Visar 15 inlägg - 736 till 750 (av 764 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #209939
    goffemannen
    Deltagare

      Dags att väcka den här döda tråden igen.

      Nu har det bestämts att Sandåsen Motorsport ska ta hand om bilen. Felsöka problemet med högt oljetryck och åtgärda det.

      I samma veva kommer de montera ny turbo (Roger Clark Motorsport RCMPT07 500kh+ bolt on Precision turbo), Roger Clark Motorsport grenrör samt mappa när den är klar.

      Så går allt som de ska så kommer bilen bli klar till våren/sommaren och ha fått sig runt 450hk 🙂

      Vet dock inte om jag ska ha Equal eller UnEqual grenrör. Måste ta mig en liten funderar på detta.

      http://rogerclarkmotorsport.co.uk/store/product/551-rcm-precision-stock-position-billet-turbo

      #209390
      Turbovin
      Deltagare

        Kör på unequal. Tycker inte tomeirören/rcm låter så kul i equal length. Ångrar att jag inte valde den setupen du tänkt istället för twinscrollgrenrör och MD321T+ twin entry.

        #209455
        Christian S
        Deltagare

          Kör på unequal. Tycker inte tomeirören/rcm låter så kul i equal length. Ångrar att jag inte valde den setupen du tänkt istället för twinscrollgrenrör och MD321T+ twin entry.

          tycker det låter mycket bättre med equal, det är sån design på mitt grenrör.

          #209940
          goffemannen
          Deltagare

            Ja vi får se vad det blir :). gillar ju ljudet jag har nu så blir kanske ett unequal.

            #209941
            goffemannen
            Deltagare

              Kör på unequal. Tycker inte tomeirören/rcm låter så kul i equal length. Ångrar att jag inte valde den setupen du tänkt istället för twinscrollgrenrör och MD321T+ twin entry.

              jag va ju inne på en sc42 väldigt länge..men så rekomnederade sandåsen denna. och rcm brukar ju inte ha dåliga saker, och va ja vet så är precision bra grejor.

              #209942
              goffemannen
              Deltagare

                Här är en som uniboxar ungefär allt det jag tänkt köpa förutom bränslepumpen :). Insugslangen kanske det blir då denna är gjord för de som sätter dit catchtank = alla onödiga anslutningar är borta.

                https://www.youtube.com/watch?v=sOHf3DCSJEQ

                #209391
                Turbovin
                Deltagare

                  Blir till att slipa på motorblocket och eventuellt växellådan också för att få dit den om man får tro Scoobynet. Var iofs tvungen att göra det med min MD321 också 🙂

                  #209943
                  goffemannen
                  Deltagare

                    Blir till att slipa på motorblocket och eventuellt växellådan också för att få dit den om man får tro Scoobynet. Var iofs tvungen att göra det med min MD321 också 🙂

                    Really? Vart har du hittat det?

                    #209392
                    Turbovin
                    Deltagare

                      Really? Vart har du hittat det?

                      http://www.scoobynet.com/general-technical-10/1036644-new-500hp-stock-location-rcm-turbo.html#post11815024

                      Där t.ex. Men det åker du på att göra med alla stora turbos som ska sitta på originalplacering mer eller mindre. Det är en bula för skruven till sprängkåpan typ som blir i vägen, inga mängder och inget som påverkar. Men det kändes rätt B att sätta igång och fila ner en nyrenoverad motor så hade nog kört på roterat om jag hade vetat. Mycket mindre meck att få till vettig inloppsslang då också.

                      #209326
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Alla strörre ag med 6-vxl måste slipa lådan, så inget unikt 🙂

                        Roterat är ju klart bättre igentligen förutom vid besiktning.

                        Fördelen med twin scroll är ju snabbare spool, eq/uq skulle jag säga inte skiljer så mycket.

                        Jag och Jerry hade ju båda Blitz avgas, han hade maxim och jag hade ett 4-1 dock annan turbo och setup men skillnaden på ljudet är väl att det är ett råare ljud med uq.

                        Kör man inte Twin scroll skulle jag säga att skillnaden är minimal då man jojnare i samma up-pipe.

                        Det jag skulle göra är köpa en Harwey Smith uppipe om du inte tänker köra eq, då vinner du både lite spool och effekt. Den som följer med alla grenrör är på tok för stor i diameter.
                        Alyn på AS fixar det 🙂

                        #209944
                        goffemannen
                        Deltagare

                          Det får bli denna turbon. Jämfört grafer på den och min och det verkar skilja ca 500 varv i spool. Båda bilarna är 2.1L. Det är godkänt tycker jag.

                          Jimpa löser monteringen av turbon så det är inga problem om de behövs filas lite :).

                          Det blir bra med en unequal grenrör, behåller jag goa ljudet jag har nu. Ingen aning vad jag har för avgassystem faktiskt. Nått jag hittat på en bil vi hade på jobbet.

                          Ang up-pipe. Ska fundera på det där, har hört om Harvey up-pipen.

                          #209327
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Blitz var roligt när man kör aktivt, inte til vardags 😉 ;D
                            Klarade inte ljudbegräsning heller igentligen.

                            Blir bra precison gör bra agg, så dom borde fått till denna med.
                            Minns inte exakt hur det skiljde i spool, men vill minnas ~400rpm och några% högre effekt. Även om det blir lite dyrare skulle jag gjort det.
                            RCM grenrör är för övrigt samma Lika som alla säljer, var en gång i tiden Mark som tog in alla till UK, men det skiljer säkert i dag.

                            Du kan alltid kolla vad AS säljer grenrör+Harvey up-pipe för, han borde tillverka även för 3 bult
                            http://asperformance.com/product-news/stop-press-harvey-trick-up-pipes-manufacture/

                            Blir kul att se hur resultatet kommer bli 🙂
                            Händer ju rätt mycket på turbomarkanden för roterat, Nu behöver man ju bara GT30 för att få n bra bit över 600, en GT35 får man ut över 800Bhp 😀

                            Stackars drivlinor 😉 😀

                            #209945
                            goffemannen
                            Deltagare

                              Jag mailade dem på AS och de skulle ha 200 pund inkl frakt för en 3 bolt up-pipe. Så det blir nog en sådan, varför snåla liksom. Frågade dock inte om grenrör, men kanske man skulle göra också.

                              #209328
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                Gör det Alyn har mängder med godis 🙂
                                Ja turbon kommer ju kosta så 2.5k till är ju knappast så du dör 😉
                                Det kommer bli kanon 🙂

                                #209946
                                goffemannen
                                Deltagare

                                  Jag har mailat om det också så får vi se 🙂

                                  Nu står bilen hos Sandåsen Motorsport iaf. Allt gick kanon med att köra dit den.

                                Visar 15 inlägg - 736 till 750 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.