- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
26 augusti, 2014 kl. 22:57 #270535JaviisstDeltagare
Då var kopplingen bytt, den hade oxiderats fast på motorn så tog extra 2 timmar och få isär lådan men tillslut så gick det 🙂
Gamla
Nya monterad
Cusco fästet på lådan och Kartboy bussning
I samband med kopplingsbytet så byttes de
* Tändstift till NGK ett steg kaller (klass 7)
* Samtliga ENDLINKS (Kartboy)
* Nya packboxar
* Stålomspunna bromsslangar runt om (Stoptech) samt nytt oljai efterhand när man ska sätta tillbaka lådan så visar det sig att jag har glömt och köpa och byta ut kullagret som finns på svänghjulet, “PILOT BEARING” så det är beställd med lite mera delar som grimmspeed boost Control solenoid, AEM 3.5 bar map sensor, AEM IAT sensor walbro 400 med mera 🙂
nu på måndag ska bilen in på lagning så får hoppas på det går bra
2 september, 2014 kl. 19:02 #270536JaviisstDeltagarenu kom det ännu mera prylar,
* Walbro 400
* termostat
* Bussning till bak vagn bakre
* Short shift och bussning som fattades
* Lite packningar, kullager till svänghjulet, silikon slang m.m.
* Grimmspeed boost ControlBilen lämnades in igår och dem hade beställt fel strålkastare för att dem hade gått på chassi nr, men sa åt dem rätta det eftersom det blir problem för mig senare och mina är redan v.s som sitter på…
det kommer ta ungefär 3 veckor har dem beräknat på det så jag kan inte göra mycket mer än avvakta =(10 september, 2014 kl. 16:11 #270537JaviisstDeltagareVad tycker ni?
Jag funderar på färga FMIC rören men vet inte om jag ska köra på samma färg som motorn eller om man ska bara köra svarta rör?
Vad tycker ni man ska ha?
(Det är röda slangar i motorrummet nu)10 september, 2014 kl. 21:52 #270538JaviisstDeltagareAluminiumfärgade.
aluminium färgade ? kan du visa nå bild på de ?
jag gillar inte chrome färgen på dem. Och dem valen jag har nu är röd som motorns insug eller svart.
Men öppen för förslag och gärna bild så man ser 😉16 september, 2014 kl. 12:40 #270539JaviisstDeltagarebilen är tillbaka och jävlar fint blev det lite små bubblor men dem fixade det utan några besvär.
det var de roliga nu till det tråkiga…
var ute och körde lite Donats för en fotograf som ska bli ganska stor projekt och efter 3 omgångar så låter bilen som att lådan/center diffen/drivknutarna gjort sitt… det låter inte något speciellt när man kör rakt fram men så fort man svänger höger eller vänster så låter det som f** och i med vare klonk/ljud så bromsas bilen väldigt lite nästan inte märkvärdigt…
vad tror ni det är eller kan vara?16 september, 2014 kl. 13:49 #270379MuminDeltagareLåter som centerdiffen
16 september, 2014 kl. 15:44 #270465GloremirDeltagarehåller med mumin
16 september, 2014 kl. 16:59 #270540JaviisstDeltagareLåter som centerdiffen
jag har ingen aning om vad det nu är men en polare hade samma problem en wrx 07 låda från 00 STI han hade samma ljud och vi bytte driv axlar fram men ljudet kvarstår…
någon som varit med om liknande? och bytt?
16 september, 2014 kl. 18:21 #270541JaviisstDeltagareoch vill lägga till att ljudet kommer INTE när bilen är kall eller ska precis köras men när man kört typ 15 min med den vanlig körning så är det julafton låter som bara den, och det låter som kullager typ, för ljudet är i jämn mellanrum och rätt nära mellanrum (mellan ljuden)
18 september, 2014 kl. 14:23 #270542JaviisstDeltagareIngen som känner igen detta?
18 september, 2014 kl. 19:57 #270371kamikazeDeltagareHar du kollat mittdiffen som Mumin tipsat ?
Hade du DCCDn ställd helt öppen när du gjorde donuts ? Annars vill det till att du får loss alla fyra hjulen för om dom snurrar olika och mittdiffen är låst så tror jag den blir lite trött efter ett tag.
Att det bromsar när du svänger tycker jag tyder på att mittdiffen låser och om du har DCCDn ställd helt låst så blir det så, men är DCCDn helt öppen men det ändå låser ja då är det nog läge att leta ny diff
Det är mina tankar
18 september, 2014 kl. 20:44 #270543JaviisstDeltagareHar du kollat mittdiffen som Mumin tipsat ?
Hade du DCCDn ställd helt öppen när du gjorde donuts ? Annars vill det till att du får loss alla fyra hjulen för om dom snurrar olika och mittdiffen är låst så tror jag den blir lite trött efter ett tag.
Att det bromsar när du svänger tycker jag tyder på att mittdiffen låser och om du har DCCDn ställd helt låst så blir det så, men är DCCDn helt öppen men det ändå låser ja då är det nog läge att leta ny diff
Det är mina tankar
Jag har hissat och det är absolut inget som ser fel ut och allt sitter och snurrar som det skall!
Jag ska ta bort kardan och drivaxlar och oljan imorgon och får gå därifrån, det är INTE billigt med en ny DCCD låda 6 växlad…Jag hade DCCD på absolut sista läget alltså helt öppen och gjorde donuts.
jag ska försöka komma åt center diffen, vet dock inte vad jag letar efter…18 september, 2014 kl. 21:06 #270372kamikazeDeltagareDu har ju redan fått svar i din andra tråd men jag fyller på här oxå
Mittdiffen sitter i växellådan så du måste ta ner och dela lådan som Johan skriver i din andra tråd, när du sedan har delat så finner du en klump längst fram där drivaxlarna fram sitter monterade det är centerdiffen.
Troligvis är den fylld med trasiga kuggar18 september, 2014 kl. 21:12 #270544JaviisstDeltagareDu har ju redan fått svar i din andra tråd men jag fyller på här oxå
Mittdiffen sitter i växellådan så du måste ta ner och dela lådan som Johan skriver i din andra tråd, när du sedan har delat så finner du en klump längst fram där drivaxlarna fram sitter monterade det är centerdiffen.
Troligvis är den fylld med trasiga kuggartack jag tar gärna alla förklaringar och upprepade svar igen och igen för det är aldrig för mycket med sånt, och jag har inte förstått, är center diffen och fram diffen samma eller inte samma? jag har fått lära mig att det är 2 olika… sen den klumpen du visade på bilden det är väl nr 14? finns uppgraderat sådan från UK för 10k och det är kuggar istället för lamell som sitter i fram diffen om det nu är framdiffen. LSD diff.
Sen om det nu är fram diffen så har någon sagt till mig att man måste ha speciell verktyg för den, tydligen finhetsjustering på 0,007 mm sen vet jag inte om det är skitsnack eller icke…
18 september, 2014 kl. 21:24 #270545JaviisstDeltagareHär lite bilder på den fina bilen efter verkstaden som nu står stilla…
Vänster dimljuskåpa hade lite små bubblor som dem skulle fixa därför inte på bilen…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.