Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 381 totalt)
  • Författare
    rallymarkus
    Deltagare

Har en fundering med autronicen, funkar växlingslampan som vanligt? med signal o allt??

pannan
      Deltagare

Har en fundering med autronicen, funkar växlingslampan som vanligt? med signal o allt??

Yes den fungerar. Allt fungerar som det gjorde innan.

Manor
        Deltagare

Det var en kul resa som fasen Stacke, och alltid lika roligt att få ett ansikte på de som skriver i forumen.Igår fick jag mitt nya avgassystem så idag Tisdag blir det ut och skruva på det. Det som är roligt är att när jag jämför detta system med bilder på Helix system så är det fasen exakt samma saker. Fast detta är 50% billigare :-)Skall posta upp bilder sedan under dagen så ni kan få jämföra själva. T o m packningar och “ögglan” för att dra ur insatsen bak är exakt samma.

Vad är det för märke på systemet Pannan, och var köpte du det?

mvh Mats N

pannan
          Deltagare

Vad är det för märke på systemet Pannan, och var köpte du det?mvh Mats N

Det håller jag för mig själv ett tag 😉 men det finns att beskåda på SSI träffen. Sitter på bilen nu och ljudnivån är precis lagom. Äntligen kan man åka långresor utan att få hörselskada. Och vill man åka ännu tystare är det bara att trycka i den lilla insatsen.

Manor
            Deltagare

Vad är det för märke på systemet Pannan, och var köpte du det?mvh Mats NDet håller jag för mig själv ett tag 😉 men det finns att beskåda på SSI träffen. Sitter på bilen nu och ljudnivån är precis lagom. Äntligen kan man åka långresor utan att få hörselskada. Och vill man åka ännu tystare är det bara att trycka i den lilla insatsen.

Du är en mycket mycket klen människa…din bil som lät helt perfekt :).

mvh Mats N

pannan
              Deltagare
                pannan
                Deltagare

Insatsen med “nyckeln” för att kunna dra ur den smidigt:
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-02662.jpg

m_thread
                  Deltagare

Väcker kraftiga ‘vill ha’ begär hos mig…

Vad kostar ett sådant aga?

/F

Strat
                    Deltagare

Ser ju mycket riktigt identiskt ut med mitt Helix system, förutom knölen på dp’n 😉

pannan
                      Deltagare

Ser ju mycket riktigt identiskt ut med mitt Helix system, förutom knölen på dp’n 😉

Knölen är en adapter som jag skruvat i originalhålet som satt där.

Om det nu var den du menade.

Strat
                        Deltagare

Jag syftade på katten 😉

/Claes

pannan
                          Deltagare

Jag syftade på katten ;)/Claes

Haha 😉 jo jag valde DP:n med kat.

rallymarkus
                            Deltagare

Vilken tunn dp 😀

såg ju fint ut systemet:) men med insatsen på så e de väl inte så bra att hålla stumt elr?

pannan
                              Deltagare

Vilken tunn dp 😀 såg ju fint ut systemet:) men med insatsen på så e de väl inte så bra att hålla stumt elr?

Yep 76mm hela vägen 😉 så den är jättetunn 🙂

Har inte ens vågat gasa alls efter jag monterade systemet. SMR skal få mappa den först.

Man skall nog inte gasa stumt alls med insatsen. Den blir det om man åker lugnt på kvällarna, för att skona grannar.

pannan
                                Deltagare

Ikväll var man ute hos SMR och finade till mappen lite inför helgen. Dock fanns det inte tid att göra den perfekt men bra mycket bättre än innan. Har fått ett helt annat bottenvrid mot innan och även på högre varv känns den piggare. Kan ha att göra med avgassystemet också.

Nya avgaset låter riktigt nice. Mycket dovare än innan.

Satt och spanade lite på turbokit också till bilen.

Vet någon här vad en orginal STI motor tål i ladd under en längre tid? Vet att motorn skall tåla 1.5 bar med original turbo. Men vad händer om man uppgraderar till en dito som flödar antingen 400 hkr eller 450 hkr?

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.