Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 74 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #282274
    FiddeFuling
    Keymaster

      Kul att de händer något 🙂

      DU MÅSTE LÄGGA UPP VIDEO MED LJUD IFRÅN NYA AVGASSYSTEMET SEN!!:D

      #282303
      Eskills
      Deltagare

        Kul att de händer något 🙂

        DU MÅSTE LÄGGA UPP VIDEO MED LJUD IFRÅN NYA AVGASSYSTEMET SEN!!:D

        Självklart så vill jag dela med mig hur den låter sedan 😀
        För tillfället låter den kasst med nytt främre system med det gamla baksystemet påhängt provisorisk med alla möjliga avgasläckor :rolleyes:

        #282304
        Eskills
        Deltagare

          Böt MAF för någon vecka sedan och hoppades på att de skulle lösa mina afr correction problem, men det gjorde ingen skillnad 😡

          Man blir ju inte så motiverad att lösa detta nu när man inte har någon alls aning om vad det kan vara för fel :(, tar hemskt gjärna förslag på vad som kan strula så att afr correction hoppar mellan -3 – +35% oregelbundet med några minuters mellanrum även på tomgång, kan provocera fram det ibland med att gasa till.

          spelar ingen roll om ac:en är igång
          tror inte att afr börjar fluktuera förens motorn är i arbetstemperatur
          testat att resetta ecu:n ett antal gånger
          tror att problemet har funnits ett längre tag men har blivit värre, har gått lite dåligt/svagt baktändande tidigare även på bensin.
          går klockrent utan MAF inkopplad förutom lite extra fet blandning
          verkar bara vara medans bilen går på open loop
          Tycker att det inte borde vara mekaniskt fel då den håller på när bilen står still och går på tomgång.

          Säg hjärna till om ni kommer på någon ide även om långsynt d—0.o—b
          Har ju missat hela vintersäsongen och har ett enormt sug att ut och köra med sommarpjuck på 😀

          #282270
          Fladric
          Deltagare

            Böt MAF för någon vecka sedan och hoppades på att de skulle lösa mina afr correction problem, men det gjorde ingen skillnad 😡

            Man blir ju inte så motiverad att lösa detta nu när man inte har någon alls aning om vad det kan vara för fel :(, tar hemskt gjärna förslag på vad som kan strula så att afr correction hoppar mellan -3 – +35% oregelbundet med några minuters mellanrum även på tomgång, kan provocera fram det ibland med att gasa till.

            spelar ingen roll om ac:en är igång
            tror inte att afr börjar fluktuera förens motorn är i arbetstemperatur
            testat att resetta ecu:n ett antal gånger
            tror att problemet har funnits ett längre tag men har blivit värre, har gått lite dåligt/svagt baktändande tidigare även på bensin.
            går klockrent utan MAF inkopplad förutom lite extra fet blandning
            verkar bara vara medans bilen går på open loop
            Tycker att det inte borde vara mekaniskt fel då den håller på när bilen står still och går på tomgång.

            Säg hjärna till om ni kommer på någon ide även om långsynt d—0.o—b
            Har ju missat hela vintersäsongen och har ett enormt sug att ut och köra med sommarpjuck på 😀

            Har/hade exakt samma beteende på min bil på tomgång när man fått arbetstemp på den 🙂
            Har inte kollat om det är kvar efter byte till Rapotor-grenrören men innan dess pendlade AFR correction upp och ner som du säger 🙂

            Påtalade det till Ed men vet inte om han löste det!

            #282305
            Eskills
            Deltagare

              Har hänt lite sen senaste uppdatering, kommer inte på mera än att man har gjort klart avgassystemet så kanske bara det som har hänt 😮

              Men det tråkiga är att man har insett att det inte är ekonomiskt värt att ha två bilar, inte bara kostnaden men att man har tappat intresset också.

              Har lagt upp en Blocket annons idag:
              https://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Legacy_3_0r_Spec_B__310hp__80457316.htm?ma=1

              Tycker självklart att någon annan biltokig tar över och fortsätter så om någon på det här forumet vill köpa så kan jag tänka mig att gå ned i pris på direkten men det beror lite på hur många köpare det finns, har ingen aning om min prisbild är rätt eller fel :confused:

              #282306
              Sandström
              Keymaster

                Har hänt lite sen senaste uppdatering, kommer inte på mera än att man har gjort klart avgassystemet så kanske bara det som har hänt 😮

                Men det tråkiga är att man har insett att det inte är ekonomiskt värt att ha två bilar, inte bara kostnaden men att man har tappat intresset också.

                Har lagt upp en Blocket annons idag:
                https://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Legacy_3_0r_Spec_B__310hp__80457316.htm?ma=1

                Tycker självklart att någon annan biltokig tar över och fortsätter så om någon på det här forumet vill köpa så kan jag tänka mig att gå ned i pris på direkten men det beror lite på hur många köpare det finns, har ingen aning om min prisbild är rätt eller fel :confused:

                Tänkte jag fortsätter på Eskills tråd då det är samma bil =), om det går bra för han =)

                Köpte då bilen, nöjd med affären.

                Har beställt Speco stolar då skinnsäten är ganska glidiga i en skarp kurva :).
                Har pratat med Japtuning om vad man skulle kunna hitta på utan att överladda.
                Ska få ner ljudnivån på bilen vid tomgång på något sätt. (Väcker sovande bäbis på insidan vid tomgång d—0.o—b )

                #282307
                Sandström
                Keymaster

                  Så där, då var Stolarna monterade och justerade =).

