, är bara hur pass bra dem ryms/passar bakom ratten 🙂

Fladric
                            Deltagare

Var och lämnade bilen på rekond hos en bekant, blev riktigt bra!

Kul med ren bil 😀 tråkigt med salt på vägen…

Provmonterade paddlarna i förrgår, ser ut att gå vägen, måste få tag i en nedre rattkåpa från en 07-09 Legacy/Outback med paddlar! Samt kapa lite för att kunna fästa paddlarna i rattstången. Och som jag trodde blir farthållaren i vägen så måste lösa den också! Men inget omöjligt projekt som det ser ut 🙂

FiddeFuling
                              Keymaster

Vart är video med ljud??????????? :mad::mad:

VILL HÖRA DENNA BEST!! :D:D:D:D

är sjukt sugen själv på att bygga på en Outback nu… ditt fel!! haha

Fladric
                                Deltagare

Vart är video med ljud??????????? :mad::mad:

VILL HÖRA DENNA BEST!! :D:D:D:D

är sjukt sugen själv på att bygga på en Outback nu… ditt fel!! haha

Haha, förlåt då! 😉 jag har alltid velat göra det så äntligen blir det av 🙂

Kan göra en film incar iaf! Äger tyvärr ingen gopro eller liknande så utifrån blir svårt… Dock låter den inte så kul utifrån så är nog bäst ljud inne! 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 95 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.