- Detta ämne har 59 svar, 6,371 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
8 februari, 2007 kl. 14:46 #194116BodyshotDeltagare
Vem har sagt något om några avgasknallar? det hade jag redan innan projektet började, nu snackar jag om att motorn misständer, inte ger knallar. Harklar sig vill fullgas precis när turbon kommer igång, och sedan vi lite högre varv. Utan fullt ladd går bilen problemfritt.
Sedan ang att gråta blod så menade jag att är det inte stiften så kommer det bli ett helvetes felsökande, vilket jag inte finner så roande.Så, sluta vara så negativa folk!
8 februari, 2007 kl. 15:05 #194102STIredDeltagareJepp, får nog ta på mig läsglasögonen nästa gång…. 😉
/r
[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————-
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
——————————————————————————————–9 februari, 2007 kl. 16:54 #194117BodyshotDeltagareTändstift samt motorolja bytt, men bilen fortsätter att krångla vid fullgas, skall in på mappning igen hos jrm nästa vecka, för att se vad som gått snett.
9 februari, 2007 kl. 17:04 #194082SecretAgentManDeltagareLåter som något hände i samband med att LMM:en rasade, för det var vid byte till en ny så uppstod problemet.
Kan gamla mätaren ha varit lite vissen, och det mappades med den, och nu har du en frisk på plats som ställer till det med andra värden?
Det blir nog bra bara JRM får kika lite på’t. 🙂
/J
9 februari, 2007 kl. 21:02 #194090ExOrdisDeltagareEffektsiffror går att få fram rätt bra i DD, fram med dom när bilen är ok.:-)
9 februari, 2007 kl. 22:55 #194106specializedDeltagareKollat över tändkablar och sådant ? Någon skillnad om du rycker ur LMM:en ?
Angående effekttest med DD så stämmer det nog inte så bra. Per(@ Trollspeed) fick 280 hk…..på hjulen i min bil, som en timma tidigare bromsat 257 hk… i motorn i rullarna 😀 😀
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————10 februari, 2007 kl. 06:16 #194083SecretAgentManDeltagareAngående effekttest med DD så stämmer det nog inte så bra. Per(@ Trollspeed) fick 280 hk…..på hjulen i min bil, som en timma tidigare bromsat 257 hk… i motorn i rullarna 😀 😀
…undrar vad dräparn’, Block och jag har i DD-pållar med våra ~280 hjulpållar i Pers bänk. 😀 :+
/OT
10 februari, 2007 kl. 18:44 #194098KvarnisDeltagareSkule gissa precis över 300Whp :D, fast lär väl bara vara Block som skulle kunna fixa det 😉 😀
10 februari, 2007 kl. 19:02 #194118BodyshotDeltagareGissade också på att gammla lmm gav felaktiga värden, och sen som grädde på moset så var deras mappare, Richard, i österrike och åker skidor… 😛 näst nästa vecka blir mappningen, jobbigt att vänta? näääähää? 😛
För övrigt har jag börjat kika lite på spridare och fuilrail, samt kolvar och stakar, växellåda och ännu större turbo, god för 400 hk uppåt.
Nordea nästa… 😛
10 februari, 2007 kl. 20:34 #194084SecretAgentManDeltagareHahahahahaha….ett tips från en som har alla t-shirts, håll det enkelt, skaffa rätt däck för ändamålet och häng med på organiserat bus med klubben.
…sedan om det är konbana eller isåka är inte relevant. 😀
/J
11 februari, 2007 kl. 07:24 #194094simoDeltagareHahahahahaha….ett tips från en som har alla t-shirts, håll det enkelt, skaffa rätt däck för ändamålet och häng med på organiserat bus med klubben….sedan om det är konbana eller isåka är inte relevant. :D/J
De är ju en korvmojjsrejser…klart grabben ska ha en stor grej 😉 😀
/U
11 februari, 2007 kl. 12:21 #194119BodyshotDeltagareOch så återigen börjar bilen blöddra, går ej att varva över 3000rpm, LMM har troligtvis packat ihop och rest igen…..
Blöddrar alltså lika mycket som den gjorde ett tag, inte längre dessa små misständningar, utan nu går den samma som när LMM pajjade sist..
Nu börjar jag bli trött på skiten!
11 februari, 2007 kl. 13:32 #194103STIredDeltagareHar du fått den ommappad då?
Jag hade liknande problem på min ett bra tag sen, fast då hade bara slangen till mapsensorn(har ingen lmm) hoppat loss(liten jävla slang så det tog ett par timmar hitta, men med kvarnis på telefon så löste det sig ;-)), gick sketkasst så fort turbon börjar ladda, misstände och small som bara den hade ingen ork alls, men så länge inte laddet kom över noll så märktes inget.
Se iaf över alla slangar och se till till att alla sitter som de ska och du får inte in nån luft eller så nånstans…..antagligen gjort det innan iofs….
11 februari, 2007 kl. 16:21 #194120BodyshotDeltagareProvtryck tryckrör osv, alla (dom flesta) slangarna översedda, samt när jag bytte lmm sist så gick den bra, förutom dessa små misständningar, och att den harklade sig precis innan turbon laddade max…
JRM nästa…
11 februari, 2007 kl. 17:53 #194121BodyshotDeltagareKörde in bilen i garaget precis, och till min förvåning tändes “Check Engine” lampan, vad tyder detta på?
Åh ni visa ge mig svaren jag söker! 😀 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.