Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 764 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #209332
    Mats
    Deltagare


      Vad är det första man bör byta i chassiet föresten? Coilovers sitter det redan där. Men allt de andra ska vara orginal.

      Är väl ungefär enligt din lista. Krängare och droplinks. Efter det så kommer väl bussningar i hela chassit. Anti-lift kittet är bra så du får lite mer caster fram.
      I bakvagnen har du ju en hel drös med bussningar som säkert blivit lite murkna med tiden. Byt dem alla. Finns några bra trådar med tips och trix på forumet. Har själv detta projekt framför mig under vintern. Har bara inte bestämt vilket märke på bussningar det blir…

      #209501
      goffemannen
      Deltagare

        ja har tänkt att byta alla bussningarna men måste börja i nån ände bara =).

        #209502
        goffemannen
        Deltagare

          Dock körde ju prodrive med 4 dörras fram tills 96 under grupp A reglementet, tror mera anledningen till att dom byggde WRC bilen på 2 dörras karossen var för att kunna ha fetare skärmar, är ju 80mm bredare än den vanliga. Tror det är en myt på wikipedia, typ som att JDM bilar ska ha aluminiumskärmar, bagagelucka osv, när det egentligen bara är huven som är i alu. 🙂 Jag har väldigt väldigt svårt att se hur den skulle kunna vara styvare iaf.

          Kolla bara alla grupp A och grupp N bilar som byggdes även efter 96, det är inte ofta dom är 2 dörras utan 4 dörras är klart vanligast i rallysammanhang. 😉

          de kanske ligger nått i det du säger. Men anledningen till att det är flest 4dr som körs i rally är nog för att de är vanligare än 2dr och t.ex Type RA tillverkades just för att köras med i grupp N. Skitsamma. 2dr versionen är ändå mycket snyggare och framförallt ovanligare än 4dr =). De är 2 anledningar till att ja köpte just en Type R

          #209503
          goffemannen
          Deltagare

            Å andra sidan skulle nog Subaru tillverkat en homologeringsbil av 2 dörras karossen också om den vore överlägsen 4 dörras karossen i tävlingssammanhang. 🙂 Jaja nu ska jag inte förstöra hela din tråd med off-topic, jag tyckte bara det var lite intressant och menar inte alls att 2 dörrar skulle vara sämre än 4 dörras om du tror det! 😀 Din bil är grymt fin och 2 dörras är fränt.

            De är lugnt. det är kul att diskutera om sånna här saker. Ja nu får vi hålla nere på off-topic.

            Idag ska iaf bilen upp på lyft och växellådsolja och diffolja ska bytas. Blir olja från Red Lines sortiment. Sen ska den kollas över lite allmänt.

            #209505
            goffemannen
            Deltagare

              Igår kväll byttes det som tidigare nämnt växellådsolja och diffolja. Luktar lika gott varje gång =). Fin färg va det på Shockproof oljan också. Nån blå/grön färg. Nu med nya oljan känns de som växlarna går i lite lättare och mjukare nu än innan.

              #209504
              goffemannen
              Deltagare

                Imorn är det dags. Tiden har gått riktigt fort de 2 senaste veckorna då tiden för mappning bokades.

                Ska bli riktigt kul imorn iaf. Får hoppas att allt går som det ska =).

                EDIT: Jaha. Den lyckan va kortvarig. Försökt få tag på David på e-racegear hela förmiddagen utan resultat. Ja hade ännu inte fått reda på när ja skulle vara i trollhättan imorn. Har tjatat länge på att få fram en tid. Han har sagt att han försökt få tag på Per Johansson. Att han väntar på samtal från honom å ska sen återkomma till mig bla bla bla. Men inget har hänt.

                Men som sagt så får ja inte tag på David så ja fick ta hand om det själv. Ja ringde till Autotech och fick ett nummer till Per. Ringde direkt å han svarade. Fick då till svar att boxen inte har kommit än. Så ja vet inte vad som blivit fel eller vem som gjort fel. Men Per hade iaf en tid till mig torsdag den 23e kl 10.00. Ja får alltså vänta 9 dagar till. Så jävla drygt men inget att göra åt nu.

                Så jävla typiskt att man ska behöva ta saker i egna händer för att det ska hända nånting. Mitt förtroende för David på E-racegear stärks ju inte direkt när de blir såhär. Han är helt omöjlig att få tag på. Tar t.ex oftast minst en vecka innan man får svar på mail.

