Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 381 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #192114
    pannan
    Deltagare

      Hoppas att du gillar att tvätta fälgar ;)3800 för orginal bak :D/U – som betala 1700 för DS3000 fram

      Nej jag gillar ju inte det 😀 tur det finns starka medel att använda.

      Betalde ca 1000 kr för belägg bak inkl frakt, mer humant det 🙂

      #192115
      pannan
      Deltagare

        Nu har man precis dunkat iväg en beställning på en turbo 🙂

        Vart en TD05 18G turbo ifrån Deadbolt. Byggs i dagarna och skeppas senare i veckan.

        Nu är det bara spridare som skall beställas och fuelrail. Sedan är det turbomontering denna månad :-)Tjohoo 400 häst here we come 🙂

        mvh
        J – Som får spool up snabba hästar nu

        #192116
        pannan
        Deltagare

          Speedline turini 18″ inhandlade + Helix koppling ifrån Stacke. RPS var restad den med ifrån Staterna.

          #191905
          SecretAgentMan
          Deltagare

            400 på en 18G….det lär bänkas hos TS Motor…det hör jag det. 😉

            /J

            #192117
            pannan
            Deltagare

              400 på en 18G….det lär bänkas hos TS Motor…det hör jag det. ;)/J

              Fick det här mailet av en kille som haft sin bil hos Andy Forrest och monterat samma turbo:

              I originally had an sti8 with the tsl333 remap. Torque was pretty poor and the lag (even from the standard VF35) was getting annoying.

              Looked at several options over a few months and researched them all pretty thoroughly. The biggest debate to compliment the mods that I had in mind was 18G v 20G. If you do a search you’ll see my thread about this very subject…………………..

              Anyway after some sound advice I ended up going for the 18G. Although not as strong at the top of the rev range the 18G had the legs of 20G in the mid range which in my eyes was the deciding factor (especially as my car is 100% for the road – no track days etc)

              Additional mods were RCM downpipe (3″); 3″ cat back system from Revolution; Harvey Smith ported and wrapped headers with uppipe; panel filter and a remap via Andy F. I’ve had this set up one week and I can honestly say the car is transformed. Lag is minimal and indeed a lot better than the old set up. The turbo has accessible power right through the gears (I found 1st and 2nd poor on the VF35) The torque in 4th and 5th is simply ballistic and I’m confident the car will be over 380 bhp (340 before).

              Andy did confirm that there would be very little to chose from on identical cars (one running 18g the other running 20g) and after driving the car this week I’m under no illusions I made the right choice.

              For reference Andys service was first class and his units carry a one year warranty.

              Hope this helps and good luck.”

              Så runt 400 häst lär inte bli några problem.

              mvh
              J

              #191906
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Inte ens om kompressorns maxflöde knappt teoretiskt räcker till 400 hk?
                Bilar med 20G har haft problem att nå 400 utan specialknep och underliga bränsleblandningar.

                Runt 380 riktiga blir det om allt fungerar som det skall, men det är kanske 400 uppskattade. 😉

                Helt seriöst, är 400 viktigt för dig, har du valt fel turbo.

                /J

                #192118
                pannan
                Deltagare

                  Inte ens om kompressorns maxflöde knappt teoretiskt räcker till 400 hk?Bilar med 20G har haft problem att nå 400 utan specialknep och underliga bränsleblandningar.Runt 380 riktiga blir det om allt fungerar som det skall, men det är kanske 400 uppskattade. ;)Helt seriöst, är 400 viktigt för dig, har du valt fel turbo./J

                  Nop 400 är inte viktigt för mig. Vill ha en bil som är bra allround och spool up snabb så jag tror detta blir perfekt. Har redan planer på att sälja bilen nästa år endå 🙂

                  Det som kommer till är headers ifrån GT dvs deras Spec II och ett lättat svänghjul sedan får det vara bra för i år.

                  Låg också i valet och kvalet mellan en 20 G eller 18 G men valet föll på en 18 G då jag tror den är mer optimal för 2 liters motorn. Hade jag haft en 2.5 liter hade jag utan tvekan kört på en Garrett snurra men i slutändan kändes det lite overkill för 2 litaren.

                  mvh
                  J

                  #192119
                  pannan
                  Deltagare

                    Jag är jäkligt velig men fick ångest så jag ändrade ordern till en 20G istället. Kommer nog passa mig bättre trots allt.

                    #191938
                    abd
                    Deltagare

                      18g.. 20g.. vad kör ni för flugturbos i subborna. 😛

                      /Anders – 25g :+

                      #192120
                      pannan
                      Deltagare

                        18g.. 20g.. vad kör ni för flugturbos i subborna. 😛 /Anders – 25g :+

                        Jo jag vet 🙂 Fast en annan behöver ju inte byta AYC pump var 1000:e mil eller fördelningslåda 😉

                        #191939
                        abd
                        Deltagare

                          18g.. 20g.. vad kör ni för flugturbos i subborna. 😛 /Anders – 25g :+

                          Jo jag vet 🙂 Fast en annan behöver ju inte byta AYC pump var 1000:e mil eller fördelningslåda 😉

                          Inte jag heller, har ingen AYC på min bil. 😛 Fördelningslåda har jag inte heller behövt byta även om jag inte skulle tycka att det var konstigt.. jag menar.. man har ju ingen flugturbo.. 😉

                          Mvh

                          /1,25,0 i superstage }(

                          #192121
                          pannan
                          Deltagare

                            Inte jag heller, har ingen AYC på min bil. 😛 Fördelningslåda har jag inte heller behövt byta även om jag inte skulle tycka att det var konstigt.. jag menar.. man har ju ingen flugturbo.. 😉 Mvh/1,25,0 i superstage }(

                            Just ja, det kom ju just på VI:an.

                            Fråga Honkster hur ledsen han vart när jag tvålade av hans JRM trimmade EVO V:a förra veckan trots att min koppling slirar. Tror inte chocken har lagt sig ännu. Trodde EVO V RS var snabba? 😛

                            #191940
                            abd
                            Deltagare

                              Just ja, det kom ju just på VI:an.Fråga Honkster hur ledsen han vart när jag tvålade av hans JRM trimmade EVO V:a förra veckan trots att min koppling slirar. Tror inte chocken har lagt sig ännu. Trodde EVO V RS var snabba? 😛

                              AYC fanns före 6an men RS modellerna har ingen AYC.

                              Vet inte vad som är gjort med hans bil men mot en bra fungerande EVO med steg 1 eller mer så åker du förstås på däng. 😛

                              6,3s i superstage… det måste ju fan vara ett par hundra meter. 😉

                              #192122
                              pannan
                              Deltagare

                                AYC fanns före 6an men RS modellerna har ingen AYC.Vet inte vad som är gjort med hans bil men mot en bra fungerande EVO med steg 1 eller mer så åker du förstås på däng. 😛 6,3s i superstage… det måste ju fan vara ett par hundra meter. 😉

                                Vi kör ju inte trailerqueens iallafall 🙂 som vissa andra klubbar.

                                Steg 1 hahah eller hur. Dra den om rödluvan nu va.

                                #191941
                                abd
                                Deltagare

                                  Vi kör ju inte trailerqueens iallafall 🙂 som vissa andra klubbar.Steg 1 hahah eller hur. Dra den om rödluvan nu va.

                                  Ja vilken tur för dig att du körde dit, synd att du inte körde snabbare bara.. 😉 :+

                                  Såvitt jag vet är det ingen STi som varit i närheten av de låga tolvor på strippen som flera väl fungerande steg 1 EVOs har kört. 😛

                                Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.