- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
25 augusti, 2006 kl. 06:53 #191912SecretAgentManDeltagare
Ja JÄVLAR du KN – det där är grejer det.
/J – längtar något oerhört :7
25 augusti, 2006 kl. 07:11 #192167pannanDeltagareKommer inte bli något isåka för min new age tyvärr. Skall ställa av den denna vinter då lacken tagit stryk de 2 vintrar man kört. Omlack av front, huv och flyglar är planen.
Blir bruksbilen som får plågas i vinter istället.
25 augusti, 2006 kl. 08:04 #191913SecretAgentManDeltagareFjolla. 😀
25 augusti, 2006 kl. 08:39 #191914SecretAgentManDeltagareLiten teaser på vad som är på G att dyka upp i garaget snart…Bilen till Högerhttp://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/08082006556_edited.jpg
Tuff skit, skall frugan ha tuffaste bilen med andra ord? 😀 Men varför inte en gam’kokare istället, en RA hade ju inte varit fel…eller är han lite rädd att bli frånåkt? 😀 och en jätte-> 😉
/J
25 augusti, 2006 kl. 14:24 #192168pannanDeltagareTuff skit, skall frugan ha tuffaste bilen med andra ord? 😀 Men varför inte en gam’kokare istället, en RA hade ju inte varit fel…eller är han lite rädd att bli frånåkt? 😀 och en jätte-> ;)/J
Riktigt tuff 😀 njae blir nog frånåkt av denna också 😀 bara att trimma mera på väghållningen.
25 augusti, 2006 kl. 18:59 #192169pannanDeltagareEn till liten teaser 😉
Cusco coilovers, stagad både här och där är bara lite av allt godis.
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/08082006529_edited.jpg
26 augusti, 2006 kl. 11:28 #192253StaffeDeltagareHäftigt Pannan 😉
Upp med en bild där man ser hela bilen och lite mer spec på den.
—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-0227 augusti, 2006 kl. 01:40 #192263sti_erikDeltagarevad e det jag ser fällbara säten på en 4-dörrars 😀
4 september, 2006 kl. 20:29 #192170pannanDeltagareIdag lämnade man in bilen igen.
Det som monteras denna vecka är:
Turbo
Fuel rails
Spridare
Autronics Mapsensor
Autronic 3 ports boost solenoid
Recaro SPG stolar
Ny bromsvätska plus olja i diff och växellåda.Bilen kommer att vara race ready tills Gotland om 2 veckor 🙂
Har lite funderingar på att rensa ut bilen totalt.
Mvh
J4 september, 2006 kl. 21:05 #191997LeftyDeltagareVilken olja slänger du i diff o växellåda?
5 september, 2006 kl. 06:29 #192171pannanDeltagareVilken olja slänger du i diff o växellåda?
Ingen aning kan ta reda på det.
mvh
J9 september, 2006 kl. 12:01 #192172pannanDeltagareVad skall man säga. Ena motgången efter den andra.
Har visat sig att det är fel fuelrails och helt fel spridare man har fått så nu står bilen isärskruvad hos Rickard och delar behövs pronto.
Någon här som vet vart man kan få tag på spridare A.S.A.P till STI 05? Behöver ingen rail just nu utan bara spridare som är akut går att få ihop den om det fixas.
Jerry? Kvarnis? m.m hjälp behövs.
Mvh
JJ9 september, 2006 kl. 13:24 #192173pannanDeltagareHar löst sig med lite samrådan av Jerry. Blir att köra på originalspridare så länge, fungerar fint upp till ca 400 hkr iom att STI 05 har 585cc spridare. Ev blir det en liten bränsletrycksregulator iallafall så man kan höja duty cykle lite. Som tur är håller Autronic koll på detta.
Ljuset vart lite bättre iallafall 🙂
mvh
J12 september, 2006 kl. 16:01 #192174pannanDeltagareImorgon är det dags att hämta bilen efter Steg II installation 🙂 Skall bli riktigt kul att se hur mycket skillnad det blir mot förut (om det blir någon alls :-))
Efter diverse strul med fuelrails och spridare löste vi det genom att köra på original och med en bränsletrycksregulator istället. Fuelrails osv blir monterade i vinter istället.
Det som är isatt nu är Deadbolt 18G turbo, Autronic mapsensor, Autronic 3 ports boost solenoid, Samco inlet hose och nytt filter.
Mappningen kommer att göras om och bilen kommer att ladda ca 1.6 bar när allt är klart.
Mvh
J12 september, 2006 kl. 16:06 #191915SecretAgentManDeltagareGött att det löser sig. 🙂
Tryckreggen är bara för att knuffa upp flödet på dina spridare en smula, så man slipper köra dem på gränsen (585 cc borde dock räcka utan problem till den turbon, till och med på standard tryckreggg faktiskt, men det beror på hur rikt SMR kör bilen, och hur hårt de vill köra spridarna).
Lycka till i helgen!
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.