Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 480 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #278663
    tendency
    Deltagare

      STi‘n skulle få nya fjäderbensstaget monterat… bara att skruva på, eller?

      Direkt jag öppnade huven blev jag tveksam om staget skulle få plats. Javisst tog AC-röret i!

      Fick skruva bort fästet för att kunna trycka ner AC-röret en bit. Men skulle staget ta i IC’n var frågan?

      Det gick ju bra…

      …med minsta möjliga marginal. Tight fit! 😀

      STiligt.

      Summit vs. Tuningworx. Dålig efterbild, tagen med mobil i dåligt ljus!

      #279038
      Igge
      Deltagare

        Hur funkar det när motorn rör sig då?

        Eller sitter den stumt?

        #278664
        tendency
        Deltagare

          Svårt att titta under huven medans man kör. Har du några tips om hur jag ska lösa det? 😀 Har iofs inte stått under huven och dragit i gasspjället, kunde jag iofs ha gjort. Har inte märkt av eller hört något ljud iaf. Får kika på stag/IC sen om det har blivit något märke… men det blir ju till våren, bilen ställdes av idag. 🙂

          #279039
          Igge
          Deltagare

            Kanske ha handbromsen i och leka lite med kopplingen/gasen? 🙂

            #278665
            tendency
            Deltagare

              Du tänker att jag ska höra lite gnissel?

              #279040
              Igge
              Deltagare

                Tvåmannajobb, en sitter och “kör” och en kollar

                tänkte jag 🙂

                #278666
                tendency
                Deltagare

                  Yes. Får kika på det till våren. 🙂

                  #278667
                  tendency
                  Deltagare

                    Nothing much.

                    Fick hem “iskörnings-bra att ha” till WRX‘en, bältesspännen att klicka i bälteslåset så att man slipper det plingande ljudet när man kör utan bälte. Eller snarare för att slippa ha bältet skavandes bakom ryggen.

                    Ser ju inte alls fram emot att komma ut på frusna sjöar igen (var några år sedan sist). Här är video jag knåpade ihop efter en iskörning med dåvarande SSI (2009).

                    “? DO NOT USE”… Okej, jag lovar.
                    “Do not use this in plug in seat when passenger is in the seat”… Okej.

                    Beställt hem blåa D1 Spec hjulmuttrar.

                    Tror att blåa hjulmuttrar kommer att bli mycket snyggare än dom rosa D1 jag har nu! Kanske skulle lacka oken blå till nästa sommar också?

                    #278964
                    edbe
                    Deltagare

                      Varför kör du utan bälte på isen? Så du ska kunna simma ut lättare?

                      Skickat från min iPhone med Tapatalk

                      #279041
                      Igge
                      Deltagare

                        Argumentet för att skippa är för att man ska kunna ta sig ut fortare om man går genom isen

                        Däremot har jag sett fler som rullat, krockat eller kört in i hårda vallar än som gått genom is

                        #278639
                        tendency
                        Deltagare

                          edbe: Precis som Igge skrev, går du genom isen så vill du inte sitta fast i bältet under isvatten i panik. Och så brukar man väl säga att rutorna ska vara nere också.

                          Ps. Men man får väl ta beslut från gång till annan. Vet man att isen nyligen är borrad och kollad och man är säker på att den håller, så varför inte köra med bälte. 🙂 Och är det dessutom många andra som är ute och kör samtidigt och det är en snabb bana som har plogats, så är nog risken större för krock än att braka genom isen. Jag har dock aldrig varit med om eller sett något dera, varken dopp i sjön, krock eller rullningar. Bara folk som har plöjt ut i snövallar utan fara.

                          #278668
                          tendency
                          Deltagare

                            Eftersom STi’n fick ett nytt Tuningworx fjäderbensstag så fick WRX‘en ärva Summitstaget. Såg dock ut som skit med dom gröna fästena på blåa WRX’en, så dom fick bli svarta istället. Och så putsades staget upp med Autosol. Klar förbättring. 🙂

                            Såg ut som skit med dom gröna fästena. :p Blev lite bättre med svart…

                            Före och efter. Ny färg och lite bättre puts.

                            #278669
                            tendency
                            Deltagare

                              Rally Nattkröken här i Fagersta fick besök av en trio Impreza. Min blobeye WRX, STiAndriiie‘s hawkeye STi och Hooah‘s bugeye STi. (Länkarna går till garaget.org).

                              #278670
                              tendency
                              Deltagare

                                STi‘n har fått lite godis. Fick hem paketet från Sickspeed med två växelspaksknoppar, en för “show” och en för “go”. Även en adapter till växelspaksdamasken ifall jag vill montera knogjärnet i WRX’en.

                                Dom är i s.k. neo chrome och är helt sjukt snygga! 😀 Riktigt grym finish! Och dom känns gedigna, bra tyngd i dom.

                                Neo chromeporr.

                                #278627
                                OzO
                                Deltagare

                                  Grym tråd! d—0.o—b Keep it up!

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.