- Detta ämne har 115 svar, 18,109 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av roadie.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2017 kl. 19:47 #284137roadieDeltagare
Monterat grenrör och turbo.
Blir nog en provstart inom några veckor sen ska jag försöka montera TransGo kittet.18 februari, 2017 kl. 23:06 #284055LegacyLarsaKeymasterSkulle vara kul å få komma å titta på bygget, finns det möjlighet?
/Larsa
19 februari, 2017 kl. 19:40 #284138roadieDeltagareSkulle vara kul å få komma å titta på bygget, finns det möjlighet?
/Larsa
Javisst, jag skickar ett pm.
26 februari, 2017 kl. 20:07 #284139roadieDeltagareNy magnetventil för laddtrycksstyrningen.
Nya baklyktorna
Det blev även en provstart
Visade sig att generatorn lät riktigt illa så jag har beställt en sådan. Har även beställt dragkrok och lastgaller.
Nästa steg blir att ge sig på att montera shiftkit i lådan.
27 februari, 2017 kl. 14:59 #284140roadieDeltagareBlev ett impulssköp på Baardhs gamla bromsar. Tänkte att det kunde vara kul att testa. ca 15mm mellan bromsok och ekrar så det var lugnt.
27 februari, 2017 kl. 19:00 #284056LegacyLarsaKeymasterKänns som om man får leka “herre på täppan” så länge man kan…
/Larsa
4 mars, 2017 kl. 20:17 #284141roadieDeltagareVäxellådan växlar alldeles för långsamt i orginalutförande.
En lösning är att uppdatera ventilhuset med lite nya ventiler och fjädrar så att man får högre tryck. Detta ska ge snabbare växlingar samt att den slirar mindre mellan växlingarna.
Köpte därför ett Transgo shiftkit.
Sulligt med ATF-olja
Ny ventil till höger
Många skruvar var det
Moddat och klart
Var bra beskrivning med i kartongen så bytet gick enkelt, var bara jäkligt sulligt.
Har en del kvar att fixa på bilen innan det blir provkörning så jag återkommer med resultat vid ett senare tillfälle.Har ett extra shiftkit om någon är intresserad.
5 mars, 2017 kl. 00:06 #284070FladricDeltagareVad kul! Ska bli sjukt spännande att höra skillnaden 🙂
Sen jag fick min bil ommappad av Ed på XRT växlar den väldigt mycket snabbare så en del ligger i mjukvaran också. Dock kommer den nog slira mindre och mer “smälla” i växlarna med det kittet 🙂
Mest konkreta och mätbara skillnaden efter mappningen är i manuella läget där tiden för en växling säkert halverats 🙂
Kan kanske vara intresserad av ett kit till min bil, är sugen på en kompressor så småningom så då behöver lådan uppgraderas 🙂 vad handlar det om för pengar?
5 mars, 2017 kl. 07:22 #284142roadieDeltagareVad kul! Ska bli sjukt spännande att höra skillnaden 🙂
Sen jag fick min bil ommappad av Ed på XRT växlar den väldigt mycket snabbare så en del ligger i mjukvaran också. Dock kommer den nog slira mindre och mer “smälla” i växlarna med det kittet 🙂
Mest konkreta och mätbara skillnaden efter mappningen är i manuella läget där tiden för en växling säkert halverats 🙂
Kan kanske vara intresserad av ett kit till min bil, är sugen på en kompressor så småningom så då behöver lådan uppgraderas 🙂 vad handlar det om för pengar?
Vore kul att kika på hur dina dbw tabeller ser ut. Jag har ändrat mina enligt instruktioner men tyckte inte att det blev någon skillnad.
Ett kit kostar ca 4000 med frakt, tull och moms. Tänkte sälja detta för 3000 med frakt.
5 mars, 2017 kl. 17:33 #284071FladricDeltagareVore kul att kika på hur dina dbw tabeller ser ut. Jag har ändrat mina enligt instruktioner men tyckte inte att det blev någon skillnad.
Ett kit kostar ca 4000 med frakt, tull och moms. Tänkte sälja detta för 3000 med frakt.
Kan nog gå att ordna 🙂 Ska kolla med Ed först bara!
Ah, det kan nog vara av intresse! Ska ta mig en liten funderare 🙂
10 april, 2017 kl. 19:27 #284143roadieDeltagareBlev premiärtur i helgen.
Allt fungerade som tänkt förutom 4ans växel. Får felkod på en solenoid som inte gör vad den ska. Drygt…jag som hade tänkt börja mappa nu.
Blev iallafall som en helt annan bil med nya turbon mm.. Kommer nog att bli en helt ok bruksbil. Lådan fick nytt liv med transgokittet, är grymt nöjd med fullgasväxlingarna.
11 april, 2017 kl. 09:54 #284073FladricDeltagareBlev premiärtur i helgen.
Allt fungerade som tänkt förutom 4ans växel. Får felkod på en solenoid som inte gör vad den ska. Drygt…jag som hade tänkt börja mappa nu.
Blev iallafall som en helt annan bil med nya turbon mm.. Kommer nog att bli en helt ok bruksbil. Lådan fick nytt liv med transgokittet, är grymt nöjd med fullgasväxlingarna.
Spännande med provkörning! Tråkigt att lådan strular… Något som skadats när du hade isär ventilpaketet? Missad kontakt kanske? 🙂
Ska bli intressant att höra vad du tycker när allt lirar! Bör som du säger bli en bra bruksbil 😉
11 april, 2017 kl. 18:53 #284144roadieDeltagareJa lutar väl åt ett kabelbrott eller glappkontakt.
Hittar iallafall inget fel på solenoiden. Den är strömlöst öppen och på 4ans växel ska den stänga.12 april, 2017 kl. 05:58 #284072FladricDeltagareJa lutar väl åt ett kabelbrott eller glappkontakt.
Hittar iallafall inget fel på solenoiden. Den är strömlöst öppen och på 4ans växel ska den stänga.Typiskt jobbig fel att felsöka! Grymt snygg är bilen i alla fall, fälgarna och bromsarna gjorde sig bra d—0.o—b
19 april, 2017 kl. 20:28 #284145roadieDeltagareHittade felet.
Det var jag som klantade mig när jag monterade kittet. Råkade plocka ur en ventil som man inte skulle byta och sedan monterade jag tillbaka den med fjädern på fel sida. Vilket gjorde att jag hade tryck på “Front brake band” hela tiden men den ska bara ha tryck vid 1,2,3 och 5.
Bara att skruva ihop allt igen så blir det nog bra 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.