Har börjat fundera på att gå vidare i livet med nytt projekt, så det är dags att sammanställa nuvarande spec.
En ganska unik bil i Sverige, perfekt mix av gatbil och banracer. Det är i alla fall min drömbil.
Några nyheter som jag inte skrivit om här är att den fått ännu mer väghållningsgodis bland annat från Hardrace, lite LED-extraljus och en trackdaybur från Safetydevices. AST benen har äntligen monterats.
Antar att det blir svårt att få betalt för vad den är värd, med tanke på vad projektet har kostat. Vad tror ni man kan begära för den?
Om någon är sugen på att ta över pärlan, så hör gärna av er med ett PM.
Karossen har gått 17250 mil, motor och drivlina 9750 mil.
Effekt / Vridmoment:
350whp/400wnm på hjulen
(ca 420/500 i motorn)
Motor:
EJ207DW7CR JDM STI V9 (2005), 2liter twinscroll
Olja Motul 300V 15W50 sommar, 5W40 vinter
Link G4 pnp ecu, mappad för E85 av AGs i Norrköping
Injectordynamics ID1000cc spridare
RCM fuelrails, parallellmatade
Ställbar bränsletrycksregulator med givare kopplad till Link G4
Walbro 450 intank bränslepump
STI OEM kamremskit (byttes senast vid 15616mil)
HKS Super Fire Racing 50003-M40-I (HR8) tändstift
STI TMIC Intercooler
2st 13rad oljekylare med Mocal sandwish termostat
Optima Redtop 3.7R batteri
Motor och kupévärmare
Turbo och avgas:
Steamspeed STX67 (TD05H+GTX2867R) twinscroll
Apexi öppet luftfilter
Perrin insugsslang
Ferrita 3″ turboback system med racekat, liten mittdämpare och slutdämpare
Innovate LC-1 bredbandslambda kopplat till Link G4
Cobb 3-ports elektronisk laddtrycksstyrning
Växellåda och drivlina:
TY856WB6KA JDM Sti V9 (2005) 6spd växellåda med DCCD
JDM Sti v9 R180 LSD bakdiff
STI V7 drivaxlar och hubbar fram
STI V8 drivaxlar och hubbar bak
STI V8 kardanaxel
Koppling Exedy Stage 1 “pinkbox raceclutch