- Detta ämne har 95 svar, 9,363 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av jraberg.
-
FörfattareInlägg
-
8 september, 2007 kl. 19:14 #193404StratDeltagare
Jerry, jo det här är lagomt småmek. Himla trevligt 🙂 Fråga: inte ska huvudcylinders kolv ha vätska mellan packningarna?
Mats, har slängt påsarna nu, men det finns en repsats till slaven. Till huvudcylindern finns det ett antal delar att köpa. Jag fick inte tag i kolven tyvärr. Enligt Jerry duger det också gott att bara göra allt rent 🙂
/Claes
9 september, 2007 kl. 18:09 #193405StratDeltagareJahapp, då var det testat. Mycket bättre, och en annan känsla i pedalen redan från början. Men då jag dratt på ordentligt känns pedalen aningens ojämn första/andra urkopplingen, för att sedan bli bra igen. Det är dock mycket mindre än förrut.
Jag har också fått låna pfc 01 belägg av pean för att slipa bort ojämn beläggning från xp8orna, vilket skapat vibrationer. Det går också sådär… Blir bättre men inte helt bra. 🙁
/Claes
29 september, 2007 kl. 16:25 #193406StratDeltagareBilen funkade vansinnigt bra på Gotland, både i blött och torrt. Körde med XP8 belägg där men har köpt PFC beläggen nu iaf. Får testa dessa nästa säsong.
Funderar just nu mest på topplagringar, för att få mer camber fram och bak. D2 verkar ha prisvärda varianter, med caster fram också. Antilift kit, styrracksbussningar och triangulerat fjäderbensstag bak står på listan nu också. Samt en performance box 🙂
Avställning blir det dock till veckan. En sista tur imorrn om det är fint väder :+
/Claes
29 september, 2007 kl. 21:43 #193434griml0ckDeltagareSista åkturen är aldrig kul. Men jag avsluta med lite donuts på älvsjömässans parkering idag 😀 Dax o stacka cash så man har råd med coilovers nästa sommar :9
30 september, 2007 kl. 10:41 #193445STIredDeltagareHelt rätt Claes, köpa lite godis till kokarn 🙂
/r
1 oktober, 2007 kl. 10:48 #193407StratDeltagareJupp, lite godis blir det. Tänkte fixa kylning till bromsar också. Men måste lägga mer pengar på att faktiskt köra bilen nästa år.
Ställde av igår btw.
/Claes
1 oktober, 2007 kl. 11:53 #193446STIredDeltagareJupp, lite godis blir det. Tänkte fixa kylning till bromsar också.
Ska du hål i dimmljuskåporna och leda luft därifrån? Eller nån annan ide?
Men måste lägga mer pengar på att faktiskt köra bilen nästa år.
Jo håller med där, stämmer rätt bra för mig också, dags börja köra bilen mer….
/r
1 oktober, 2007 kl. 12:21 #193408StratDeltagareJo hade tänkt mig basportar i locken och en fin slang från kuntze. Hittar dock inga 2 tums portar, vilket borde räcka. 3 tum blir så klumpigt.
/Claes
1 oktober, 2007 kl. 18:12 #193447STIredDeltagareJo later vettigt tycker jag. Har ocksa funderat pa ersatta dimljuskaporna, fast mest eftersom jag kommer nog placera en oljekylare bakom den ena iaf. Da vill man fa dit lite mer luft. Kommer behova skaffa en bit slang till detta med
Nat i den har stilen (dessa ar fran chargespeed)
http://www.rallysportdirect.com/shop/images/04-05_Carbo-Brake_Duct_Installed.jpg
/r
6 maj, 2008 kl. 12:51 #193409StratDeltagareSå! Omreggat med halvbur och 2 pers. :7
Har nyligen köpt radhus som måste rustas, så kokarn får ett lugnt år. Tråkigt att det blivit lugna år de 3 sista, men man måste ju göra annat i livet. Aldrig för sent att börja modda igen 😉
Dice ska till Mantorp den 19:e maj och det ser väl ut att bli den enda aktiviteten i år. Men vi får se…
/Claes
6 maj, 2008 kl. 13:19 #193419Janne248DeltagareDetaljer om omreggningen!!
6 maj, 2008 kl. 13:43 #193410StratDeltagareDetaljer om omreggningen!!
Inga konstigheter 🙂 Man får tydligen stoppa i båge vilken bil som helst, så länge det inte finns risk för att nån slår i den vid en krock. Antingen tar man bart passagerare i baksätet eller så bygger man avbärare, så att huvet inte slår rakt in i bågen. Stoppning måste naturligtvis finnas.
Bilen vägdes också, men vikten diffade inte så mycket att den ändrades i några papper.
Jag tror överlag att “helfordonsgodkänd” tas på lite för stort allvar av oss. Verkar vara ganska flexibelt får jag en känsla av 🙂
/Claes
6 maj, 2008 kl. 15:38 #193364sykeBlockeradFan vad intressant! Tack för det strat! Går det med helbur också, eller blir det bråk om att föraren kan slå i huvudet då tro?
6 maj, 2008 kl. 15:53 #193411StratDeltagareFan vad intressant! Tack för det strat! Går det med helbur också, eller blir det bråk om att föraren kan slå i huvudet då tro?
Skulle tro att det blir värre… Jag skulle inte själv vilja ha fullbur och köra utan hjälm 😉
/Claes
6 maj, 2008 kl. 15:59 #193413LegacyLarsaKeymasterVad trevligt!
Har du månne några bilder på hur det ser ut?
Blev hemskt nyfiken../Lars
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.