• Detta ämne har 327 svar, 52,698 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Igge.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 328 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Den körs väl inte på vintern ändå?

Blir det tillräckligt kallt för att dom sjöarna fryser till och dom slutar salta så kommer den köras lite på vintern 🙂
      Sen är det ju mörkt o jävligt före och efter snön också.

Fast spontant känns det mest som att det är kul att skruva xD

Ser bra ut! Har du skruvat fast den bakom regplåthållaren? Funderar också på att sätta en ledramp där men tänkte försöka sätta den längre in så den inte blir lika synlig (lättstulen).

Tyvärr är den ju ganska lättstulen nu, men eftersom den normalt bor i garage så känns det okej (händer ju att man parkerar ute, men oftast inte på natten och längre perioder).

Hållaren är skruvad bakom skylthållaren men själva rampen har bara en skruv per sida som nästan syns på bilden.

Någon som vet var man kan få tag i en skylthållare utan reklamlisten?
      Alltså med tunn plastsarg hela varvet runt.

FiddeFuling
      Keymaster

Blir det tillräckligt kallt för att dom sjöarna fryser till och dom slutar salta så kommer den köras lite på vintern 🙂
        Sen är det ju mörkt o jävligt före och efter snön också.

Fast spontant känns det mest som att det är kul att skruva xD

Tyvärr är den ju ganska lättstulen nu, men eftersom den normalt bor i garage så känns det okej (händer ju att man parkerar ute, men oftast inte på natten och längre perioder).

Hållaren är skruvad bakom skylthållaren men själva rampen har bara en skruv per sida som nästan syns på bilden.

Någon som vet var man kan få tag i en skylthållare utan reklamlisten?
        Alltså med tunn plastsarg hela varvet runt.

Ang Reg skylten 🙂 Klistra över med SSC reklam d—0.o—b
        Jag sprayade över min reklam med svart färg (49:- Biltema)

Igge
        Deltagare

Ang Reg skylten 🙂 Klistra över med SSC reklam d—0.o—b
          Jag sprayade över min reklam med svart färg (49:- Biltema)

Tänkte mest ha en utan reklamlist för att få det lite mer slimmat, nu sitter den högre för att rampen skull få så bra läge som möjligt 🙂

Igge
          Deltagare

Nu har jag råkat shoppa lite igen, jag är inte så duktig på att vara student. Tur man har kvar anställningen och få hoppa in ibland 😛

Det började med att jag hittade en till synes oanvänd AEM UEGO bredbandslambda för 500kr + frakt (normalt brukar dessa ligga kring 1500 och använda kring 1000) så jag nappade direkt. Bra för mappningssyfte tänkte jag. Sedan våndades jag lite över hur man skulle fästa en mätare på ett snyggt sätt.

Det problemet försvann/utvecklades när jag dagen efter hittade en oljetempmätare för 300kr inkl frakt på rejsas köp o sälj. Av denna modellen:
            http://www.hova.com/maetare-52mm-no-logo-smoke-oljetemp./

Så nu hade jag två mätare att installera, när man ändå har det kan man väl skaffa en tredje tänkte jag!

Tänkte stoppa mätarna i den här sortens gauge pod, tyckte den var rätt snygg då den är lite mer infälld än de flesta andra jag sett.
            http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=68&products_id=1536
            Klockan försvinner ju men jag kan ställa in stereon att visa tiden istället så jag gråter inga floder 🙂

Tredje mätaren blir en sån här oljetrycksmätare
            http://www.hova.com/maetare-52mm-no-logo-smoke-oljetryck/

AEMen ska jag lacka mätarplåten helsvart så loggan och skalan försvinner (får ju ändå värdet digitalt så skalan tillför inget enligt mig, loggan gör inte heller någon nytta) och No-logo mätarna är ju som sagt utan logga och har bara en skala. Sedan har de smokelins vilket gör att de nästan blir svarta när det är släckta

En snabb fråga: Varifrån tar ni matning för mätare som ska styras av tändningen?
            AEMen måste ju åtminstone vara på så fort motorn är igång, annars kan sonden skadas

Igge
            Deltagare

Så dök det upp en oljetempmätare 🙂
              Beggad, liten repa på den vad jag kan se och så fastnar peakknappen ibland men förhoppningsvis funkar den bra ändå

Igge
              Deltagare

Nya fälgar till sommaren! 😀

Hittade äntligen compomotivefälgar som passar min budget så då var det ju bara att slå till.
                Skulle väl behöva lack och lite värre däck, men kanske kör på dom så där i början på säsongen.

En tvätt behövs väl också iofs 😛

Igge
                Deltagare

Problemet är att det finns begynnande lacksläpp

Men siktar som sagt på att njuta av dom som dom är till början 🙂

Fladric
                  Deltagare

Snyggt! Passar bra på Imprezan dem där 🙂

Igge
                    Deltagare

Dom gör ju det, riktigt bra i mina ögon 🙂

Ska bli kul att se hur bra det lirar med guldiga fälgar på den isblå bilen 🙂

Tallen
                      Deltagare

Grymma fälgar Igge! Jag har suktat efter samma lika i alla år, hoppas hitta till våren annars får man väl ta och göra plånkan tom och köpa nya 🙂

Igge
                        Deltagare

Grymma fälgar Igge! Jag har suktat efter samma lika i alla år, hoppas hitta till våren annars får man väl ta och göra plånkan tom och köpa nya 🙂

Tackar!

Ska det köpas nya finns ju även revolution millenium
                          Snarlik design men mycket bättre pris 🙂

Vill minnas att det var surbarbro som hade såna och hade köpt från denna sida:
                          http://eson-motorsport.com/revolution-wheels/

Typ 2000 kr billigare per fälg jämfört med vad jag hittat nya compomotive för
                          Dessutom ser nya MO6or lite annorlunda ut

Dels har du loggan “stansad” på en eker och så skiljer det sig där ekrarna möter fälgbanan

smaksak 🙂

Tallen
                          Deltagare

Tack för tipset 🙂

Igge
                            Deltagare

Lugnt 🙂

Igge
                              Deltagare

Eftersom isvädret försvann så bestämde jag mig för att det är dags att ta tag i det sista motorfästet och fixa den skramlande värmeskölden 🙂

Kommer ta det i lugn takt har jag tänkt 🙂
                                Har precis börjat ställa bilen på ramp och ska nu skruva bort intercoolern

Igge
                                Deltagare

Det kom hem ett par mätare

En oljetrycksmätare och en kina-EGTmätare, får se om jag orkar installera EGTn, jobbigt att bråka med up-pipen :p

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 328 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.