- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2006 kl. 07:00 #191931BlockenDeltagare
Gött väder också?
🙂
/Black
——————————–
WRX STI MY03 KokarEdition I
Lögarängsbadet, Statoil, Shell, OKQ8, S.A.D, Däckaffärn m.m
http://www.impreza.nu1 maj, 2006 kl. 09:26 #192206rallymarkusDeltagarevilken härligt vit färg du har på bilen.. är det fortfarande kalkväg till banan?
Jag var där för ett år sen ungefär o det är då den roligaste banan jag lört på iaf..
men hur kändes effekten i bilen? är det stor skillnad mot original?
1 maj, 2006 kl. 10:21 #192074pannanDeltagarevilken härligt vit färg du har på bilen.. är det fortfarande kalkväg till banan?Jag var där för ett år sen ungefär o det är då den roligaste banan jag lört på iaf.. men hur kändes effekten i bilen? är det stor skillnad mot original?
Jo det är fortfarande kalkväg på väg ut till banna. Iom att det hade regnat hela natten var det lite lervälling ut dit. Man spolade av bilen direkt efter man kommit tillbaks till hotellet så det mesta gick bort.
Är grym skillnad, helt annat bottendrag på bilen. Dock är den ställd lite fett men det skall justeras. Så svaret är Ja.
3 maj, 2006 kl. 19:42 #192075pannanDeltagareIgår monterade jag TRU läppen på bilen 🙂 vart som en ny bil.
Tänkte beställa en nya turbo inlet hose, då original inte är att hurra för.
mvh
J3 maj, 2006 kl. 20:01 #191994LeftyDeltagareExteriört:
*18″ fälgarDet saknas ju något… hört om en uppsättning 18″ som är snorbilliga 😀
Visa gärna bilder på den läppen!
3 maj, 2006 kl. 20:02 #192076pannanDeltagareExteriört:*18″ fälgarDet saknas ju något… hört om en uppsättning 18″ som är snorbilliga 😀 Visa gärna bilder på den läppen!
😉 jag vet, måste bli klar med motorn först. Skall göra iordning andningen för luftfiltret också då det som är nu bara är temporärt. Ev svetsa en box liknande Apexi boxen.
10 maj, 2006 kl. 13:55 #191985BorstaDeltagareIgår monterade jag TRU läppen på bilen 🙂 vart som en ny bil. Tänkte beställa en nya turbo inlet hose, då original inte är att hurra för.mvhJ
Fram med bild nu då, du kan ju inte sitta och säga att det blev jättebra utan att visa upp ju! 🙂
11 maj, 2006 kl. 07:39 #192077pannanDeltagareFram med bild nu då, du kan ju inte sitta och säga att det blev jättebra utan att visa upp ju! 🙂
Skall ta en bild och lägga upp Daniel.
Nu går man mot andra planer. Planerar att köpa APS fuelrails, APS 3″ turbo inlet hose, Spridare och ny turbo. Lutar åt samma snurra som Peter Ilis kör med på sin dvs Deadbolt.
Skall bara sälja av avgassystemet först. Lutar åt Helix 3″ system.
Mvh
J11 maj, 2006 kl. 18:26 #192207rallymarkusDeltagareFram med bild nu då, du kan ju inte sitta och säga att det blev jättebra utan att visa upp ju! 🙂Skall ta en bild och lägga upp Daniel.Nu går man mot andra planer. Planerar att köpa APS fuelrails, APS 3″ turbo inlet hose, Spridare och ny turbo. Lutar åt samma snurra som Peter Ilis kör med på sin dvs Deadbolt.Skall bara sälja av avgassystemet först. Lutar åt Helix 3″ system.MvhJ
är du inte nöjd med ditt avgassystem?
11 maj, 2006 kl. 18:35 #192078pannanDeltagareär du inte nöjd med ditt avgassystem?
2.5″ räcker inte dit jag skall tyvärr. Systemet är annars väldigt fint.
11 maj, 2006 kl. 19:16 #192079pannanDeltagareBild på den flockade poden med Defimätarna i:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/nyabilder031.jpg
TRU V-limited läppen på plats, grym skillnad:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/nyabilder035.jpg
13 maj, 2006 kl. 19:12 #191956ManorDeltagareDet ser kalas ut Pannan :-).
Kul att du väljer lite egna saker, själv är man sen med det mesta och satsar bara på sådant som någon annan redan har bevisat fungerar ;-).
Håller SMR till i Åkersberga fortfarande?
För- och nackdelar med Autronicen så här långt?mvh Mats N
13 maj, 2006 kl. 21:49 #191969KvarnisDeltagare2.5″ Räcker gott och väl till 400Bhp, men över det så är det ingen dum idé att köra med 3″
sen vid byte till en 18/20G så skadar inte 3″ om man ska stressa turbon 😀
15 maj, 2006 kl. 16:34 #192080pannanDeltagare2.5″ Räcker gott och väl till 400Bhp, men över det så är det ingen dum idé att köra med 3″sen vid byte till en 18/20G så skadar inte 3″ om man ska stressa turbon 😀
Yep jag vet, men vill ha ett tystare system. Därav att jag byter plus att jag kommer gå på en större turbo lite senare.
mvh
J15 maj, 2006 kl. 20:31 #192259BodyshotDeltagareTjena Pannan! Du lovade att skicka mig en länk angående FMIC, vi talades vid på macken @ Imprezaträffen stockholm den 7. Mvh BS
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.