                  Som Eskils skrev tidigare så har vi fortfarande problemet med afr correction och jag tror jag hittat fel, efter att ha börjat få upp felkoder och loggar på att cylinder 2,4,6 (samma bank) misständer en del.
                  Då han byte ut MAF sensorn så ska jag testa med lambd:an få se om det hjälper något.

                  #282308
                  Sandström
                  Keymaster

                    Nästan en månad sen jag uppdaterade, så tänkte det var dags.

                    Nya semi-sliks införskaffades för några veckor sen.

                    Pratade med en kille som tunar bilar till vardags, han var säker på att afr correction problemet var pga skit i spridarna, så lämnade in dom och ja vist, inget afr eller misständningar mer. Det kommer skit från rören och tanken, det blir att lägga sig någon yta med något från bensin, och E85 löser upp det och så går det ner i spridarna. bilen har ett filter i tanken. så istället för att byta ut alla ledningar så byte jag bara rören vid motorn och klämde i ett filter från turbo bilarna som då har det underhuven. får öppna det och kolla om ett år eller så =)

                    Sen gick bromsledningar av nu i veckan, så håller på att få dit nya. har även fått stål om spunna slangar från HEL, som var fel vinklade, men j-spec som jag beställde dom från var hur jäkla grymma som helst, ringde direkt igår(2018-11-06 kl 16:15), dom ligger på Posten idag (2018-11-07 Kl 09:50).

                    Sen har jag fått hem krängare och stag till bilen, som också var fel på, den främre är ju då tydligen skillnad på Subaru bilar med eller utan turbo och då min inte har det så och hade fått hem till en turbo bil så passa den inte, samma här dock, fick hem en ny så fort dom hinner, (skulle ta 36 timmar från USA).

                    “mjuka” powerflex har vi också fått hem. inte börjat med det än, men ska väl komma till det.

                    #282271
                    Fladric
                    Deltagare

                      Kul att projektet fortsätter!
                      Går tyvärr inte att se bilderna i ditt senaste inlägg?

                      Angående bromsledningarna, var det de bakre som gick sönder? Finns en återkallelse på dem så man får dem bytte på garanti! Min kompis har en 2006 Spec B som gått kring 23k mil som fick dem bytta utan kostnad 🙂

                      #282309
                      Sandström
                      Keymaster

                        Kul att projektet fortsätter!
                        Går tyvärr inte att se bilderna i ditt senaste inlägg?

                        Angående bromsledningarna, var det de bakre som gick sönder? Finns en återkallelse på dem så man får dem bytte på garanti! Min kompis har en 2006 Spec B som gått kring 23k mil som fick dem bytta utan kostnad 🙂

                        nu ska bilderna vara fixad? =)

                        Dom är ganska sönderrostade, ja.
                        Men då ska jag prata med subaru direkt!
                        tack för tipset.

                        #282310
                        Sandström
                        Keymaster

                          Kul att projektet fortsätter!
                          Går tyvärr inte att se bilderna i ditt senaste inlägg?

                          Angående bromsledningarna, var det de bakre som gick sönder? Finns en återkallelse på dem så man får dem bytte på garanti! Min kompis har en 2006 Spec B som gått kring 23k mil som fick dem bytta utan kostnad 🙂

                          Kollade med Subaru, och dom sa att det hade gjorts en “kontroll” 2015 och men då såg dom inga bristningar så byte dom inte ut dom…

                          #282311
                          Sandström
                          Keymaster

                            Efter mycket krångel med okunnigt folk så är krängningshämmare och stålomspunna bromsslangar monterade och fjädrarna justerade. Är inget proffs på detta med coilover,men det kändes mycket bra i alla fall, är grymt nöjd med allt, lite trötta däck, men blir bättre till sommaren

                            #282312
                            Sandström
                            Keymaster

                              Fick hem ett litet fint paket från usa här om dagen och började greja med det direkt. Målet är väl att det jag ska kunna få en typ av shift light och få fram lite info om bilen medans man gnuggar kolvarna på vägen. Och Android Auto om jag får det att fungera bra.

                              här kommer lite bilder på allt. vart jäkligt bra tycker jag, ser ut att kunna vara orginal.

                              är en Spec-b så den fick gps från fabrik och allt jag gjorde va att riva ur det som sitter i den och använde den till att montera skärmen och hdmi decodern till Raspberry:n

                              fått modda skärm hållaren lite =)

                              kollar vart vi ska sätta skärmen, och det ser ut att bli bra.

                              Skärmen monterad och decodern test fäster vi =)
                              Vart även en plexi bit att montera den på då plåt och elektronik inte går så bra ihopp =)

                              Så ja! då sitter det ihop! =)

                              Test kör vi allt =)

                              Här kommer en liten video på när det sitter i bilen förförsta gången, finns saker som ska fixas, klicken på skärmen bland annat.
                              https://i.imgur.com/3ehplAh.mp4

                              #282272
                              Fladric
                              Deltagare

                                Fränt!

                                Smidigt att kunna köra romraider direkt i bilen 🙂
                                Antar att det är Linux du kör?
                                Kan man på nått smidigt sätt få upp bränsleförbrukningen så den ligger där hela tiden?
                                Via en widget eller nått liknande! Man tappar ju en del av funktionaliteten när man tar bort skärmen tänker jag 🙂

                                #282313
                                Sandström
                                Keymaster

                                  Fränt!

                                  Smidigt att kunna köra romraider direkt i bilen 🙂
                                  Antar att det är Linux du kör?
                                  Kan man på nått smidigt sätt få upp bränsleförbrukningen så den ligger där hela tiden?
                                  Via en widget eller nått liknande! Man tappar ju en del av funktionaliteten när man tar bort skärmen tänker jag 🙂

                                  Japp, Linux!

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 74 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.