- Detta ämne har 48 svar, 17,766 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2014 kl. 17:38 #31719MitsubaruDeltagare
Hej!
Har ett litet “projekt”, det blir alltid så, av någon anledning..Bilen är en silverfärgad sedan, 3.0R Automat som jag köpte i somras, egentligen var jag bara ute efter en kupé för sommarglid, men hittade ingen fin typ, merca eller nåt annat, så av en ren slump vart det så.
Den hade bara gått 2700mil…..Har alltid gillat denna karossen och H6 motorn, trots att jag aldrig tidigare kört någon.
Jag har redan en raket hemma, en RalliArt på 350 kusar, så det skulle vara glidare nu, som sagt.
Inget mål finns, men vill ha bättre respons från stillastående, och lite bättre klös, men inte helst på bekostnad av bulleravgas el dyl.Vad jag har hunnit med så här långt är:
Nya däck och lättare fälgar, kommer mer info, medföljande org fälgar får bära nya dubbdäcken istället.
Motorn är ordentligt storservad i dubbla omgångar på kort tid.
STI frontläpp ligger i garaget.
EcuTek är ilagt, så jag ska logga och tweaka och jag har custom programvara i redan.
HKS Intake funnel sitter på plats på luftburken, ner i hjulhuset, Cosworth filter sitter i burken.
SAMCO slang sitter på insuget, så även den insugsljuddämparen togs då bort.
Fick hem en lättad remskiva i fredags, efter långt lirkande..inte lätt att hitta till sexan.M3 läpp till bakluckan har jag liggandes i garaget, lackad i rätt färg, men inte på plats ännu.
Letar nu ev cat-back, då y-röret är rätt rostigt, så det ger sig nog snart..
Ja, det vart mycket text, puh, nåja ska följa upp med lite bilder vad det lider.Bara för att EZ30 motorn är notoriskt svårtrimmad vart jag lite sporrad, lite det som är drivkraften, jag gillar bilen skarpt annars, mycket skön nu när det vräker ner snö, och man känner sej rent avkopplad bakom ratten..
Ja, vi får se vart det barkar..
Bara EcuTeken gjorde bilen betydligt alertare än tidigare, man ligger gärna i fart, och kör på varv, motorn lever verkligen upp på lite varv.
I hästar mått mätt vart det inga stora språng än, körbarheten vart dock mycket bättre, men framåt så kan det bli mer förståss..:D//Mitsubaru
29 januari, 2014 kl. 18:13 #264326MitsubaruDeltagareJa då har jag fått lite gjort i alla fall:
-STI frontläppen på plats
-STI Alu pedaler, (utom fotstödet än så länge)
-Lackad “M3 typ” läpp på bakluckan
-Komplett Cat-back byggs om en dryg veckaHar tittat lite på STI:s eget fjäderpaket till bilen, sänker 15mm, istället för HR som sänker 35mm.
35 blir lite för opraktiskt för mej så det lutar åt STI, och det är nästan samma pengar.
Remskivan ligger i garaget och flinar åt mej när jag går förbi. den har jag inte haft tid för ännu, men jag tänkte ändå köra och logga efter catbacken är på plats sen och se till att få dit skivan i den vevan.Tittat lite på Raptors Supercharger kit och det finns även headers till 6an lite här och där i världen.
Kompressorn är en dyr historia men jäkligt lockande, bäst man backar av lite så det inte spårar ur, som vanligt 😮
29 januari, 2014 kl. 21:43 #264320zanoiiDeltagare-STI frontläppen på plats
-Lackad “M3 typ” läpp på bakluckan
Bilder, bitte!
29 januari, 2014 kl. 23:35 #264311Janne248DeltagareTrevligt med ett projekt på någon annan bil än en Impreza!
Så TUMMEN upp för det!Men…… håller med tidigare talare:
30 januari, 2014 kl. 04:11 #264327MitsubaruDeltagareMåste läsa på hur man gör det, står att jag inte får posta bifogade filer, bild kräver en URL, så jag får återkomma.
Antog att man måste göra x-antal posts innan man kan lägga upp bilder…//Mitsubaru
30 januari, 2014 kl. 06:30 #264321zanoiiDeltagareMåste läsa på hur man gör det, står att jag inte får posta bifogade filer, bild kräver en URL, så jag får återkomma.
