Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 381 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Trevligt! Då blir det ännu roligare att jämföra. :-)Jämförde dina bilder med bilder från min och de är inte exakt lika. Min har inga såna siffror tryckta på ovansidan..http://www.garaget.org/show_ext.php?car=4177&image=163020MvhPeter

Kankse har ändrat lite på delarna sedan sist. Med min otur är det väl en Skoda Octavia Turbo man fått för en massa pengar 😉

Skall bli kul att se skillnaden senare. Tyckte faktiskt att turbon såg rätt stor ut när man tog upp den ur kartongen hade väntat min en mindre pjäs.

pannan
      Deltagare

Fick tillbaks bilen idag ifrån lackeringen 😀

http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/camosti.jpg

FeA
        Deltagare

Fick tillbaks bilen idag ifrån lackeringen 😀

Jäklar vad rädd jag vart först, innan jag fatta 😮 😀

Funderade om det hade slagit slint alldeles. Först snack om att ha en clean och diskret bil, sen raka motsatsen – mohaha! 😀

Adam K
          Deltagare

nänä!
            Jag såg den ju igår, och den där camo-kokarn syns ju inte ;-D

Men vad gjorde du inte på Kinnekulle idag? Vi hade behövt en monsterkokare…

pannan
            Deltagare

nänä!Jag såg den ju igår, och den där camo-kokarn syns ju inte ;-DMen vad gjorde du inte på Kinnekulle idag? Vi hade behövt en monsterkokare…

Ingen koppling som sagt :-)Blir Lazzat RS bana på Barkarby i helgen dock.

Nu står den hos SMR för kopplingsbyte. Nästa vecka blir turbobytet av plus montering av fuelrail, spridare och APS turbo inlet pipe.

mvh
              J

Ubbe
              Deltagare

Ja jädrar, här har det shoppats loss! Kul… man blir ju inte ett dugg sugen på att sätta hammaren i spargrisen själv…. :9

//Ubbe

pannan
                Deltagare

Vart RS bana på Barkarby i helgen. Laborerade lite med diffen den sista rundan och kapade av 3 sekunder vilket är en sjukt bra förbättring. Bilen upplevedes mycket bättre med mer bakhjulsdrift och man kunde styra bilen med rumpan. Många trodde jag körde på R däck sista rundan men jag använde gatdäcken denna gången.

Resultarade i en 2:a plats och man fick en liten fin pokal som förgyller vardagsrummet 😀

Lite bilder ifrån de 3 dagarna:
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/18449-6818.jpg
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Bild-189.jpg
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Bild-216.jpg
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Bild-220.jpg
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Bild-256.jpg
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Bild-259.jpg
                  http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/p1010014.jpg

På Lördag blir det Mantorp Park och Action meet för lite RS banåka igen.

mvh
                  J

pannan
                  Deltagare

Nu vart det ytterligare ett föremål på shoppinglistan:

GT Spec II headers

Diverse Whitelineprylar

mvh
                    Johan

pannan
                    Deltagare
                      pannan
                      Deltagare

Fuelrail, insug och 2 st Recaro SPG förgyller just nu vardagsrumsgolvet 🙂

Bara spridarna jag väntar på, borde anlända senast Måndag. Sedan blir det att mecka Subba igen.

mvh
                        J – Som funderar starkt på ett 2 liters legacy block just nu

Kvarnis
                        Deltagare

mvhJ – Som funderar starkt på ett 2 liters legacy block just nu

Vad hade tänk göra med det 😉
                          Jag kan lova att om blocket ii sig är billigt så blir allt övrigt dyrt 😀

Din STI maskin klara utan problem en 18G om det har mappats rätt 🙂

pannan
                          Deltagare

mvhJ – Som funderar starkt på ett 2 liters legacy block just nu

Vad hade tänk göra med det ;)Jag kan lova att om blocket ii sig är billigt så blir allt övrigt dyrt :DDin STI maskin klara utan problem en 18G om det har mappats rätt 🙂

Har spånat lite med Subaru Micke om att bygga en ny maskin. Var en vettig lösning och iom att jag vill ha en maskin där det bara smäller till när man trycker ner gasen är det bättre med en 2 litare. Så mycket dyrare blir det inte, ca 10.000 kr för ett helt nytt Legacy block. Sedan kan man lyfta över det mesta. Man köper nya smidda kolvar, stakar, kammar. Sedan har man en maskin som håller för mera mos och som är rapp i registret. Men det är bara om bilen är kvar nästa år.

18G håller utan problem på 2 litaren och mappare har jag redan en bra 🙂 Som dessutom har sjukt bra support/Service så de överger jag inte i första taget.

Mvh
                            Johan

SecretAgentMan
                            Deltagare

Va?

Om du skall ha elakt svar från motorn med aggregat som lämnar lite pulver är INTE 2 liter det bästa…

Strokad 2,2:a (2,33) är det bästa av båda världar, en varvvillig motor med lite volym att sätta fart på stadiga aggregat.
                              Tvåhalvan äger som botten/mellanregistermonster – och det går allt att plocka ut pulver ur den med (7500 rpm är inga problems på den).

2,5 rockar absolut hårdast, naturligtvis med rätt stakar och kolvar – kanske fodrat block om man skall köra hårt med GT30/35R…

2 liters subarumotor och mycket effekt med stora aggregat…nja.

/J

pannan
                              Deltagare

Va?Om du skall ha elakt svar från motorn med aggregat som lämnar lite pulver är INTE 2 liter det bästa…Strokad 2,2:a (2,33) är det bästa av båda världar, en varvvillig motor med lite volym att sätta fart på stadiga aggregat.Tvåhalvan äger som botten/mellanregistermonster – och det går allt att plocka ut pulver ur den med (7500 rpm är inga problems på den).2,5 rockar absolut hårdast, naturligtvis med rätt stakar och kolvar – kanske fodrat block om man skall köra hårt med GT30/35R…2 liters subarumotor och mycket effekt med stora aggregat…nja./J

Jag poängterade också strokad motor då en kompis till mig betällde JUN stroker kit till sin EVO för ett tag sedan. Finns även till Subaru. Men Micke vet nog vad han pratar om, han har ju även haft en del kontakt med både Prospeed och Prodrive. Och de är ju inte direkt amatörer när det gäller att bygga rallymaskiner som verkligen håller.

Körde nya STI:n med 2.5 liters och den är precis som min seg i varvningen. Det jag vill ha är som sagt att det bara skall panga till när man trycker på gasen. Lite M3 över bilen.

mvh
                                J

SecretAgentMan
                                Deltagare

…då lär du aldrig gilla 2 liter med stora aggregat heller.

Det är rätt enkelt, mera avgaser ger mera knuff på turbon…större motorer pumpar mera luft.

Rätt turbo på rätt motor, med rapp laddtrycksstyrning är vad det handlar om – men en turbomotor blir aldrig i närheten av en vass sugmotor i respons, men vi har mer ork i mitten oftast (och mer problem med drivlinorna med :+).

2 liter är inte fel, men jag personligen anser att efter 400 riktiga pållar är det fel motor om man förväntar sig ett jäkla rappt svar från maskinen (om vi utesluter lustgas och annat trixande, utan rakt på med turboaggregat).

/J

Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.