- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2014 kl. 22:45 #32567JaviisstDeltagare
Hej gott folk!
nu tänkte jag uppgradera lite saker på bilen till o börja med så turbo och spridare.
har redan öppen filter, walbro 255′ decat 3″.
mappad 1.65 bar och 353hp I motor (gjorts i ENGLAND där jag hämtat bilen ifrån).
jag har kollat på GTX3076R bolt-on och dynamics 1000cc spridare. och så kommer exedy steg 1 heavy duty koppling till bilen.
jag undrar då vad tycker ni och har ni andra förslag, på turbo och spridare? har någon haft dessa, lätta byta själv, måste man modifiera om något, Ska jag byta inlet till turbon från original till 3″?
allt ska beställas från USA har lite kontakter där.
mvh
3 juli, 2014 kl. 08:34 #270365KvarnisDeltagareID spridare och Blouch aggregat.
Du lär nog få ha starkare koppling än en stage 1….kolla på ACT’s3 juli, 2014 kl. 11:31 #270462emilboylarssonDeltagareKör med en blouch dominator 2.5xtr snigel i min blå. Den har en trevlig karaktär och gillar att gå på höga varv. 382hk och 480nm i motor vid 1,45 bars ladd med vanlig 98 macksoppa.
3 juli, 2014 kl. 14:18 #270475JaviisstDeltagareID spridare och Blouch aggregat.
Du lär nog få ha starkare koppling än en stage 1….kolla på ACT’svilken blouch då?
den här ska klara en hel del…
jag ska ha original motor. ska ta ut det som går i motorn och självklart säkert ska de vara.3 juli, 2014 kl. 14:19 #270476JaviisstDeltagareKör med en blouch dominator 2.5xtr snigel i min blå. Den har en trevlig karaktär och gillar att gå på höga varv. 382hk och 480nm i motor vid 1,45 bars ladd med vanlig 98 macksoppa.
okej det låter fint. gjorde 400 HP I motor på min gamla STI 2005 med original turbo.
har du original motor?
3 juli, 2014 kl. 15:39 #270382sladdenDeltagareHar fortfarande en koppling liggandes som löser problemet 🙂
Koppling exedy twin compe- r. INK SVÄNGHJUL
gått 100 mil. Inga balla starter gjorda. 10 000:- prisvärd!!3 juli, 2014 kl. 15:52 #270477JaviisstDeltagareHar fortfarande en koppling liggandes som löser problemet 🙂
Koppling exedy twin compe- r. INK SVÄNGHJUL
gått 100 mil. Inga balla starter gjorda. 10 000:- prisvärd!!kan du skicka någon länk till den koppling du har ?
3 juli, 2014 kl. 16:25 #270383sladdenDeltagarekan du skicka någon länk till den koppling du har ?
köpte min av jrm, så du kan ju kolla med dom för exakt spec.
Här är dock en liknande, fast till en evo
http://www.jrm-racing.se/mitsubishi/evo-4-6/transmission/kopplingar/exedy-hyper-compe-r
Googlade lite snabbt, dock står ingen spec där..
http://www.nengun.com/exedy/hyper-metal-compe-r-twin-plate-clutch3 juli, 2014 kl. 16:37 #270478JaviisstDeltagareköpte min av jrm, så du kan ju kolla med dom för exakt spec.
Här är dock en liknande, fast till en evo
http://www.jrm-racing.se/mitsubishi/evo-4-6/transmission/kopplingar/exedy-hyper-compe-r
Googlade lite snabbt, dock står ingen spec där..
http://www.nengun.com/exedy/hyper-metal-compe-r-twin-plate-clutchdet verkar vara sinterkoppling dem är rätt obehagliga och köra vanligt med om man nu ska ta bilen för en cruising runda…
passar den du har ens en STI 05 6vxl? det står inte mycket i det du har skickat…
3 juli, 2014 kl. 18:14 #270463emilboylarssonDeltagareokej det låter fint. gjorde 400 HP I motor på min gamla STI 2005 med original turbo.
har du original motor?
Yes. Motor oöppnad.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
3 juli, 2014 kl. 18:53 #270439IggeDeltagareFår man verkligen ur så mycket effekt med originalrespiratorn? 😮
Hur!? 😀
3 juli, 2014 kl. 19:32 #270479JaviisstDeltagareYes. Motor oöppnad.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
precis min var också oöppnad. dock front MIC öppen filter och 3″ decat. och då hade man launch anti lag i den och den var sjuk 🙂
3 juli, 2014 kl. 19:34 #270480JaviisstDeltagareFår man verkligen ur så mycket effekt med originalrespiratorn? 😮
Hur!? 😀
ja du dem motorerna tål en del. sökt på massa forum i England så har dem klämt ut 4-450whp från dem med oöppnad motor men bytt turbo spridare etc
så man undrar egentligen vad klarar dessa motorer av.
3 juli, 2014 kl. 19:36 #270481JaviisstDeltagareID spridare och Blouch aggregat.
Du lär nog få ha starkare koppling än en stage 1….kolla på ACT’stagit reda på nu att exedy heavy duty steg 1 klarar 472 ft/lbs vilket är då 639.9460715926953 Nm på hjulen. och dem värden kommer jag inte upp i utan öppna motor.
3 juli, 2014 kl. 19:38 #270482JaviisstDeltagareNu står det mellan GTX3076R eller GTX3071R… någon som har nå erfarenhet av dem?
Enligt en polare till mig så är GTX3071R svåra att mappa… (han har en Mazda mps 6 och det ska gälla Mazda det jag skrev om svår mappad men undrar om något sånt gäller oss STI ägare)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.