Antog att man måste göra x-antal posts innan man kan lägga upp bilder…
//Mitsubaru
Rekommenderar valfri bildhostingtjänst, själv gillar jag photobucket men det finns såklart flera andra som gör samma sak lika bra.
Där får du färdiga bildtaggar för forumbruk.
30 januari, 2014 kl. 12:01 #264328MitsubaruDeltagareJust ja, Fjäderbensstag fr Cusco satte jag dit också, Cosworth Kylarlock blev det med så luftfiltret matchades ..
Nya mattor invändigt blev det också i somras, jag hatar gummimattor även om det blir mer städa
Ska prova nu och lägga upp bilder på utgångsläget till att börja med – efter min storrekond efter inköpet.
Spretans sommarfälg o sulor just pålagda – har inte hunnit ta bort smörjet ens än…
//Mitsubaru3 februari, 2014 kl. 11:47 #264329MitsubaruDeltagareHär gjorde man sej till och lånade hem en riktig kamera över helgen – så la batteriet av, helt makalöst d—0.o—b
Nåja, STI fjädrar beställda, samt CUSCO Front Stabilizer Links – skadar nog inte
Ska eventuellt titta på lite swaybars fr CUSCO eller Whiteline framöver, men vi har ju ÅF här hemma, så det blir sen, i sånna fall.
I nästa vecka blir det ju cat-back bygge, sen får vi se om man kan får på både fjädrar, lättade remskivan och linksen på samma gång kanske veckan därpå..//Mitsubaru
3 februari, 2014 kl. 13:49 #264325emilboylarssonDeltagareBra puts!
4 februari, 2014 kl. 05:01 #264330MitsubaruDeltagareTackar!
Brukar dra på CarPro Reload när jag känner att bilen vart riktigt ren – lite latmans variant, men tycker det ger bra resultat.Har just bekräftat ordern på fjädrarna, så då är det på g.
//Mitsubaru
12 februari, 2014 kl. 10:44 #264350ogredaniDeltagareSTI frontläpp ligger i garaget.
Var köpte du den och vad fick du ge?
12 februari, 2014 kl. 17:21 #264331MitsubaruDeltagareVar köpte du den och vad fick du ge?
Tjena
RHD Japan, den gick på 2500 😮Smårabatter sen förut och frakt på det, det lönar sej att ta mer grejjer i samma veva – nackdelen är att det nästan ofelbart hamnar i tullen med deras pålagor.
(Med EMS har jag fått grejjor utan att det lagts på tull iofs)Det gällde att hitta rätt bland dessa, fanns några varianter att välja bland:
“STI Under Lip Spoiler – Front Legacy BL/BP:
A/B-type: ST9602021000 : (2.0GT spec.B, WR-LTD 2004) ST9602021010 : (2.0i, 2.0R, 2.0GT) ST9602021020 : (3.0R, 30RspecB) D-Type: ST9602021030 : (3.0R specB, 2.0GT specB) ST9602021040 : (2.0i, 2.0R, 2.0GT, SI Cruise 2.0GT) ST9602021050 : (3.0R, SI Cruse 3.0R”Hämtade bilen med nytt cat-back idag, vart en trevlig åktur från Uppsala med leendet från ena örat till det andra, nu lät det ju inte symaskin direkt.. 😀
Ska fota och ev ljudfil
//Mitsubaru
12 februari, 2014 kl. 18:30 #264351ogredaniDeltagareOk, samma prissituation som för mig alltså. Japp, det är *1020 jag vill ha (+ läppkjol) men det är bra saftigt med tull osv.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
17 februari, 2014 kl. 13:05 #264332MitsubaruDeltagareHoppas på lite uppehållsväder till helgen så man kan ta lite nya bilder.
Tänkte nästa hänga på sommardäcken, ska bort några dagar nu, men får se efter det, har det inte ramlat ner nåt mer, så då åker dom på..
Lättad remskiva och garageinteriör :rolleyes: läpp på skuffen.
//Mitsubaru
17 februari, 2014 kl. 13:43 #264322zanoiiDeltagared—0.o—b
Tjusigt! Kul med en sedan också, man ser ju nästan bara kombi i sverige.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.