- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
13 juli, 2006 kl. 09:51 #191950simoDeltagare
Ja vilken tur för dig att du körde dit, synd att du inte körde snabbare bara.. 😉 :+ Såvitt jag vet är det ingen STi som varit i närheten av de låga tolvor på strippen som flera väl fungerande steg 1 EVOs har kört. 😛
Går att svänga med en SGM steg 1 subba iaf 😉 😀
/U
13 juli, 2006 kl. 10:16 #192123pannanDeltagareVi kör ju inte trailerqueens iallafall 🙂 som vissa andra klubbar.Steg 1 hahah eller hur. Dra den om rödluvan nu va.
Ja vilken tur för dig att du körde dit, synd att du inte körde snabbare bara.. 😉 :+ Såvitt jag vet är det ingen STi som varit i närheten av de låga tolvor på strippen som flera väl fungerande steg 1 EVOs har kört. 😛
Titta över i England får du se 😉 Sedan är det väl inga i Sverige direkt som kör på strippen med sina Subarus. De som kört har varit steg 1 Ecutekade inget mer än det.
Ge mig en dag till på Emmaboda så kommer det nog gå fortare. Men att jämföra en fullfjädrar komfortbil mot din rensade RS bil är bara befängt 😉
13 juli, 2006 kl. 10:16 #191942abdDeltagareJa vilken tur för dig att du körde dit, synd att du inte körde snabbare bara.. 😉 :+ Såvitt jag vet är det ingen STi som varit i närheten av de låga tolvor på strippen som flera väl fungerande steg 1 EVOs har kört. 😛
Går att svänga med en SGM steg 1 subba iaf 😉 :D/U
Tror bestämt att det gick att svänga med ett par steg 1 EVOs i superstage också, har för mig att det var 5 EVOs i topp? 😛
13 juli, 2006 kl. 10:21 #191943abdDeltagareVi kör ju inte trailerqueens iallafall 🙂 som vissa andra klubbar.Steg 1 hahah eller hur. Dra den om rödluvan nu va.
Ja vilken tur för dig att du körde dit, synd att du inte körde snabbare bara.. 😉 :+ Såvitt jag vet är det ingen STi som varit i närheten av de låga tolvor på strippen som flera väl fungerande steg 1 EVOs har kört. 😛
Titta över i England får du se 😉 Sedan är det väl inga i Sverige direkt som kör på strippen med sina Subarus. De som kört har varit steg 1 Ecutekade inget mer än det.Ge mig en dag till på Emmaboda så kommer det nog gå fortare. Men att jämföra en fullfjädrar komfortbil mot din rensade RS bil är bara befängt 😉
Tycker det är ganska många som kör subaru på strippen ändå..
På vilket sätt är min bil rensad? Den har full inredning inkl. stereo. :7
13 juli, 2006 kl. 11:22 #191951simoDeltagareTror bestämt att det gick att svänga med ett par steg 1 EVOs i superstage också, har för mig att det var 5 EVOs i topp? 😛
Enligt min mening så var det inte så många steg 1 evos i toppen…
/U – borde klara mig under 14s på strippen iaf
13 juli, 2006 kl. 11:37 #191944abdDeltagareTror bestämt att det gick att svänga med ett par steg 1 EVOs i superstage också, har för mig att det var 5 EVOs i topp? 😛
Enligt min mening så var det inte så många steg 1 evos i toppen…/U – borde klara mig under 14s på strippen iaf
EVO8an hade inte ens fullt steg 1 och XT + Nelzons var steg 1 med oöppnade motorer, ev. med reservation för att Nelzon kanske hade bytt kammar. 🙂
13 juli, 2006 kl. 11:53 #191992YonazDeltagareNelzons steg 1 Evo: http://media.putfile.com/nelzon 😉
13 juli, 2006 kl. 17:26 #191970KvarnisDeltagareJag är jäkligt velig men fick ångest så jag ändrade ordern till en 20G istället. Kommer nog passa mig bättre trots allt.
