Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 311 totalt)
  • Författare
    Javiisst
    Deltagare

Original “kylare” gör att du får upp oljetempen snabbare, mer det än kyler oftast 😛

lol haha, kollade plattan med moms och i kroner så var det 788 kr. saftigt!

Igge
      Deltagare

Bättre än att köra runt med en kall motor skulle jag säga

TomK
        Deltagare

Original “kylare” gör att du får upp oljetempen snabbare, mer det än kyler oftast 😛

Precis så den låter man vara kvar och bara sätter plattan mellan filtret.

TomK
          Deltagare

Bättre än att köra runt med en kall motor skulle jag säga

Word!
            Engångskostnad… Boom.. Sen sitter den där! 🙂

Javiisst
            Deltagare

hehe det är uppfattat och tackar för grym och snabb hjälp.

var i garaget och tog ner bilen och kollade så att växlingen som jag hade problem med fixat sig och WOALA det har det 😀
              MEN nu så kom det en kod som heter P0031 på bilen och det ska vara :
              HO2S Heater Control Circuit Low
              Bank 1 Sensor 1

verkar som att lambda sensorn har gett upp bara sådär. tog ut den från grenröret satte på nya och nya passade inte tog tillbaka till gamla grenröret och nu så verkar den inte funka… raderat koden men kommer upp lika fort.
              man försöker hela tiden fixa något så säger nått annat “Hej på dig”

så ja vem har en fungerande lambda över 🙂

Javiisst
              Deltagare

Oljekylaren är rätt så stor och tjock, tog den bakom original kylaren och la den stående så fick den plats precis, finns inget spel mellan vatten kylaren, nya kylaren och original oljekylaren

Short shift samt all packning osv till spaken är bytt

Modifierat balk

Gamla stötfångaren som jag använder för att märka ut till den nya som hänger i garaget…

Javiisst
                Deltagare

TOM! 😀
                  jag har letat efter en sådan grill du har där Subaru märket inte finns utan bara STI, tänkte modifiera om min egen lol, är det det du har gjort eller finns det färdigt?

Tack på förhand!

TomK
                  Deltagare

TOM! 😀
                    jag har letat efter en sådan grill du har där Subaru märket inte finns utan bara STI, tänkte modifiera om min egen lol, är det det du har gjort eller finns det färdigt?

Tack på förhand!

Har moddat original grillen.

Javiisst
                    Deltagare

Har moddat original grillen.

Uppfattat!

Javiisst
                      Deltagare

till löning blir det, olje tråg, ventilkåpspackning och lambda.
                        kunde inte bli något nu för andra bilens försäkring blir betald nu.

Javiisst
                        Deltagare

Då kom lambdan samt ventilkåpspackningarna, bytte lambda och besiktningen gav blanka papper idag!

har pratat och skickat mail till Arash på PBZ, verkar som att det är han som är den man ska vända sig till då JRM är inget o gå till

Javiisst
                          Deltagare

Då satte jag dit deffusern för bak igår, bilder kommer. Och mötte på DOJJAN 🙂 han är typ granne med mig.
                            bytte vinter däcken till sommar gjorde han 🙂

trevligt o träffas

Javiisst
                            Deltagare

Så här har vi Diffusern back, som jag var tvungen kapa lite på under pga jag har sne slut dämpare…

och ersatte idag Walbro 255 pumpen mot Walbro 400…

Javiisst
                              Deltagare

Nu så hade jag tänkt införskaffa bränsletrycksregulator aeromotive.
                                jag hittar inget bra på hur man kopplar den, någon som har den och kopplat eller liknande?

bilen är på pall bockar igen tömma oljan och på med nya trågen, equal grenröret o up-pipen och fixa med nya ventilkåpspackningar. angående ventilkåpspackningar, ska man dra på nå silikon lim eller liknande ?
                                med trågen har jag ny packing till men vet inte om det är bättre med silikon packning…
                                Help is appreciated 🙂

Javiisst
                                Deltagare

Ingen med något nyttigt om bränsletrycksregulator?

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.