Visar 15 inlägg - 436 till 450 (av 480 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #279057
    Igge
    Deltagare

      Segt när det strular.

      Gick det smidigt med black Friday prylarna då?

      #278910
      tendency
      Deltagare

        Ja, hahaha. :mad::D:rolleyes:

        #279105
        Joker
        Deltagare

          Fan va tråkigt!
          Men bara vara på!

          Tyvärr så verkar subaru ha de sämre reservdelsmänen i Sverige eller om det är hela systemet med reservdelar som inte fungerar? 🙁

          #278911
          tendency
          Deltagare

            Segt när det strular.

            Gick det smidigt med black Friday prylarna då?

            Absolut, dom trillade in utan problem. 🙂

            #278912
            tendency
            Deltagare

              Fan va tråkigt!
              Men bara vara på!

              Tyvärr så verkar subaru ha de sämre reservdelsmänen i Sverige eller om det är hela systemet med reservdelar som inte fungerar? 🙁

              Jadu, ingen aning. Minns när jag hade min STi Type R, då var det ju inte det lättaste att beställa grejer på Subaru i Västerås. Jag fick själv ha koll vad man skulle ha osv. 😀

              #278913
              tendency
              Deltagare

                Obs! Långt inlägg angående mätare, haha!

                Jag saknar mätare i STi‘n och sådant måste man ju ha, eller hur. :p Jag har en Blitz R-VIT monitor kopplad till OBDII där man kan läsa av vattentemp, volt bl.a. Har saknat laddtrycksmätare i bilen. Så jag har varit på jakt efter, och har hittat, balla mätare. Men under jakten…

                …har det nästan blivit ett sjukligt beteende. 😀

                För väldigt längesen hittade jag 3st Defi-mätare till salu, splitt nya i kartong med Defi Control Unit. Dock så lyser dom rött och min instrumentering lyser grönt, det var en impulsblunder jag gjorde! Så dom monterade jag aldrig och har sedan dess blivit liggandes. Som jag har förstått går det inte att ändra färg till grönt heller. Tanken är väl att sälja dom..

                Sedan i höstas har det dock spårat ur i shoppandet, haha. Har alltid velat ha STi Genome-mätare, dom är så sjukt balla! Det är en serie mätare som utvecklades av Defi i samarbete med Subaru för dom äldre STi-modellerna. Finns ej att köpa nya längre, utan det är begagnatmarknaden som gäller. Mätarna (samt Control Unit) har logon “STi Genome” och lyser i grönt, precis som original instrumentering. Laddtryck finns i 52mm & 60mm, däremot vattentemp, oljetemp och oljetryck finns bara i 60mm. Bland det bästa och absolut det snyggaste du kan montera i din äldre STi med grön belysning. 🙂

                Hittade ett komplett kit med STi Genome 52mm laddtrycksmätare (inklusive Control Unit och allt som krävs för installation, t.o.m original bruksanvisning).

                Till mätaren ovan köpte jag custom made mätarhållare. Original delar som har modifierats för att passa 52mm. Tanken var att leta på en till STi Genome i 52mm, t.ex oljetemp. Meeeen, det här var innan jag visste att endast laddtryck finns i den mindre storleken… damnit!!

                Mätarhållare modell luftutblås.

                Mätarhållare modell center console. Perfekt, kan man använda sig av OEM-klockan (öppningen i mitten).

                Eftersom STi Genome oljetempmätaren inte fanns i 52mm hade jag lite planer på att köpa en vanlig Defi-mätare (eller annat bra märke) i 52mm med grön belysning att montera i den “överblivna” mätarhållaren. Meeeen, då dök ju ett fint komplett 60mm STi Genome-kit upp! Laddtryck, oljetemp, oljetryck, komplett med Control Unit, alla kablar, sensorer – och Defi mätarpod. Var ju bara att handla…

                Sedan “råkade” jag handla ännu ett komplett kit med STi Genome 52mm laddtrycksmätare. :rolleyes: Då medföljde dessutom en mätarhållare som monteras på rattnavets plasthölje.

                Så nu FÖR TILLFÄLLET (Obs, kan ju komma att ändras) är väl planen ungefär såhär:

                1. Montera 52mm laddtryck i custom luftutblåshållaren.
                2. Montera Defi mätarpod med 60mm oljetryck & oljetemp.
                3. Leta efter STi Genome 60mm vattentemp att montera i tom plats i Defi mätarpod – eller hitta på en lösning att montera OEM klocka där.

                4. Montera överbliven 60mm laddtryck i tjejens WRX -04.
                5. Montera 52mm laddtryck i custom center console-hållaren min WRX -05 kombi.

