Visar 11 inlägg - 301 till 311 (av 311 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Skönt 😀

Javiisst
      Deltagare

Nu så tänkte man uppdatera lite roliga saker som jag har pratat om men dessvärre kom det tråkiga in i bilden istället.

Har hållit på med rivstart nästan 3 år på sommarn nästan varannan helg, och då har det varit med DCCD låst också vissa tillfällen, och nu i lördags kom smällen…
        Skulle rivstarta och då dumpa kopplingen så small det bara, kollade under bilen men fann inget, tänkte om skiten gick igenom hehe.

Växlarna gick in men när man lätta på kopplingen för att komma iväg så klonka/tugga men kom inte iväg och i högre växel lät ju det mer då.

Bärgade hem den och tömde olja men fann inget i oljan så nu demonterat halva delen för att ta ut lådan.

Vad kan det vara som har gått?

specialized
        Deltagare

Får man verkligen ur så mycket effekt med originalrespiratorn? 😮

Hur!? 😀

Garanterat en för högt visande dyno, i rullarna på Trollspeed får Per ut max 380 hk med orginalturbon. Och då är han en av Sveriges duktigaste mappare på Evo och STI…

Javiisst
          Deltagare

Hört också att per är urduktig

Javiisst
            Deltagare

Lådan ute och såg redan när jag tog ut kardanaxel så var det en bit som följde med… ska öppnas imorgon och kolla vad det är och kan ha skadats

Javiisst
              Deltagare

Ja då ser det ut som denna har gått av…

enligt en manual jag har hittat så heter det “transfer driven gear”

ehm lycka till hittat sånt? och artikel nr, provar med kungen och ringer Subaru imorgon, blir roligt och veta vad dem säger =)

Javiisst
                Deltagare

ringde Subaru och som jag misstänkte dem kunde inte få fram rätt del med rätt artikel nr… och därmed inte rätt pris. tydligen finns dem i 6 olika modeller som skiljer dem vilken månad dem är tillverkade i.

Fredsson
                  Deltagare

kollat på http://opposedforces.com/parts/ om du hittar art nummer där?

Javiisst
                    Deltagare

vilken av alla modeller väljer man hehe

men gick in på den jag tror och säger då att det är något som heter 33128AA160 men står något bredvid den ’01, April — ’02, October…
                      min är en 05a?

Javiisst
                      Deltagare

Då kom Frank till räddning då han hade kvar min gamla låda så köpte tillbaka den från honom och köpte ett nytt lager som sitter på den andra drivningen eller vad de heter.

allt ihop monterat nu, ska byta koppling när den ändå är nere sen så montera ihop och hoppas på det bästa =)

Javiisst
                        Deltagare

Bilen är nu såld till en ny Subaru älskare, därmed blir det inget mer i denna projekt tråd.

kul var det så länge det varade 🙂

Visar 11 inlägg - 301 till 311 (av 311 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.