Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 311 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Framdiffen är antagligen av hypoidtyp och dom måste flankspelet justeras in noggrant på om man vill ha livslängd, men centerdiffen är en annan historia, tror inte den har någon sån justering

Javiisst
      Deltagare

Framdiffen är antagligen av hypoidtyp och dom måste flankspelet justeras in noggrant på om man vill ha livslängd, men centerdiffen är en annan historia, tror inte den har någon sån justering

okej ja då vetefan hur man ska lösa det om det skulle visa sig vara fram diffen…

Christian S
        Deltagare
          Javiisst
          Deltagare

så här ser det ut vid mittdiffen http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_21/manual_transmission/mt_transfer_and_extension/

jo precis och jag har fått veta nu antingen är det den klumpen som gått eller fram diffen.

Javiisst
            Deltagare

jag behöver låna/hyra någons garage/verkstad med lift, tänkte dra ner lådan och utgå därifrån, än att bara gissa sig fram, lådan måste ändå ner då jag inte bytt kullagret som sitter på svänghjulet…

Javiisst
              Deltagare

Idag fick man låna ett garage och tog ner lådan men hann inte göra så mycket mer. mer om det finns på denna tråd:
                http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=677131#post677131

lite bilder

som det ser ut nu så blir det vänta tills man får eget garage vilket borde vara den 1/10, etta i kön iaf…

Javiisst
                Deltagare

här har det inte skett mycket, lådan är nere fortfarande, har garage nu och DCCD:n i England,

gjorde lite små jobb istället för inget…

Den där röda färgen var inte roligt kan jag säga, det fastnade ÖVERALLT, har sår på armen pga försökt att tvätta bort med allt möjligt…
                  men nöjd med resultatet

Javiisst
                  Deltagare

lådan är fixat och på plats igen men stött på annat problem och det verkar som projektet kommer ta längre tid och börja senare änder jag verkligen trodde.

svårt o växla när bilen är igång stilla. väldigt svårt. Men inte under rullning eller avstängd. luftat systemet utan förbättring.

Mumin
                    Deltagare

Hur känns kopplingen tar den långt ner?!? Typ på en gång. Du kanske har satt gaffeln på uttrapnings lagret fel dvs bara på ett öra. Då kopplar den knappt ifrån har hänt mig.

Javiisst
                      Deltagare

Hur känns kopplingen tar den långt ner?!? Typ på en gång. Du kanske har satt gaffeln på uttrapnings lagret fel dvs bara på ett öra. Då kopplar den knappt ifrån har hänt mig.

jaha okej ja jag får ta och plocka isär lite uppe idag och kolla. bara att de e så svårt o se in dit… kan inte komma på vad det kan vara. Det är ju symptom att kopplingen ligger på och blir inte helt urkopplad. bytte kullagret på svänghjulet med när lådan var ändå nere.

Javiisst
                        Deltagare

plockat isär lite och såg att gaffeln sitter rätt och tog bort gummi grejset som sitter på slavcylindern och då var de fullt med broms vätska. som jag ser det efter jag rengjort och trycker på kopplingen så läcker det där i packningen… antingen renovera eller köpa ny cylinder

Mumin
                          Deltagare

Ev kan du blåst packningar för cylindern då du sopade ned kopplingen i bott utan motstånd..

Javiisst
                            Deltagare

Ev kan du blåst packningar för cylindern då du sopade ned kopplingen i bott utan motstånd..

ja men precis så tror jag det varit och kollade master cylindern men den verkade ha klarat sig och beställt ny slav cylinder som inte var dyr alls

Javiisst
                              Deltagare

bytt cylinder problem kvarstår.
                                något är fel och det är antingen svänghjulet eller lamellen eller kopplingen eller den där utrampningslagret för bilen vill typ röra sig fast man trycker koppling och försöker växla

Javiisst
                                Deltagare

lådan nere igen och plockat isär kopplingen men jag ser inget fel av det lilla kunskapen jag har sen vet jag fan inte vad felet kan vara…

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 311 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.