                6. Sälja Defi-mätarna med röd belysning.

                #279089
                Fredsson
                Deltagare

                  Nice! kan hålla med dig om att man vill ha allt i samma “sken” kör med defi o har ändrat färgen i mätarhuset till röd , dock så lyser ju fortfarande kontrollerna för ac ect i grönt :/

                  #278914
                  tendency
                  Deltagare

                    Nice! kan hålla med dig om att man vill ha allt i samma “sken” kör med defi o har ändrat färgen i mätarhuset till röd , dock så lyser ju fortfarande kontrollerna för ac ect i grönt :/

                    Exakt! Tanken slog mig att göra som dig, att ändra bilens instrument till rött när jag upptäckte att mätarna var röda. Men jag har ju grön bil, så det passar ju bäst med original och Genome. 🙂 🙂 Går det att ändra AC-panelens belysning till röd?

                    #279090
                    Fredsson
                    Deltagare

                      Exakt! Tanken slog mig att göra som dig, att ändra bilens instrument till rött när jag upptäckte att mätarna var röda. Men jag har ju grön bil, så det passar ju bäst med original och Genome. 🙂 🙂 Går det att ändra AC-panelens belysning till röd?

                      Går inte att ändra vad jag har upptäkt än, men skam den som ger sig 🙂

                      #278915
                      tendency
                      Deltagare

                        Går inte att ändra vad jag har upptäkt än, men skam den som ger sig 🙂

                        Hoppas du kommer på något sätt. 🙂

                        #279062
                        Zlasher
                        Deltagare

                          Hoppas du kommer på något sätt. 🙂

                          Klart det går. Bara löda dit nya diodrar:) gjorde jag på min v40 jag hade. Lödde om i alla knappar och vred:)

                          #278916
                          tendency
                          Deltagare

                            Har bott in mig lite i det nya garaget. Har fått det mesta av mina verktyg osv flyttat dit från det gamla. Så nu kan man pyssla lite. Har rivit ur inredning ur STi‘n, säten och golvmatta är borta! För vet ni vad, jag har äntligen lyckats leta rätt på ny inredning! 😀 😀

                            Jag har ju tjatat lite till och från om att uppdatera inredningen i min STi, eftersom original blå alcantara inte matchar den gröna utsidan. Har velat ha en komplett inredning från en annan STi, som inte är blå. Finns få alternativ. WRX tyginredning har inte varit intressant, har inte velat “byta ner mig” liksom.

                            Jag har letat efter inredning från STi Spec C (blobeye), som är likadan som vanliga STi – men med mörklila (nästan svart) alcantara. Vaknade en morgon för ett tag sedan och hade ca 25 aviseringar på facebook om att jag hade blivit taggad i ett inlägg, haha.. Halva SSC hade taggat mig i en försäljningsannons med en komplett inredning från en STi S202 (OVANLIG BIL och INREDNING). GRYMT! S202 har också den mörklila alcantaran. Meeen, efter att ha kontaktat säljaren och fått bilder, så insåg jag att denna lila är banne mig lite för lila, kommer inte att passa klockrent ihop med ded gröna utsidan… Så jag bestämde mig för att lägga ner jakten på Spec C (eller S202).

                            Har även letat efter svart skinninredning från STi Spec D (hawkeye). Och svart skinninredning som vissa WRX har extrautrustats med från fabrik (har det i min WRX kombi!).

                            Har även funderat seriöst på att klä om nuvarande inredning eftersom ovanstående jakt inte har resulterat i något vettigt.

                            Har t.o.m funderat på att FÄRGA om den blå alcantaran. Kontaktade ColorGlo som utför sådana arbeten. Tyvärr blir alcantaren tydligen lite “stel” efter färgning, så priset på färgning motiverade inte riktigt det, tyckte jag.

                            Har även kikat på MASSOR av eftermarknadsstolar. Har varit SÅ när flera gånger att beställa hem sjyssta stolar. Men har avvaktat.

                            Men nu har jag som sagt ÄNTLIGEN hittat ny inredning att slänga i bilen. INFO och BILDER kommer! 🙂

                            Hello there beautiful. STi’n har varmkörts 2ggr i vinter.

                            Ja, som sagt, inredning har rivits ur. Plockar ur säten.

                            Även golvmattan skulle ur. Då behöver man först riva ur en del plast, hela mittkonsolen, instegslister, fotstöd etc etc. Ska byta matta med min WRX kombi, så det blir alltså blå matta i den och svart matta i STi‘n.

                            Säten och golvmatta ur!

                            Under golvmattan på förarsida fann jag detta, hahaha. Tre tändare och en insexnyckel. 😆

                            Beställt!

                            #278634
                            Manor
                            Deltagare

                              Spännande att se vad du har hittat :-).

                              #278917
                              tendency
                              Deltagare

                                Spännande att se vad du har hittat :-).

                                Ska uppdatera med bilder när jag har alla grejerna hemma. Ska bli spännande att packa upp! 🙂

                                #278635
                                Kvarnis
                                Deltagare

                                  Har du bytt remhjulet,i så fall vad tycker du om det?

                                  Funderar på att montera ett på min nya motor.

                                Visar 15 inlägg - 436 till 450 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.