En 20G fungerar utmärkt med en 6-petare :), så det är ett bra val 🙂
13 juli, 2006 kl. 17:30 #191971KvarnisDeltagare18g.. 20g.. vad kör ni för flugturbos i subborna. 😛 /Anders – 25g :+
Tja vår up-ipe är tyvärr längre än avgasvägen på ett grenrör på en evo… 🙁
Inte ens med ett väldigt custom bygge kommer man i närheten av de korta avgasvägen en evo har, från avgasport till turbinhus
Men vad gör man inte för det härliga boxer ljudet :+ ..små tubos lr långsam spool 😀
14 juli, 2006 kl. 07:40 #192124pannanDeltagareEn 20G fungerar utmärkt med en 6-petare :), så det är ett bra val 🙂
####, äntligen en som håller med 🙂 Tackar och bugar. Var nog den första på denna 230 poster långa tråd.
14 juli, 2006 kl. 07:53 #191972KvarnisDeltagarePracos har varit hyfsat nöjd med sin sen jag monterade och mappade, har har dock standard toppar och bara 7.2K rpm stopp.
Med en STI är en 20G ännu bättre 🙂
För övrigt så är det rätt många som tycker att en 20G är en rätt perfekt kompromiss på en STI(om man inte vevar dit en jätte stor insugs slang då får den surge problem) 🙂Även jag uppskatade min 20G, vet inte vad den ny ägare tyckte men…
En 18G är nog optimalt på en GT medans en 20G passar bättre på en STI.14 juli, 2006 kl. 07:59 #192125pannanDeltagarePracos har varit hyfsat nöjd med sin sen jag monterade och mappade, har har dock standard toppar och bara 7.2K rpm stopp.Med en STI är en 20G ännu bättre :)För övrigt så är det rätt många som tycker att en 20G är en rätt perfekt kompromiss på en STI(om man inte vevar dit en jätte stor insugs slang då får den surge problem) 🙂 Även jag uppskatade min 20G, vet inte vad den ny ägare tyckte men…En 18G är nog optimalt på en GT medans en 20G passar bättre på en STI.
Surge är det Boost Creep? De flesta turbosarna kommer ju med portade wastegates för att förhindra sådant.
Beställde min med en 1.5 bars actuator.
14 juli, 2006 kl. 08:10 #191907SecretAgentManDeltagareSurge är när turbon är lite felkomponerad (för stor kompressor till för liten avgasdel), och vill bygga laddtryck alldeles för tidigt.
Det kan bero att motorn inte kan tillgodogöra sig flödet, och det kan vara att kompressorn inte får “grepp” om luftflödet in(det resulterar i ett “tjoffande” ljud).
20G och stora inlopp kan ge det här fenomenet, som Kvarnis redan sagt.Men det är helt rätt turbo, kan man styra laddtrycket, så att man håller det nere precis vid punkten där surgeproblemet uppstår (om det nu gör det alls) så är det inga som helst problem – och med Autronicen kan du det.
/J
14 juli, 2006 kl. 10:57 #192126pannanDeltagareI förrgår vart det montering av nya bromsbelägg bak. Pean Sweden stod för snabb leverans som vanlig och jag är kanonnöjd med beläggen. Vart PF belägg bak också. Skivorna behövdes inte bytas då de inte är vidare slitna.
PF belägg och bakbromsar:
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/bromsarbak2.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/bromsarbak.jpg18 juli, 2006 kl. 17:17 #192127pannanDeltagareIdag kom nya kopplingen ifrån Helix. Montering sker nästa vecka. Fick även ett samtal ifrån UPS som berättade att leverans av nya turbon sker imorgon.
Fick även mina nya fälgar idag och de sitter som smäck på bilen. Riktigt nöjd. Däremot en himla skillnad mot att köra på R däck som man vant sig med. Inte alls samma stabilitet som innan. Men duger gott och väl som åka på gatan däck.
Kopplingen (Snabb expressleverans ifrån Pean):
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/koppling.jpgBilder på fälgarna kommer lite senare ikväll.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.