- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2006 kl. 16:24 #192184pannanDeltagare
Nu är mässan avklarad. Var en hel del positivt bemötande angående bilen, vilket känns kul.
nu börjar dock planeringen inför vintern. Avställning om någon vecka och funderingar vad som skall göras med motor osv.
Det som dock är klart är att bilen behålls. Har suttit och funderat fram och tillbaks vad som kunde vara bättre. Men iom att jag varit så pass nöjd som jag är med bilen så behåller jag den ett tag till. Så det får spåra ut totalt är det tänkt..
Finns mycket man vill göra med motorn. Antingen bygga vidare på 2 litaren med smidda kolvar, stakar plus lite annat godis. Oljekylare blir det oavsett vad jag gör då det är ett måste om bilen brukas som den gör. Likaså fick jag lite tips på ett kylmedel som bl a Koenigsegg använder sig av, skall tydligen ha en avsevärd högre kokpunkt vilket gör att den kyler bättre.
Eller gå vidare på en helt ny motor dvs 2.5 liters och göra den lite vassare. Man kommer iof rätt långt med bara en vanligt 2.5 litare. Det som måste kollas upp är om Autronicen klarar av 06:ans motor också vilket jag inte tror.
Chassiefrågor finns det också. Blir att sätta sig i lugn och ro och verkligen tänka igenom vad man behöver. Det jag dock vet är att bilen inte kommer användas som bruksbil endå så hårda grejor föredrar jag. AST verkar ju vara riktigt bra och de sitter ju på de bilar som de flesta tuners i England bygger.
Så i vinter blir det att jobba ihop en liten budget igen. Blir det motorbygge känns 100.000 kr som litet i detta sammanhanget.
30 oktober, 2006 kl. 16:42 #191988GrusdraparnDeltagareAlltid kul att få positiv respons på nått man lagt ner tid, kulor och energi på. 🙂
Vad var det för kylvätska du fick tips om?
Ett byte är väl snart dax för min del, så man vart ju lite nyfiken./Klas
31 oktober, 2006 kl. 00:37 #192237STIredDeltagareHar suttit och funderat fram och tillbaks vad som kunde vara bättre. Men iom att jag varit så pass nöjd som jag är med bilen så behåller jag den ett tag till. Så det får spåra ut totalt är det tänkt..Finns mycket man vill göra med motorn.
Gööttt elleeerr, nu får du fan med inte ta och ändra dig om en vecka 😉 😀 Klart du ska behålla den svarte, ingen ide köpa nyare iaf, lär ändå få lägga massor pengar när du vill trimma den, då är det bättre köra på med den du har. Sen är den snyggare i utseende än 06 med, tycker jag iaf…
När det gäller budget för motorbygge räkna alltid med det dubla som du tror, då har du nog antagligen räknat rätt. Så jääävla mycket skit o tänka på, och så mycket grejer som ska funka ihop med men det är sketkul o planera 🙂 Och sen ska det underhållas med vetu, speciellt om man tycker det är kul o använda bilen 😉
Som tur är finns en del som gjort sånt innan, både på forum utomlands och finns även ett par här hemma, så gäller ta så mycket hjälp av dem som möjligt om de nu har lust o hjälpa, för själv och utan o vara expert blir det nog tufft.
