- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2015 kl. 09:53 #270558JaviisstDeltagare
Det har inte hänt så mycket alls pga väldigt mycket som har hänt runt om en o familjen. och tyvärr bara negativt. det har gjort att man inte haft någon lust till att hålla på med bilen.
Men lite pill blev det ändå.
fixade original balken med intercoolern så det sitter med balken än de fästet den kom med.
lådan har gått upp igen med short shift renoverad DCCD ny uttrampningslager och act fäste som uttrampningslagret åker in i.
startat och verkar gå igång utan problem bilen har dock inte kommit ner från pallbockarna.Bilder kommer så fort jag har det här på sidan.
tänkte besiktiga bilen innan jag börjar riva för själva projektet som tagit sån tid.En fråga angående oljekylaren… jag har en ganska stor tror jag nu att jag köpt i förhållande till att jag inte kommer köra bana, än. undrar då var är en bra placering för den? 13 raders.
3 februari, 2015 kl. 10:11 #270415TomKDeltagare3 februari, 2015 kl. 14:48 #270559JaviisstDeltagareJag har satt min bakom grillen, kyler riktigt bra! 🙂
ja det ser ut o sitta riktigt bra men på den sidan har jag hella tutan men det går o flytta på men jag tänkte på själva kylaren till bilen,blir inte det ganska blockerad med tanke på intercoolern också ?
Har du termostat till den?
nu var det överkurs hehe, jag har fått höra från kompisar att jag måste ha. vet dock ingenting om hur, var och vad :p
denna har jag…
3 februari, 2015 kl. 15:05 #270443IggeDeltagareDen verkar inte ha någon termostat vilket betyder att oljan antagligen aldrig kommer upp i temperatur på gata
Termostaten styr ju om oljan ska gå via kylaren eller inte. Utan termostat kyls oljan hela tiden även om den är kall
Alltså kommer du köra runt med en motor som är “kall” hela tiden
Termostat gäller om man inte bara ska köra bana, rekommenderas väl iofs på bana också som jag förstår det
3 februari, 2015 kl. 15:40 #270560JaviisstDeltagaretermostat gäller om man inte bara ska köra bana, rekommenderas väl iofs på bana också som jag förstår det
det är uppfattat. finns det nå “färdig termostat unit” som man bara kopplar emellan eller måste byggas själv? isf länka gärna!
3 februari, 2015 kl. 15:42 #270416TomKDeltagareDen verkar inte ha någon termostat vilket betyder att oljan antagligen aldrig kommer upp i temperatur på gata
Termostaten styr ju om oljan ska gå via kylaren eller inte. Utan termostat kyls oljan hela tiden även om den är kall
Alltså kommer du köra runt med en motor som är “kall” hela tiden
Termostat gäller om man inte bara ska köra bana, rekommenderas väl iofs på bana också som jag förstår det
Ja precis det kan även vara kalla trackdays på våren/hösten.
Termostat är ett måste i vårat land.http://www.jjcraceandrally.com/race/sandwich-plates/mocal-sandwich-plates
3 februari, 2015 kl. 16:54 #270561JaviisstDeltagarehttp://www.jjcraceandrally.com/race/sandwich-plates/mocal-sandwich-plates
Tack som f** 🙂 vilken av dem option är för våra bilar? samt enligt artikeln så ska man ha andra grejer för att den ska bli komplett? vad för grejer?
man ersätter den mot originalet på motorn? sedan oljefiltret skruvar man på eller placerar om med tillbehören jag har?
och självklart köpa med termostat, eller annan termostat?Många frågor, säkert dumma frågor. Men vill göra rätt från början och från erfarna människor här på forumet…:)
3 februari, 2015 kl. 16:56 #270417TomKDeltagareTack som f** 🙂 vilken av dem option är för våra bilar? samt enligt artikeln så ska man ha andra grejer för att den ska bli komplett? vad för grejer?
man ersätter den mot originalet på motorn? sedan oljefiltret skruvar man på eller placerar om med tillbehören jag har?
och självklart köpa med termostat, eller annan termostat?Många frågor, säkert dumma frågor. Men vill göra rätt från början och från erfarna människor här på forumet…:)
Du väljer i dropdown listen “med termostat” den är då inbyggd i sandwitch plattan. Den sätter du mot motorn och sedan oljefiltret på den.
Du bör kunna använda dina slangar.3 februari, 2015 kl. 18:40 #270562JaviisstDeltagareDu väljer i dropdown listen “med termostat” den är då inbyggd i sandwitch plattan. Den sätter du mot motorn och sedan oljefiltret på den.
Du bör kunna använda dina slangar.verkar vara väldigt lätt 🙂 och tar bort den som sitter på antar jag (originalet). hur är det med packningar ?
I dropdown listan, vilken typ av “storlek”?3 februari, 2015 kl. 19:11 #270563JaviisstDeltagareFor M20 filter 1/2 BSP ports
with termostatborde vara den?
går för 54 £ pund? ex frakt.
det var lite skillnad mot 20 pund. ex frakt.
3 februari, 2015 kl. 19:19 #270418TomKDeltagareFor M20 filter 1/2 BSP ports
with termostatborde vara den?
går för 54 £ pund? ex frakt.
det var lite skillnad mot 20 pund. ex frakt.
Ja precis det är den, termostaten är bra mycket dyrare tyvärr.
3 februari, 2015 kl. 19:34 #270392Christian SDeltagareverkar vara väldigt lätt 🙂 och tar bort den som sitter på antar jag (originalet). hur är det med packningar ?
nä orginal ska vara kvar, det blir orginal oljekylare-platta-oljefilter.
sitter packning på “ovansidan”, den sidan som är mot motorn.3 februari, 2015 kl. 20:15 #270564JaviisstDeltagarenä orginal ska vara kvar, det blir orginal oljekylare-platta-oljefilter.
sitter packning på “ovansidan”, den sidan som är mot motorn.ja precis det sitter packning mellan motorn och originalet. trodde den ska bort för jag ska inte ha original kylaren “2 rör” kvar. tänkte lägga 13 rad kylaren på dennes plats. som TomK har fast andra sidan.
ska man strypa dem ut och ingången till originalet då eller bara låta det vara? sett många som tagit bort original kylaren men osäker med plattan dock.
3 februari, 2015 kl. 20:19 #270565JaviisstDeltagareJa precis det är den, termostaten är bra mycket dyrare tyvärr.
det är uppfattat. en sån blir det då!
finns det någon nackdel med att ha oljefiltret omplacerad ?3 februari, 2015 kl. 20:22 #270444IggeDeltagareOriginal “kylare” gör att du får upp oljetempen snabbare, mer det än kyler oftast 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.