- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
24 juli, 2014 kl. 06:54 #270414TomKDeltagare
Men med den där så måste du väl ha 3″ inlet?
Tror knappast din original passar den turbon.
Givetvis så ska du ha så fritt flöde som möjligt.24 juli, 2014 kl. 10:42 #270524JaviisstDeltagareMen med den där så måste du väl ha 3″ inlet?
Tror knappast din original passar den turbon.
Givetvis så ska du ha så fritt flöde som möjligt.ja den har en adapter med kittet som man skruvar på turbon och blir original storleken.
men ska jag satsa på 3″ eller köra med original?26 juli, 2014 kl. 12:44 #270525JaviisstDeltagareKöpt och vissa av dem monterad:
*ATP Turbo GTX3076R (BIG TURBO)
*Dynamics ID1000cc
*NGK spark plug 1 step colder
*3″ decat all the way
*Oil Catch can
*Apexi AVC-R Boost Control
*Bee-R Rev limiter, Launch Control
*Cusco Engine / Transmission Mount
*Kartboy Pitch Stop Mount
*Kartboy Front and Rear Endlink
*Gates Racing Timing Belt Kit w/ Water Pump
*Stoptech Stainless Steel Brake Lines Front and Rear
*Exedy stage 1 clutch Heavy duty
*3″ MAF intakeSka köpas snart snart 🙂
*Front mount intercooler
*Oil cooler kit
*Equal Exhaust manifold (Header) and up-pipe DECAT
*Heat wrap
*3″ turbo inlet27 juli, 2014 kl. 22:29 #270429Jocke.TDeltagareDu får slänga upp lite bilder på när turbon sitter på plats! 🙂
28 juli, 2014 kl. 00:02 #270526JaviisstDeltagareDu får slänga upp lite bilder på när turbon sitter på plats! 🙂
så fort jag börjar göra nånting då kommer det bilder 🙂 har filmer på när jag bytte motor och låd kuddarna. för och efter filmer ska försöka länka dem till tuben.
28 juli, 2014 kl. 00:03 #270527JaviisstDeltagareDu får slänga upp lite bilder på när turbon sitter på plats! 🙂
btw vart köpte du din FMIC? den är STOR!
29 juli, 2014 kl. 21:52 #270528JaviisstDeltagareHar inte hänt så mycket mer än försöker få hem alla delar och första som ska bytas blir då kopplingen och företaget kom tillbaka från semester denna vecka och det är 7-10 arbetsdag på leveransen. går väldigt segt tycker man
4 augusti, 2014 kl. 10:25 #270529JaviisstDeltagareprojektet skjuts upp pga en J**** I**** bromsar för ingen anledning framför mig EFTER han kollat I backspegeln. och jag hoppar på bromsen och byter fil men kommer åt bilen på andra filen. så höger skärm motorhuv strålkastare stötfångare balken tagit skada och ska lämnas in för att lagas…
vi försökte komma åt regnr på den andra men han/hon åkte som bara den ifrån där.
4 augusti, 2014 kl. 10:48 #270430Jocke.TDeltagarebtw vart köpte du din FMIC? den är STOR!
Heh, den är riktigt stor. Nästan onödigt stor.
Den är köpt på Importimageracing.com, det är en AMR-intercooler. Dock så passade de medföljande rören väääldigt dåligt.Trist det där med skadorna på bilen 🙁
Fan så irriterande med folk som bromsar bara för att jävlas :@4 augusti, 2014 kl. 10:52 #270530JaviisstDeltagareHeh, den är riktigt stor. Nästan onödigt stor.
Den är köpt på Importimageracing.com, det är en AMR-intercooler. Dock så passade de medföljande rören väääldigt dåligt.Trist det där med skadorna på bilen 🙁
Fan så irriterande med folk som bromsar bara för att jävlas :@hehe de var rätt saftig pris på den me men är du nöjd med den nu?
ja du ha var och är förbannad, fanns ingen anledning till att han/hon hoppade på bromsen EFTER tittat i backspegeln och ser en men vad ska man göra det finns allt möjligt på gatorna.
4 augusti, 2014 kl. 13:33 #270431Jocke.TDeltagareJa, den var inte billig.
Nu när den väl sitter där så gör den sitt jobb. Men jag skulle nog rekommendera att köpa en Hybrid GT2 (som har fått bra reviews) istället.
Jag var tvungen att kapa en del i fronten och kylarbalken för att få plats med intercoolern, sen åkte krockbalken väck och sist men inte minst så fick jag beställa nya tryckrör som passade.4 augusti, 2014 kl. 14:23 #270531JaviisstDeltagareJa, den var inte billig.
Nu när den väl sitter där så gör den sitt jobb. Men jag skulle nog rekommendera att köpa en Hybrid GT2 (som har fått bra reviews) istället.
Jag var tvungen att kapa en del i fronten och kylarbalken för att få plats med intercoolern, sen åkte krockbalken väck och sist men inte minst så fick jag beställa nya tryckrör som passade.okej jag förstår, jag körde på samma som toyosport säljer jag har för mig tomk kör med det oxå fanns en på forumet som ville sälja sin hybrid till mig men den hade inte allt. och angående krockbalken så åker det för alla som ska ha front mount intercooler. jag tror jag ska modifiera om min så den kan på något sätt vara kvar…
hade tänkt och lämna in bilen till furstenhoff men dem håller inte på med plåt o lack och rekommenderade mig till hallbergs plåt och lack i Västberga, någon som hört något om dem?
7 augusti, 2014 kl. 10:31 #270532JaviisstDeltagareåkte till hallbergs plåt och lack i Västberga, inte den trevligaste personen man mött på tyvärr. Men han har skrivit ner ungefär vilka delar som han såg ska bytas och det skulle ta minst 2-3 veckor få hem grejerna. så projektet kommer bli uppskjutet minst en månad.
Jag har dock fått nästan alla delar. snart kommer det bilder på det
7 augusti, 2014 kl. 21:24 #270533JaviisstDeltagareHär har vi ännu mera hockey 😀
17 augusti, 2014 kl. 17:11 #270534JaviisstDeltagarefått lite mera delar och bilder kommer snart. blir åka och byta koppling till helgen samt bokad tid för reparation i början av september. blir intressant o de hur duktiga dem är på hallbergs. ..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.