- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2015 kl. 20:33 #270566JaviisstDeltagare
Original “kylare” gör att du får upp oljetempen snabbare, mer det än kyler oftast 😛
lol haha, kollade plattan med moms och i kroner så var det 788 kr. saftigt!
3 februari, 2015 kl. 20:37 #270445IggeDeltagareBättre än att köra runt med en kall motor skulle jag säga
3 februari, 2015 kl. 20:57 #270419TomKDeltagareOriginal “kylare” gör att du får upp oljetempen snabbare, mer det än kyler oftast 😛
Precis så den låter man vara kvar och bara sätter plattan mellan filtret.
3 februari, 2015 kl. 20:58 #270420TomKDeltagareBättre än att köra runt med en kall motor skulle jag säga
Word!
Engångskostnad… Boom.. Sen sitter den där! 🙂3 februari, 2015 kl. 23:55 #270567JaviisstDeltagarehehe det är uppfattat och tackar för grym och snabb hjälp.
var i garaget och tog ner bilen och kollade så att växlingen som jag hade problem med fixat sig och WOALA det har det 😀
MEN nu så kom det en kod som heter P0031 på bilen och det ska vara :
HO2S Heater Control Circuit Low
Bank 1 Sensor 1verkar som att lambda sensorn har gett upp bara sådär. tog ut den från grenröret satte på nya och nya passade inte tog tillbaka till gamla grenröret och nu så verkar den inte funka… raderat koden men kommer upp lika fort.
man försöker hela tiden fixa något så säger nått annat “Hej på dig”så ja vem har en fungerande lambda över 🙂
4 februari, 2015 kl. 00:52 #270568JaviisstDeltagareOljekylaren är rätt så stor och tjock, tog den bakom original kylaren och la den stående så fick den plats precis, finns inget spel mellan vatten kylaren, nya kylaren och original oljekylaren
Short shift samt all packning osv till spaken är bytt
Modifierat balk
Gamla stötfångaren som jag använder för att märka ut till den nya som hänger i garaget…
4 februari, 2015 kl. 01:08 #270569JaviisstDeltagare4 februari, 2015 kl. 06:06 #270421TomKDeltagareTOM! 😀
jag har letat efter en sådan grill du har där Subaru märket inte finns utan bara STI, tänkte modifiera om min egen lol, är det det du har gjort eller finns det färdigt?Tack på förhand!
Har moddat original grillen.
4 februari, 2015 kl. 11:22 #270570JaviisstDeltagareHar moddat original grillen.
Uppfattat!
6 februari, 2015 kl. 18:27 #270472JaviisstDeltagaretill löning blir det, olje tråg, ventilkåpspackning och lambda.
kunde inte bli något nu för andra bilens försäkring blir betald nu.6 mars, 2015 kl. 19:52 #270571JaviisstDeltagareDå kom lambdan samt ventilkåpspackningarna, bytte lambda och besiktningen gav blanka papper idag!
har pratat och skickat mail till Arash på PBZ, verkar som att det är han som är den man ska vända sig till då JRM är inget o gå till
8 mars, 2015 kl. 15:57 #270572JaviisstDeltagareDå satte jag dit deffusern för bak igår, bilder kommer. Och mötte på DOJJAN 🙂 han är typ granne med mig.
bytte vinter däcken till sommar gjorde han 🙂trevligt o träffas
9 mars, 2015 kl. 20:00 #270573JaviisstDeltagareSå här har vi Diffusern back, som jag var tvungen kapa lite på under pga jag har sne slut dämpare…
och ersatte idag Walbro 255 pumpen mot Walbro 400…
12 mars, 2015 kl. 20:00 #270574JaviisstDeltagareNu så hade jag tänkt införskaffa bränsletrycksregulator aeromotive.
jag hittar inget bra på hur man kopplar den, någon som har den och kopplat eller liknande?bilen är på pall bockar igen tömma oljan och på med nya trågen, equal grenröret o up-pipen och fixa med nya ventilkåpspackningar. angående ventilkåpspackningar, ska man dra på nå silikon lim eller liknande ?
med trågen har jag ny packing till men vet inte om det är bättre med silikon packning…
Help is appreciated 🙂15 mars, 2015 kl. 18:10 #270557JaviisstDeltagareIngen med något nyttigt om bränsletrycksregulator?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.