- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
30 mars, 2015 kl. 19:37 #270670FredssonDeltagare
Perfekt! Ska mäta lite på min då nästa måndag när nya oken o skivorna åker på! Tack för hjälpen 🙂
30 mars, 2015 kl. 20:20 #270583JaviisstDeltagarePerfekt! Ska mäta lite på min då nästa måndag när nya oken o skivorna åker på! Tack för hjälpen 🙂
ja gör så 🙂
2 april, 2015 kl. 10:54 #270584JaviisstDeltagaredå var det lite nytt, equal Grenrör, up-pipe, ventilkåpspackningar, oljetråg, FMIC och 3″ decat DP på plats…
som det kanske syns så är luftfiltret lite för stor (diametern) och tar lite i huven när man stänger den, har en annan AEM som är betydligt större som skulle på var planeringen men den passar inte heller så kommer bli köpa en ny torrfilter.
Fixade detta på kylaren, tyckte den blev bra!och Sandwich plattan har kommit…
och så självklart efter FMIC kittet och bytte luftfilter och LMM röret till en betydligt kortare, då började bilen låte o knacka o typ dränktes i bensin, så en polare sa att testa ta o lägga tillbaka gamla röret och filter och det löste problemet 😀
just nu går bilen sjukt rikt, blir mappa snart 😀29 april, 2015 kl. 17:35 #270585JaviisstDeltagareHar varit och hållit igång rätt mycket i garaget och jag vet inte om jag har mätt fel men enligt mapparen så verkar jag antingen ha luft läcka eller bränsle…
mätte trycket och det läckte överallt så åtgärdade det samt turbo center fick trycksätta och enligt dem så häll de 2 bar.
då skulle bränslet tryck mätas och kopplade på en billig mätare från biltema. det kopplades precis efter bränsle filtret och värdet var i tomgång ungefär 16.5 psi ca 1.2 bar det ska vara ca 38 psi enligt mapparen.
så det luktar inte någonstans bensin förutom då man startar bilen och det är inte i motorutrymmet,kan det ha något att man har walbro 400 pump med original btr?
tänkte kanske dra på aeromotive btr och det blir serie kopplat med fuel railsen (original) blir parallellt när insuget går av senare.Har ni kloka människor något o säga om detta och göra mig lite klokare?
mvh
30 april, 2015 kl. 17:40 #270586JaviisstDeltagaretestade med en ny mätare (bättre) och då visade det rätt och öppnade och tog ut pumpen det car inget som var konstigt och nu visar det rätt ca 40 psi i tomgång.
men problemet som verkar inte gå bort är mellan registret.
har man ett visst procent gas och håller pedalen där så ökar rpm och lär det når 4000 rum till 5500 rpm så flyger afr iväg och bilen tappar typ kraft…blir lite dum när jag inte hittar felet
1 maj, 2015 kl. 10:03 #270587JaviisstDeltagarela tillbaka min mapp som jag hade samt original ic och boost control och cold air intake.
problemet försvann, så det är inte pumpen eller trycket i bränsle systemet. nu blir det köra så under helgen sen inskaffa en ny lmm rör då jag är ganska säker på det är den som spökar.vet någon bra ställe och snabb på få tag på lmm rör ?
4 maj, 2015 kl. 17:53 #270466GloremirDeltagareHur går det för dig då? Fått någon rätsida på problemet?
5 maj, 2015 kl. 06:52 #270588JaviisstDeltagareHur går det för dig då? Fått någon rätsida på problemet?
ja du jag la tillbaka
tmic
oem boost control
och gamla cold air intake jag hade samt mappen som var ecutek från England och då lät jag equal grenröret samt uppipe o 3″ decat hela vägen o walbro 400 pumpen kvar och bilen funkade som den skulle dock rik går den men hellre de än snålt.enda jag kan tänka mig som jag tror varit boven i allt är lmm röret (har en lång som går ner till dimljuset och en kort för att passa med fmic) den är 12 cm lång hela röret och 2 centimeter från båda ändarna går från 3 tum till 64 mm ungefär 2.5 tum.
jag tror det är det som orsakar att bilen går snålt med fast gasläge och vid 4000 ram uppåt.så jag letar ny rör men hittar inget på Google i sverige, eller så söker jag fel.
5 maj, 2015 kl. 14:39 #270467GloremirDeltagareJadu. Kan väll mkt väl vara det som felar. Vet tyvärr inte vad du ska söka på för att hitta något rör 🙁
5 maj, 2015 kl. 19:21 #270589JaviisstDeltagareJadu. Kan väll mkt väl vara det som felar. Vet tyvärr inte vad du ska söka på för att hitta något rör 🙁
yes precis så ska testa mappa lite på hur den är nu och kolla om det är röret felet är på eller mapparen lol
6 maj, 2015 kl. 11:46 #270468GloremirDeltagareJa det är ju bara att testa o se. Kan ju vara fel i mappningen
24 maj, 2015 kl. 18:43 #270590JaviisstDeltagareDet visade sig vara lmm röret, nu så mappas bilen med tmic och den förra öppen filter röret och funkar som det ska nu…
jag undrar vad tycker ni man ska ha för olja i bak diffen? har castrol och tycker den är skit. måste ha ls I det.
24 maj, 2015 kl. 19:01 #270469GloremirDeltagareDet visade sig vara lmm röret, nu så mappas bilen med tmic och den förra öppen filter röret och funkar som det ska nu…
jag undrar vad tycker ni man ska ha för olja i bak diffen? har castrol och tycker den är skit. måste ha ls I det.
Skönt att bilen funkar som den ska igen.
Angående oljan så kör iaf jag motul rakt igenom, motor, låda, diff. Jag är nöjd med det24 maj, 2015 kl. 19:45 #270591JaviisstDeltagareSkönt att bilen funkar som den ska igen.
Angående oljan så kör iaf jag motul rakt igenom, motor, låda, diff. Jag är nöjd med detja tack det är faktiskt jätte skönt att den rullar 🙂
jaha okej fick veta från kungen att redline Light weight med ls I… castrol som jag har är katastrof asså. original oljan som jag hade från England hade inga problem sen bytte till castrol så läcker det från överdelen av diffen. där det typ är som luft ventil eller något. Och det är ner oljat hela diffen o runt om och rengjort massa ggr o det är där det kommer ifrån.
28 maj, 2015 kl. 22:56 #270592JaviisstDeltagareDå var oljan bytt i diffen från castrol till redline med ls tillsats.
sen så har man fått tag på fälgar som man sökt och har däck så blir kränga på dem och köra banan för första gången i mantorp. ser fram emot senare idag 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.