Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 95 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #280801
    Fladric
    Deltagare

      Hur stor är kåpan som behövs? 🙂

      Behöver en kåpa som är lika stor som originalkåpan med med plats för paddlarna! Så nedre kåpan behöver vara större i nederkant för att mikrobrytarna till paddlarna ska rymmas!
      Sägs funka med kåpor från en Forester med paddlar 🙂

      #280802
      Fladric
      Deltagare

        Liten uppdatering! Har fått hem Bilstein-ben från en 3.0R Spec B. Får se när de monteras då jag har annat att stå i just nu! Behöver höjningsspacers för att benen ska lira med Outbackens hjulupphängning så det måste införskaffas 🙂

        Sen smids planer på en rallybil (gissa modell? :p) så får se hur det blir med det…

        #280803
        Fladric
        Deltagare

          Uppdatering med bild 🙂

          Baklyktor från en face-lift Outback monterade, ser mycket fräschare ut tycker jag 🙂

          Kommer närmare och närmare ett bygge av avgassystem, hoppas innan sommaren är slut!

          #280853
          SmilesPerHour
          Deltagare

            Nice!

            Har du fått på grenrören än? Skulle gärna vilja höra hur det låter. =)

            #280804
            Fladric
            Deltagare

              Nice!

              Har du fått på grenrören än? Skulle gärna vilja höra hur det låter. =)

              Ett Simons catback beställs förhoppningsvis under veckan! Så nu är det rätt nära 🙂

              Har varit på bilsemester i Norge med den, kommer bilder snart! Snittade 0.98 med takbox och en totalvikt på 2080 kg i Norge 🙂 tycker jag är helt ok! Snittet var över 300 mil där minst 1/3 var i Norge 🙂

              #280805
              Fladric
              Deltagare

                Nu är bygget av avgassystemet pågång! Har skaffat mig en 3″ katalysator och ett Simons catback och lite rördelar beställs inom några dagar 🙂

                Här kommer även en bild på bilen från Norgeresan (bilden tagen i botten av Trollstigen)! Grymt snygg takbox 😉

                Mor och far lånade bilen och tog en snabbtur till Norge, då snittade den 0.78 påväg till Mo I Rana 🙂 tycker jag är bra med tanke på vad det är för bil!

                #280854
                SmilesPerHour
                Deltagare

                  Gör gärna en filmsnutt med original avgassystem vs det du nu bygger. Skulle vara intressant att höra skillnaden. =)

                  #280806
                  Fladric
                  Deltagare

                    Gör gärna en filmsnutt med original avgassystem vs det du nu bygger. Skulle vara intressant att höra skillnaden. =)

                    Ska försöka fixa det! Ska låna en gopro av en bekant 🙂 dock har jag ett hyfsat avgasläckage på originalsystemet men kul att höra skillnaden ändå 🙂

                    Dock verkar det vara en stund bort då både Simons och Ferrita har slut på lager på sina system till Outbacken! 🙂 Simons (vilket är det system som är bäst lämpat, grövre än Ferritasystemet) var några månader bort innan de skulle producera fler… Ferrita sa preliminärt v36! Så får se hur detta slutar 🙂

                    #280807
                    Fladric
                    Deltagare

                      Har inte gjort så mycket med bilen då jag köpte en rallybil 🙂 men den har fått 3 st extraljus med Xenon! Även monterat Xenon i helgjuten på bilen, blev riktigt bra 🙂

                      #280808
                      Fladric
                      Deltagare

                        God kväll!

                        Tänkte jag kunde komma med en liten uppdatering:

                        Extraljusen samt helljusen har blivit konverterade till Xenon, blev mycket bättre 🙂

                        Även börjat fundera på en höjning (jag har svårt att bestämma mig om den ska vara låg eller hög…), hittade ett kit i USA för några tusen som höjer 2″:

                        https://sumoparts.3dcartstores.com/SUMO-S2-200E-Series-20-Sub-Frame-Spacer-Kit-Economy-Version-_p_151.html

                        Kan bli kul 🙂

                        De blir cool med lite höjning:

                        #280855
                        SmilesPerHour
                        Deltagare

                          Lågt ska det vara! =)

                          #280844
                          zanoii
                          Deltagare

                            Lågt ska det vara! =)

                            Vad är det där för grill?

                            #280809
                            Fladric
                            Deltagare

                              Vad är det där för grill?

                              Det är en USA-grill på en faceliftad Outback 🙂 fronten skiljer också vill jag minnas. Eller så är det annorlunda på XT-modellen, minns inte riktigt!

                              Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

                              #280845
                              zanoii
                              Deltagare
                                #280810
                                Fladric
                                Deltagare

                                  Inspiration, kanske:
                                  http://gizmodo.com/how-i-turned-my-subaru-outback-into-a-real-adventuremob-1716068985

                                  Japp, har läst den! Tanken är inte att göra den till en potent offroadbil om jag höjer den, är mest för att få dit lite större däck samt bättra på markfrigången så man lättare tar sig fram på oplogade vägar 🙂

                                  Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 95 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.