- Detta ämne har 80 svar, 42,251 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 8 månader sedan av Nikke McRae.
-
FörfattareInlägg
-
7 augusti, 2011 kl. 17:50 #227630EiiiiikDeltagare
Sjukt duktiga människor det finns alltså!!! 🙂
Lycka till!7 augusti, 2011 kl. 18:22 #227611TurbovinDeltagareMycket trevlig spec på den nudå 🙂 Men borde gått att klämma ur 380-390 hk vid mer gynnsam temperatur med tanke på vad min VF28 orkade med och twinscroll-snurrorna brukar prestera lite bättre. Dock kanske de höll igen lite på tändningen med tanke på temperatur och original vevstakar (som iofs pallar 450 hk i en Newage).
7 augusti, 2011 kl. 18:48 #227621goffemannenDeltagareom man bara hade haft pengar…
grymt jobbat..har väl gått på lite stålar de där??
7 augusti, 2011 kl. 19:12 #227577Nikke McRaeDeltagareMycket trevlig spec på den nudå 🙂 Men borde gått att klämma ur 380-390 hk vid mer gynnsam temperatur med tanke på vad min VF28 orkade med och twinscroll-snurrorna brukar prestera lite bättre. Dock kanske de höll igen lite på tändningen med tanke på temperatur och original vevstakar (som iofs pallar 450 hk i en Newage).
Japp, vi hade siktet på 380, men sommarvärmen gjorde det inte enkelt att få till en aggressivare mappning. Sägs att det var varmaste dagen på hela sommaren den dagen. 😛
Måste fixa skärmning vid luftfiltret och diverse värmeskydd och avgasbandage, så att jag får bukt på temperaturen i motorrummet. Jag får kanske överväga en frontmonterad IC också. Och med en större twinscrollturbo så är det lugnt att kliva över 400hk.om man bara hade haft pengar…
grymt jobbat..har väl gått på lite stålar de där??
Tackar. Ja, allt jag lagt på denna bilen hade räckt till något sprillans nytt, men det här är roligare. 🙂
7 augusti, 2011 kl. 19:35 #227612TurbovinDeltagareOj missade att du fortfarande kör med TMIC, i den värmen är ju 350 hk riktigt bra till och med 🙂
Köp en Hybrid FMIC från England så ska du få se på skillnad.
7 augusti, 2011 kl. 20:08 #227578Nikke McRaeDeltagareHelgrymt, lycka till med bilen i fortsättningen! 🙂
Är det ett måste att regga den som ombyggt fordon? Många på SBP lär ju inte se att typ hela bilen är utbytt väl? 😉
Hehe, precis. Det står ju faktiskt EJ20 fortfarande och växelspaksknoppen kan jag ju byta. 😀
Jag ska försöka regga den som ombyggt, det ska räcka det jag gjort. Och i o med att jag har etanol, så får jag åka med linket lagligt också.
Lyckas man med detta så blir det mindre bekymmer i framtiden och slipper helfordonsgodkännandet.8 augusti, 2011 kl. 07:52 #227566Adam KDeltagareFantastiskt. Härligt!
Ja, kör på omreggning, det du har gjort ska som sagt räcka, sfro kommer såklart klaga på att du inte bytt huvudbromscylinder. Om du redan har en 1½”, eler är det t o m 1¼? så är det ju bara att säga det, annars är det en liten kostnad att köpa en från bildelsbasen, du är inte ens behöva montera den, kvittot lär räcka 😉 (Enda yttre skillnaden är att det är står 1½/1¼ istället för 1 i godset på undresidan…)
Du behöver ju också ett bromspapper på ca 260-265 hästar beroende på blien vikt, men knappast en annan mapp än gatmappen, skillnaden lär inte gå att bevisa med röven 😉
You know all that!! X-)Lycka till!
8 augusti, 2011 kl. 08:22 #227565GT99DeltagareHärligt bygge. Tycker helt klart du ska satsa på att få den reggad som ombyggt men går det verkligen att få in E85 i reggningen utan avgas intyg mm?
