- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
6 juni, 2006 kl. 11:49 #192208rallymarkusDeltagare
Har en fundering med autronicen, funkar växlingslampan som vanligt? med signal o allt??
6 juni, 2006 kl. 16:27 #192098pannanDeltagareHar en fundering med autronicen, funkar växlingslampan som vanligt? med signal o allt??
Yes den fungerar. Allt fungerar som det gjorde innan.
6 juni, 2006 kl. 17:28 #191957ManorDeltagareDet var en kul resa som fasen Stacke, och alltid lika roligt att få ett ansikte på de som skriver i forumen.Igår fick jag mitt nya avgassystem så idag Tisdag blir det ut och skruva på det. Det som är roligt är att när jag jämför detta system med bilder på Helix system så är det fasen exakt samma saker. Fast detta är 50% billigare :-)Skall posta upp bilder sedan under dagen så ni kan få jämföra själva. T o m packningar och “ögglan” för att dra ur insatsen bak är exakt samma.
Vad är det för märke på systemet Pannan, och var köpte du det?
mvh Mats N
6 juni, 2006 kl. 17:33 #192099pannanDeltagareVad är det för märke på systemet Pannan, och var köpte du det?mvh Mats N
Det håller jag för mig själv ett tag 😉 men det finns att beskåda på SSI träffen. Sitter på bilen nu och ljudnivån är precis lagom. Äntligen kan man åka långresor utan att få hörselskada. Och vill man åka ännu tystare är det bara att trycka i den lilla insatsen.
6 juni, 2006 kl. 18:07 #191958ManorDeltagareVad är det för märke på systemet Pannan, och var köpte du det?mvh Mats NDet håller jag för mig själv ett tag 😉 men det finns att beskåda på SSI träffen. Sitter på bilen nu och ljudnivån är precis lagom. Äntligen kan man åka långresor utan att få hörselskada. Och vill man åka ännu tystare är det bara att trycka i den lilla insatsen.
Du är en mycket mycket klen människa…din bil som lät helt perfekt :).
mvh Mats N
6 juni, 2006 kl. 18:07 #192100pannanDeltagareLite bilder. Tagna med mobilen så kvalitén är sådär.
DP:n med kat:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-02572.jpgCentersektion:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-02582.jpgLite meckande:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-02602.jpgSystemet på plats:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-02612.jpg6 juni, 2006 kl. 18:31 #192101pannanDeltagareInsatsen med “nyckeln” för att kunna dra ur den smidigt:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-02662.jpg6 juni, 2006 kl. 18:33 #192249m_threadDeltagareVäcker kraftiga ‘vill ha’ begär hos mig…
Vad kostar ett sådant aga?
/F
6 juni, 2006 kl. 19:31 #191925StratDeltagareSer ju mycket riktigt identiskt ut med mitt Helix system, förutom knölen på dp’n 😉
6 juni, 2006 kl. 19:33 #192102pannanDeltagareSer ju mycket riktigt identiskt ut med mitt Helix system, förutom knölen på dp’n 😉
Knölen är en adapter som jag skruvat i originalhålet som satt där.
Om det nu var den du menade.
6 juni, 2006 kl. 19:36 #191926StratDeltagareJag syftade på katten 😉
/Claes
6 juni, 2006 kl. 19:37 #192103pannanDeltagareJag syftade på katten ;)/Claes
Haha 😉 jo jag valde DP:n med kat.
6 juni, 2006 kl. 20:00 #192209rallymarkusDeltagareVilken tunn dp 😀
såg ju fint ut systemet:) men med insatsen på så e de väl inte så bra att hålla stumt elr?
6 juni, 2006 kl. 20:03 #192104pannanDeltagareVilken tunn dp 😀 såg ju fint ut systemet:) men med insatsen på så e de väl inte så bra att hålla stumt elr?
Yep 76mm hela vägen 😉 så den är jättetunn 🙂
Har inte ens vågat gasa alls efter jag monterade systemet. SMR skal få mappa den först.
Man skall nog inte gasa stumt alls med insatsen. Den blir det om man åker lugnt på kvällarna, för att skona grannar.
7 juni, 2006 kl. 21:46 #192105pannanDeltagareIkväll var man ute hos SMR och finade till mappen lite inför helgen. Dock fanns det inte tid att göra den perfekt men bra mycket bättre än innan. Har fått ett helt annat bottenvrid mot innan och även på högre varv känns den piggare. Kan ha att göra med avgassystemet också.
Nya avgaset låter riktigt nice. Mycket dovare än innan.
Satt och spanade lite på turbokit också till bilen.
Vet någon här vad en orginal STI motor tål i ladd under en längre tid? Vet att motorn skall tåla 1.5 bar med original turbo. Men vad händer om man uppgraderar till en dito som flödar antingen 400 hkr eller 450 hkr?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.