- Detta ämne har 115 svar, 18,109 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av roadie.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2017 kl. 08:48 #284065izualDeltagare
Fin bil och trevligt projekt, följer men har inte skrivit så mkt 🙂
8 november, 2017 kl. 19:24 #284152roadieDeltagareTackar
8 november, 2017 kl. 19:33 #284153roadieDeltagareVinterhjulen på. Monterade även orginalbromsarna då jag inte vill slita på K-Sport bromsarna på vintern.
Besiktade även bilen och det gick bra. Inget snack om fmic men besikningsmannen frågade hur mycket effekt det var i den samt lite snack om mappning och laddtryck..
Var bra avgasvärden med 100cells racekatten.Fick även hem en android-kina-stereo som verkar fungera, har dock inte testat ljudet ännu. Men kunde iallafall installera btssm och spotify utan problem. Den ska även klara rattknapparna utan adapter. Är dock lite för stor för att passa i ramen så den hamnar innanför. Får testa så för jag vill inte kapa sönder ramen.
Slog även till på en egen Tigsvets. Blev en likadan som den jag lånade av farsan när jag svetsade tryckrör och avgassystem.
15 november, 2017 kl. 11:35 #284079FladricDeltagareTrevlig stereo! Smidigt med btssm direkt i den skärmen, har använt det en del själv men på telefonen 🙂
19 november, 2017 kl. 19:33 #284154roadieDeltagareSlängde ur orginal Mcintosh stereo och slutsteg idag.
Tyvärr hade jag köpt fel fästplåtar till dubbeldinramen så jag får montera den senare.
Har bara testat lite spotify och btssm hittils men verkar fungera ok.
Nu kan jag alltid logga om jag vill och ladda upp logfilerna direkt till nasen när jag kommer hem.
Rattknapparna gick bra att koda in.20 november, 2017 kl. 07:10 #284080FladricDeltagareSlängde ur orginal Mcintosh stereo och slutsteg idag.
Tyvärr hade jag köpt fel fästplåtar till dubbeldinramen så jag får montera den senare.
Har bara testat lite spotify och btssm hittils men verkar fungera ok.
Nu kan jag alltid logga om jag vill och ladda upp logfilerna direkt till nasen när jag kommer hem.
Rattknapparna gick bra att koda in.Nice! Blir sugen på en liknande lösning själv 🙂
Visst hade du en arduino för rattknapparna sen tidigare eller minns jag fel?20 november, 2017 kl. 07:15 #284155roadieDeltagareNice! Blir sugen på en liknande lösning själv 🙂
Visst hade du en arduino för rattknapparna sen tidigare eller minns jag fel?Ja körde Arduino/bluetooth med gamla stereon. Men nya stereon är direkt kopplad till rattknapparna.
20 november, 2017 kl. 07:42 #284081FladricDeltagareJa körde Arduino/bluetooth med gamla stereon. Men nya stereon är direkt kopplad till rattknapparna.
Jaha, vad smidigt 🙂 Så stereon hade stöd för externa knappar?
20 november, 2017 kl. 07:58 #284156roadieDeltagareJaha, vad smidigt 🙂 Så stereon hade stöd för externa knappar?
Jepp. Rattknapparna ger olika motstånd beroende på vilken knapp som man trycker på. Stereon har två konfigurerbara ingångar (Jag använder bara en) som kodas in genom att välja funktion och trycka på en knapp.
Hade jag köpt en vanlig stereo så brukar man få köpa till en ratt-adapter för ca 500:- för att det ska fungera.
20 november, 2017 kl. 08:07 #284082FladricDeltagareJepp. Rattknapparna ger olika motstånd beroende på vilken knapp som man trycker på. Stereon har två konfigurerbara ingångar (Jag använder bara en) som kodas in genom att välja funktion och trycka på en knapp.
Hade jag köpt en vanlig stereo så brukar man få köpa till en ratt-adapter för ca 500:- för att det ska fungera.
Ah, vad enkelt gjort 🙂
Får ta en funderare på det! Det som gör det dyrt är ju själva ramen med ACC-enheten som måste bytas, hade den inte kostat så mycket hade jag nog bytt redan 🙂20 november, 2017 kl. 08:42 #284157roadieDeltagareAh, vad enkelt gjort 🙂
Får ta en funderare på det! Det som gör det dyrt är ju själva ramen med ACC-enheten som måste bytas, hade den inte kostat så mycket hade jag nog bytt redan 🙂Köpte begagnad ram för ca 500:- och min ac-panel är delad från stereon från början.
Ska man köpa ram, ac-panel samt fästplåtarna så hamnar man på ca 1500 beg.20 november, 2017 kl. 09:40 #284083FladricDeltagareKöpte begagnad ram för ca 500:- och min ac-panel är delad från stereon från början.
Ska man köpa ram, ac-panel samt fästplåtarna så hamnar man på ca 1500 beg.Just det, din är ju JDM 🙂
Ja, får hålla utkik efter en begad 🙂31 december, 2017 kl. 09:41 #284158roadieDeltagareBlev lite finmeck med högtalare under jul.
Köpte JBL GTO 6,5″ kitsystem till framdörrarna och motsvarande koaxialer till bakdörrarna.
Nytt steg på orginalplacering under passagerarstol
Visade sig att lågnivån inte fungerade på android-stereon. Även remote signalen till steget betedde sig konstigt. Så jag slog till på en billig JVC istället. Väntar dock på adaptern till rattknapparna så den måste ur en gång till.
Kommer inom kort att ha begagnade dubbeldin-kit till salu för 04-06 (ett värmereglage), 1st silver och 1st svart.
1 januari, 2018 kl. 08:27 #284084FladricDeltagareBlev lite finmeck med högtalare under jul.
Köpte JBL GTO 6,5″ kitsystem till framdörrarna och motsvarande koaxialer till bakdörrarna.
Nytt steg på orginalplacering under passagerarstol
Visade sig att lågnivån inte fungerade på android-stereon. Även remote signalen till steget betedde sig konstigt. Så jag slog till på en billig JVC istället. Väntar dock på adaptern till rattknapparna så den måste ur en gång till.
Kommer inom kort att ha begagnade dubbeldin-kit till salu för 04-06 (ett värmereglage), 1st silver och 1st svart.
Kul med lite bättre ljud 🙂
Jag är intresserad av ett dubbeldin-kit i silver 🙂 pris?
1 januari, 2018 kl. 09:02 #284159roadieDeltagareKul med lite bättre ljud 🙂
Jag är intresserad av ett dubbeldin-kit i silver 🙂 pris?
Måste testköra klimatpanelen först. Men tänkte lägga ut den för 1700:- och den svarta 1500:-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.