                #209456
                edbe
                Deltagare

                  ser riktigt fin ut! 🙂 Tycker vitt är absolut snyggast…efter rallyblå 😉

                  #209366
                  Turbovin
                  Deltagare

                    Trist men jag är ärligt inte det minsta förvånad över att det blir uppskjutet. Tog ju sisådär 3-4 mån att få klar min bil (som jag för övrigt får mappa själv nu då den går lite snålt)

                    #209506
                    goffemannen
                    Deltagare

                      de är tråkigt är det. Men hoppas det går bra och blir bra med mappningen.

                      #209507
                      goffemannen
                      Deltagare

                        För att trösta mig lite så tänkte ja beställa en bredbandslambda mätare till bilen så ja har koll på bränsleblandningen sen.

                        http://cgi.ebay.co.uk/AEM-GAUGE-6-in-1-TYPE-WIDEBAND-UEGO-CONTROLLER-30-4100-/300378623904?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45eff60fa0

                        hittade denna AEM till mkt bra pris på ebay.

                        Beställde även en mätarhållare till a-stolpen för 2 mätare på scoobyparts. Ska ha bredbandslambdan där och även turbotryck senare.

                        #209457
                        Gilarski
                        Deltagare

                          För att trösta mig lite så tänkte ja beställa en bredbandslambda mätare till bilen så ja har koll på bränsleblandningen sen.

                          http://cgi.ebay.co.uk/AEM-GAUGE-6-in-1-TYPE-WIDEBAND-UEGO-CONTROLLER-30-4100-/300378623904?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45eff60fa0

                          hittade denna AEM till mkt bra pris på ebay.

                          Beställde även en mätarhållare till a-stolpen för 2 mätare på scoobyparts. Ska ha bredbandslambdan där och även turbotryck senare.

                          Bara & trösthandla, helt rätt. 🙂

                          Om ni hade kommit överrens om en tid för mappning tycker jag det är dåligt att de avbokat dig utan att säga nåt :confused:

                          #209508
                          goffemannen
                          Deltagare

                            Haha ja man får ju göra det. Blir även en beställning på 4a autometer mätare frin USA. Min mor, å mina bröder ska dit i slutet på veckan och stannar nån vecka. Så de tar med dem hem = billig frakt =).

                            Vattentemp,oljetemp,oljetryck och turbotryck går på ca 2000kr. I sverige går de på ca 3500kr plus frakt.

                            Idag tisdag va det en tid bokad sedan den 31e augusti har ja för mig. Så den har varit bokad i 2 veckor. Och då får de ju se till att beställa simtek boxen med en gång när tiden är bokad 2 veckor bort. Så den hinner komma. Men de hade de väl inte gjort för den hade ju inte kommit än. Vet inte om det är David eller Per som gjort fel, men det är skitsamma just nu. Bara allt går bra den 23e så är ja nöjd i dagsläget.

                            #209509
                            goffemannen
                            Deltagare

                              Imorn är det mappning bokad hos Per. Så idag ringde ja för att kolla om boxen kommit å allt är klart inför imorn. Blev ju inte helt förvånad över vad han sa utan jävligt less å arg. Som ni förstår så har ju inte boxen kommit än. Blir så jävla trött på detta. Blir det inget imorn eller närmsta dagarna så är de fan lika bra att ställa av bil jäveln. Säsongen är ju snart slut ändå. Blir det så så får vi se om det blir simtek till våren eller nått annat. Kanske link istället? Vem vet….

                              #209458
                              Gilarski
                              Deltagare

                                Jag är inte imponerad, köp ett kit själv på nätet & så får de ge dig en j@vligt billig mappning för allt besvär. De får sen ta den diskussionen med leverantören, inte din pilsner. Lär knappast vara sådan åtgång på ECU-kit till just din modell, så att leverantlören inte hunnut tillverka.

                                Må hända att Autotech kan mappa men ärligt talat, sånt där måsta man lösa på mindre än 2 månader oavsett om det är internt eller i leverantörsledet det skiter sig -> kundvård.

                                Man kan hävda att det inte är deras fel men det ligger i deras intressa att sköta detta snyggt & säkra leveransen till kund.

                                Redan innan jag läste detta har jag bestämt mig för att inte mappa på Autotech av anledningar jag inte vill nämna här, finns ju några till i landet som kan mappa med bra resultat…

                                #209510
                                goffemannen
                                Deltagare

                                  Ja, just nu så lutar det åt att skita i Simtek å mappning av Per pga allt strul för mig och även andra.

                                  Vilka andra är JRM är duktiga på Subaru i sverige?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.