Sjäkvklart beror på vad man vill göra och hur mycket man kan tänka sig lägga. Har man obegränsat med pengar så spelar det ingen roll, bara köpa det dyraste och hoppas på att det funkar 😉Blir det nåt vidare bygge för min del så är det iaf till 90% tack vare Kvarnis, utan hans hjälp så vetefan…. Grymt sjysst kille den där vetu 🙂 och så har han så inihelvetekoll på det mesta med 😀
/r
[font FACE=”Arial”]———————————————————————————
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
———————————————————————————
It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not
————————————————————————————————————————
rödSTI17 november, 2006 kl. 18:55 #192185pannanDeltagareSäsong 07. Bilen kommer inte se sig lik ut till våren 🙂
hint Shoes…
17 november, 2006 kl. 19:53 #191989GrusdraparnDeltagareSäsong 07. Bilen kommer inte se sig lik ut till våren :)hint Shoes…
Skor, sulor, nya svettremmar = sån go herrejösses-breddning? :7
/K – gissar fritt över en 18-åring…(CAUL ILA givetvis)
22 november, 2006 kl. 15:57 #192191Mr WalleDeltagarelite ot
gissar fritt över en 18-åring…(CAUL ILA givetvis)sitta och dricka tjära,huu jeda mig
4 december, 2006 kl. 15:41 #192192Mr WalleDeltagarevarför ska du sälja?
4 december, 2006 kl. 15:45 #192186pannanDeltagarevarför ska du sälja?
Suget på annat tyvärr. Valet är att bygga vidare men känner inte för att slänga ner 100.000-150.000 kr igen. Har alltid velat äga en viss bil och nu har chansen dykt upp.
Bilen är nästan optimal som den är nu, det som man skall uppgradera är väghållning dvs coilovers och krängare sedan blir den brutalt giftig på bana. Motorn är rapp och går fruktansvärt bra nu. Subaru Micke åkte med på gotland ring och vart positivt överraskad hur bra den går.
Så tyvärr har jag valt att sälja bilen ;(
mvh
Johan4 december, 2006 kl. 15:52 #191921SecretAgentManDeltagareÄnnu en fjollporsche-ägare mao?
Trist, hade tänkt sopa banan med dig till våren. 😉 😀 Trist att se dig lämna bygget, gillar din bil och blev lite impregnerad över framfarten här i höstas.
/J
4 december, 2006 kl. 15:55 #192187pannanDeltagareÄnnu en fjollporsche-ägare mao?Trist, hade tänkt sopa banan med dig till våren. 😉 😀 Trist att se dig lämna bygget, gillar din bil och blev lite impregnerad över framfarten här i höstas./J
Som sagt sådant här är aldrig lätt att sälja och det gäller att hitta rätt köpare. Den som köper bilen däremot gör ett klipp då det kostar skjortan att bygga om en bil tyvärr.
Tackar, jo den gick riktigt fint faktiskt.
Porsche? vad är det 🙂
4 december, 2006 kl. 16:02 #191889sykeBlockeradTråkigt, men du kommer tillbaka.
4 december, 2006 kl. 16:10 #191937BlockenDeltagareDet är så man bli tårögd…
Vi har ju fightats några gånger under året…
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album524/DSC01100.jpg…men du är ju inte riktigt 100… 😉 :+
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album524/DSC01119.sized.jpg…så vi måste fortsätta hålla kontakten!
Good luck & välkommen tillbaka (den dagen kommer, var så säker…) 😉
/Block
…………………..
Thai-Perr4 december, 2006 kl. 18:38 #192188pannanDeltagareNästan så man blir sentimental 🙁
Men var så säker jag kommer tillbaks oavsett märke 🙂 behöver inte säga upp bekantskapen för detta 🙂
4 december, 2006 kl. 20:16 #191953simoDeltagareVa tusan Panna, ska du sälja nu när det nästan börjar gå fort 😉
/U
4 december, 2006 kl. 22:30 #192238STIredDeltagareSuget på annat tyvärr. Valet är att bygga vidare men känner inte för att slänga ner 100.000-150.000 kr igen. Har alltid velat äga en viss bil och nu har chansen dykt upp.
Synd som fan Johan 🙁 Ska dock bli intressant se vad den andra bilen är för nåt… Ses väl säkert på nån bana nångång 😉
/r
[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
———————————————————————————————————————————————————————————-
I hooked up my accelerator pedal in my car to my brake lights. I hit the gas, people behind me stop, and I’m gone
———————————————————————————————————————————————————————————- -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.