› SSC › Allmänt snack › Projekt › GT JDM STI V9 WRRC E85-edition
- Detta ämne har 80 svar, 42,251 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år sedan av
Nikke McRae.
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2015 kl. 09:04 #227608
SPiKE
DeltagareKul med nymappad bil!
Tony är för jädra bra på det han gör och löser dom flesta problem som dyker upp på direkten
Då är det ju bara att du anmäler dig till Superstage nu med då 🙂1 maj, 2015 kl. 13:52 #227633Moberg 1
Deltagared—0.o—bd—0.o—bd—0.o—bd—0.o—bd—0.o—b
29 december, 2016 kl. 19:00 #227605Nikke McRae
DeltagareHar börjat fundera på att gå vidare i livet med nytt projekt, så det är dags att sammanställa nuvarande spec.
En ganska unik bil i Sverige, perfekt mix av gatbil och banracer. Det är i alla fall min drömbil.Några nyheter som jag inte skrivit om här är att den fått ännu mer väghållningsgodis bland annat från Hardrace, lite LED-extraljus och en trackdaybur från Safetydevices. AST benen har äntligen monterats.
Antar att det blir svårt att få betalt för vad den är värd, med tanke på vad projektet har kostat. Vad tror ni man kan begära för den?
Om någon är sugen på att ta över pärlan, så hör gärna av er med ett PM.
Karossen har gått 17250 mil, motor och drivlina 9750 mil.
Effekt / Vridmoment:
350whp/400wnm på hjulen
(ca 420/500 i motorn)Motor:
EJ207DW7CR JDM STI V9 (2005), 2liter twinscroll
Olja Motul 300V 15W50 sommar, 5W40 vinter
Link G4 pnp ecu, mappad för E85 av AGs i Norrköping
Injectordynamics ID1000cc spridare
RCM fuelrails, parallellmatade
Ställbar bränsletrycksregulator med givare kopplad till Link G4
Walbro 450 intank bränslepump
STI OEM kamremskit (byttes senast vid 15616mil)
HKS Super Fire Racing 50003-M40-I (HR8) tändstift
STI TMIC Intercooler
2st 13rad oljekylare med Mocal sandwish termostat
Optima Redtop 3.7R batteri
Motor och kupévärmareTurbo och avgas:
Steamspeed STX67 (TD05H+GTX2867R) twinscroll
Apexi öppet luftfilter
Perrin insugsslang
Ferrita 3″ turboback system med racekat, liten mittdämpare och slutdämpare
Innovate LC-1 bredbandslambda kopplat till Link G4
Cobb 3-ports elektronisk laddtrycksstyrningVäxellåda och drivlina:
TY856WB6KA JDM Sti V9 (2005) 6spd växellåda med DCCD
JDM Sti v9 R180 LSD bakdiff
STI V7 drivaxlar och hubbar fram
STI V8 drivaxlar och hubbar bak
STI V8 kardanaxel
Koppling Exedy Stage 1 “pinkbox raceclutch27 februari, 2017 kl. 06:17 #227606Nikke McRae
DeltagareHar några spekulanter på bilen nu, så snart blir den nog såld till en ny, lycklig ägare.
Så om det är någon som sitter och väntar på en annons, så hör av er snarast på PM, för kommer nog inte behöva lägga ut annons.28 februari, 2017 kl. 10:20 #227615Koffe
KeymasterTrist att den avyttras, men lycka till med försäljningen iaf!
Vill du avslöja nåt om framtida planer? Stannar du kvar i kokarträsket?
//Koffe
28 februari, 2017 kl. 11:42 #227607Nikke McRae
DeltagareBlir en 2017 Audi S3 SB ett tag framöver. Som tur är har vi andra bilen kvar, en Subaru 2.0R 2008.
EDIT: I April byter bilen ägare. Bilen såld. 🙁 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.