• Detta ämne har 115 svar, 18,109 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år sedan av roadie.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 116 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #284137
    roadie
    Deltagare

      Monterat grenrör och turbo.
      Blir nog en provstart inom några veckor sen ska jag försöka montera TransGo kittet.

      #284055
      LegacyLarsa
      Keymaster

        Skulle vara kul å få komma å titta på bygget, finns det möjlighet?

        /Larsa

        #284138
        roadie
        Deltagare

          Skulle vara kul å få komma å titta på bygget, finns det möjlighet?

          /Larsa

          Javisst, jag skickar ett pm.

          #284139
          roadie
          Deltagare

            Ny magnetventil för laddtrycksstyrningen.

            Nya baklyktorna

            Det blev även en provstart

            https://youtu.be/H_3DeawnBC4

            Visade sig att generatorn lät riktigt illa så jag har beställt en sådan. Har även beställt dragkrok och lastgaller.

            Nästa steg blir att ge sig på att montera shiftkit i lådan.

            #284140
            roadie
            Deltagare

              Blev ett impulssköp på Baardhs gamla bromsar. Tänkte att det kunde vara kul att testa. ca 15mm mellan bromsok och ekrar så det var lugnt.

              #284056
              LegacyLarsa
              Keymaster

                Känns som om man får leka “herre på täppan” så länge man kan…

                /Larsa

                #284141
                roadie
                Deltagare

                  Växellådan växlar alldeles för långsamt i orginalutförande.

                  En lösning är att uppdatera ventilhuset med lite nya ventiler och fjädrar så att man får högre tryck. Detta ska ge snabbare växlingar samt att den slirar mindre mellan växlingarna.

                  Köpte därför ett Transgo shiftkit.

                  Sulligt med ATF-olja

                  Ny ventil till höger

                  Många skruvar var det

                  Moddat och klart

                  Var bra beskrivning med i kartongen så bytet gick enkelt, var bara jäkligt sulligt.
                  Har en del kvar att fixa på bilen innan det blir provkörning så jag återkommer med resultat vid ett senare tillfälle.

                  Har ett extra shiftkit om någon är intresserad.

                  #284070
                  Fladric
                  Deltagare

                    Vad kul! Ska bli sjukt spännande att höra skillnaden 🙂

                    Sen jag fick min bil ommappad av Ed på XRT växlar den väldigt mycket snabbare så en del ligger i mjukvaran också. Dock kommer den nog slira mindre och mer “smälla” i växlarna med det kittet 🙂

                    Mest konkreta och mätbara skillnaden efter mappningen är i manuella läget där tiden för en växling säkert halverats 🙂

                    Kan kanske vara intresserad av ett kit till min bil, är sugen på en kompressor så småningom så då behöver lådan uppgraderas 🙂 vad handlar det om för pengar?

                    #284142
                    roadie
                    Deltagare

                      Vad kul! Ska bli sjukt spännande att höra skillnaden 🙂

                      Sen jag fick min bil ommappad av Ed på XRT växlar den väldigt mycket snabbare så en del ligger i mjukvaran också. Dock kommer den nog slira mindre och mer “smälla” i växlarna med det kittet 🙂

                      Mest konkreta och mätbara skillnaden efter mappningen är i manuella läget där tiden för en växling säkert halverats 🙂

                      Kan kanske vara intresserad av ett kit till min bil, är sugen på en kompressor så småningom så då behöver lådan uppgraderas 🙂 vad handlar det om för pengar?

                      Vore kul att kika på hur dina dbw tabeller ser ut. Jag har ändrat mina enligt instruktioner men tyckte inte att det blev någon skillnad.

                      Ett kit kostar ca 4000 med frakt, tull och moms. Tänkte sälja detta för 3000 med frakt.

                      #284071
                      Fladric
                      Deltagare

                        Vore kul att kika på hur dina dbw tabeller ser ut. Jag har ändrat mina enligt instruktioner men tyckte inte att det blev någon skillnad.

                        Ett kit kostar ca 4000 med frakt, tull och moms. Tänkte sälja detta för 3000 med frakt.

                        Kan nog gå att ordna 🙂 Ska kolla med Ed först bara!

                        Ah, det kan nog vara av intresse! Ska ta mig en liten funderare 🙂

                        #284143
                        roadie
                        Deltagare

                          Blev premiärtur i helgen.

                          Allt fungerade som tänkt förutom 4ans växel. Får felkod på en solenoid som inte gör vad den ska. Drygt…jag som hade tänkt börja mappa nu.

                          Blev iallafall som en helt annan bil med nya turbon mm.. Kommer nog att bli en helt ok bruksbil. Lådan fick nytt liv med transgokittet, är grymt nöjd med fullgasväxlingarna.

                          #284073
                          Fladric
                          Deltagare

                            Blev premiärtur i helgen.

                            Allt fungerade som tänkt förutom 4ans växel. Får felkod på en solenoid som inte gör vad den ska. Drygt…jag som hade tänkt börja mappa nu.

                            Blev iallafall som en helt annan bil med nya turbon mm.. Kommer nog att bli en helt ok bruksbil. Lådan fick nytt liv med transgokittet, är grymt nöjd med fullgasväxlingarna.

                            Spännande med provkörning! Tråkigt att lådan strular… Något som skadats när du hade isär ventilpaketet? Missad kontakt kanske? 🙂

                            Ska bli intressant att höra vad du tycker när allt lirar! Bör som du säger bli en bra bruksbil 😉

                            #284144
                            roadie
                            Deltagare

                              Ja lutar väl åt ett kabelbrott eller glappkontakt.
                              Hittar iallafall inget fel på solenoiden. Den är strömlöst öppen och på 4ans växel ska den stänga.

                              #284072
                              Fladric
                              Deltagare

                                Ja lutar väl åt ett kabelbrott eller glappkontakt.
                                Hittar iallafall inget fel på solenoiden. Den är strömlöst öppen och på 4ans växel ska den stänga.

                                Typiskt jobbig fel att felsöka! Grymt snygg är bilen i alla fall, fälgarna och bromsarna gjorde sig bra d—0.o—b

                                #284145
                                roadie
                                Deltagare

                                  Hittade felet.

                                  Det var jag som klantade mig när jag monterade kittet. Råkade plocka ur en ventil som man inte skulle byta och sedan monterade jag tillbaka den med fjädern på fel sida. Vilket gjorde att jag hade tryck på “Front brake band” hela tiden men den ska bara ha tryck vid 1,2,3 och 5.

                                  Bara att skruva ihop allt igen så blir det nog bra 🙂

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 116 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.