8 augusti, 2011 kl. 08:51 #227563KvarnisDeltagareSnyggt jobbat Nice :), lycka til lemd omreggningen det borde gå vägen ny tycker jag 🙂
Köpte du stubbarna och packboxarna från RCM eller från Importcar?
8 augusti, 2011 kl. 09:34 #227579Nikke McRaeDeltagareFantastiskt. Härligt!
Ja, kör på omreggning, det du har gjort ska som sagt räcka, sfro kommer såklart klaga på att du inte bytt huvudbromscylinder. Om du redan har en 1½”, eler är det t o m 1¼? så är det ju bara att säga det, annars är det en liten kostnad att köpa en från bildelsbasen, du är inte ens behöva montera den, kvittot lär räcka 😉 (Enda yttre skillnaden är att det är står 1½/1¼ istället för 1 i godset på undresidan…)
Du behöver ju också ett bromspapper på ca 260-265 hästar beroende på blien vikt, men knappast en annan mapp än gatmappen, skillnaden lär inte gå att bevisa med röven 😉
You know all that!! X-)Lycka till!
Tackar. Jo, jag fick med HBC’n från STI’n också. Ser identisk ut!
Jag ska prova att regga med nuvarande gatmapp, dvs se till att bilen väger 1430kg. Vi fick inte till lägre effekt på den utan att sabba racemappen. 😛Härligt bygge. Tycker helt klart du ska satsa på att få den reggad som ombyggt men går det verkligen att få in E85 i reggningen utan avgas intyg mm?
Japp, enligt SFRO’s bygghandbok så är det bara ett vanligt avgasprov som görs. Detta pga att den är ett ombyggt fordon. Sedan behövs ett intyg från någon kunnig (i detta fallet JRM) att soppasystemet klarar E85 och intyg på slangar.
Snyggt jobbat Nice :), lycka til med omreggningen det borde gå vägen ny tycker jag 🙂
Köpte du stubbarna och packboxarna från RCM eller från Importcar?
Tackar! Packboxarna kommer ifrån Importcarparts och stubbarna fick jag med från Japperformanceparts, men de finns väl hos Importcarparts också har jag för mig.
9 september, 2011 kl. 17:07 #227580Nikke McRaeDeltagareHär kommer min ombordfilm från premiärturen med nybyggda bilen på Kinnekulle:
Bilen går riktigt gött, spolar löjligt lätt och skickar en mellan kurvorna i rasande fart.
Turbotrycksmätaren hinner knappt med. 😉
Lådan är klockrent växlad för bankörning och diffarna fungerar bra, med lite mer låsning så var överstyrningen mer kontrollerad och gamla GT’ns understyrning är borta.
Motor, drivlina, bromsar. Allt känns i riktigt samspel nu! Nya däck till nästa säsong, sen blir det att åka så mycket som möjligt, för nu är det föraren som komma upp på samma nivå som prestandan i bilen.9 september, 2011 kl. 19:25 #227616MuminDeltagareFy fan villket fint bygge! Stort grattis till kanon fin bil!
Tänk att ha ditt maskineri och drivlina och Oscars underede.. fin mix! 🙂9 september, 2011 kl. 19:45 #227622goffemannenDeltagareriktigt nice =)..Va kör du för varvtider på kullen??
9 september, 2011 kl. 20:57 #227581Nikke McRaeDeltagareTackar! Jag åkte som bäst 1:06, med stadiga 1:07 tider under dagen, fast däcken är nästan slut. Åker 205/40-17 R888. De är inne på tredje säsongen. Nästa år blir det iallfall minst 215, om man inte får för sig att bredda karossen. 🙂
Så här efteråt ser man var man kan hämta tid, fisåker på vissa partier och växlar lite tidigt.
9 september, 2011 kl. 21:04 #227623goffemannenDeltagareOkej. Ja åkte 1.09-1.10 med min bil. Första gången på bana med bilen, första gången på kinnekulle och andra gången nånsin jag körde på bana.
Tog bilen å bara körde. Inget fixande med däcktryck osv.
Info om bilen: http://www.garaget.org/?car=194946
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.