- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2006 kl. 05:34 #191999MatsDeltagare
Bronze, helt klart
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg1 mars, 2006 kl. 07:10 #192195p_ilisDeltagareLite uppdateringar:Helix dp och up-pipe borde anlända nästa vecka.Xenonljus installeras denna vecka då paketet har kommit.Angående kolfiberhuv utan scoop kommer det bli ett med scoop. Fast denna variant är rallyvarianten med luftuttag framför scoopet.Front är även det på G, vad det blir för någon visar jag när den anländer till Sverige. Beräknad lev. tid ca 4 veckor.Fälgmodellen är även det klart, nu återstår bara om det blir bronze eller svarta fälgar med polerad kant.
Schysst! Blidde det katalysator på down-pipen? Tror det kommer låta grymt (mycket)! }(
Ska du köra topp-monterad ic med tanke på scoopet?
Jag skulle nog välja svarta fälgar. På svart bil blir det tokfint! Riktigt amerikastuk. 🙂
/Peter
1 mars, 2006 kl. 07:12 #191894SecretAgentManDeltagareBronze, helt klartMats GBGRegionsansvarig Göteborg
Ditto, skippa det polerade smäcket. :*
/J
1 mars, 2006 kl. 07:29 #192015pannanDeltagareSchysst! Blidde det katalysator på down-pipen? Tror det kommer låta grymt (mycket)! }( Ska du köra topp-monterad ic med tanke på scoopet?Jag skulle nog välja svarta fälgar. På svart bil blir det tokfint! Riktigt amerikastuk. :)/Peter
Blir katlös DP. Iom att den låter satan nu så kan det ju inte bli direkt sämre 😀 Söderledstunneln är alltid lika rolig, folk tror det är en galen MC som kommer farande, minst sagt annorlunda boxerljud. Kommer köra original IC detta år, lägger lite mer pengar på väghållningen och däck istället.
Lutar nog åt Bronze faktiskt, risken är att bilen blir för “svart”.
1 mars, 2006 kl. 23:48 #192016pannanDeltagareIkväll tog man sig en tur Norr om Sthlm och hälsade på SMR gänget och knöt bra kontakt med dem.
Slutade med att man köpte en uppsättning Defimätare (3 st), controllerbox och en kolfiberhuv. Huven kommer i slutet på Mars då den var slut hos leverantören.
Liten bild på huven:
Detta är bara början 😀 kommer mer senare….motorplaner smeds ikväll, och en del väldigt vettiga alternativ kom fram som skall begrundas.
2 mars, 2006 kl. 07:13 #192202DavveDeltagareRackarns va läcker den huven va.. Vad fick du betala för den?
2 mars, 2006 kl. 07:46 #192017pannanDeltagareRackarns va läcker den huven va.. Vad fick du betala för den?
rekommenderat pris är ca 9500 kr..
2 mars, 2006 kl. 08:10 #191895SecretAgentManDeltagareÅ dra mig baklänges…för en HUV? Du har ju redan en lätt huv med scoop…?
Man kan ju i alla fall hoppas på att den där är lika lätt som originalet (ytterst tveksamt dock)./J – skall citera ett par inlägg nästa gång det klagas över dyra turboaggregat. :*
2 mars, 2006 kl. 08:22 #191945simoDeltagareÄr det “kolfiber”? Eftersom den “bara” kostar -10′ så förutsätter jag att den är kallbakad… Har den glasfiber som kärna?
/U
2 mars, 2006 kl. 11:07 #192018pannanDeltagareDen ÄR lättare än original!! Annars skulle väl folk inte köpa dessa huvar?!
Ok att det kanske är lite show med en sådan men man spar några kilon iallafall. Det är inget billigt skit som vissa andra företag har sålt i Sverige, Seibon tillhör de bättre på marknaden.
“Q. Are your products made with 100% carbon fiber?
A. The ” carbon fiber” material is just a piece of cloth. You can’t make any shape out of it without some kind of support. We use fiberglass backing to construct the skeleton.Q. How to judge the quality of carbon fiber products in general?
A. When comparing carbon fiber products, the 3 most important questions to ask are: 1)is the product made with one-piece carbon sheet, or multiple sheets put together; 2)is it gel-coat finish or clear coat finish, and 3) is the carbon sheet wrapped around the skeleton, or is it integrated into the mold? All of our products are made using one-piece carbon sheet, so you do not see broken lines and patterns. All of our products use clear coat finish. Clear coats are shiny and durable, and they give you the nice ” wet” look as opposed to a duller look from gel coats. All of our carbon sheets are built into the mold, so they do not break and split like the ones where carbon is only wrapped around the skeleton.Q. What are the pros and cons between “dry carbon” and “wet carbon” ?
A. Dry vs. wet involves completely different processes of manufacturing. You can find extensive articles about the details on the web if you do a general search. As for pros and cons, here is a brief summary: Simply put, with dry carbon, you get the most strength and save the most weight. The weaves and quality are more consistent, but they are generally 3 to 4 times more expensive than wet carbon. Wet carbon products are hand-laid, and are more prone to small defects like wavy weaves and tiny bubbles. They do not save as much weight as their dry carbon counterparts. But on the plus side, you get an incredible combination of visual attraction, weight-deduction, and most importantly, price. All products you see on our website are wet carbon. Wet carbon products are also the most popular and most commonly referred to as just ” carbon fiber” .Q. How do I maintain my product?
A. Your carbon fiber product is durable, but it still needs care and maintenance to stay looking good. To avoid pre-mature aging, it is important to keep your carbon fiber product clean. Minimize exposure to the sun, and wax when necessary.Här har ni svaret på hur huven är uppbyggd.
2 mars, 2006 kl. 12:08 #191896SecretAgentManDeltagareVad väger den? 🙂
/J
2 mars, 2006 kl. 12:19 #192019pannanDeltagareVad väger den? :)/J
Jag får väga den när den kommer hem 🙂 Men jag kände på en Seibon igår och den vägde typ “nada” originalhuven är inte lätt SAM.
2 mars, 2006 kl. 12:30 #191897SecretAgentManDeltagareOriginalhuven är svinlätt, eller har newage inte längre aluminiumhuv?
/J
2 mars, 2006 kl. 12:32 #192020pannanDeltagareOriginalhuven är svinlätt, eller har newage inte längre aluminiumhuv?/J
mycker möjligt men alu kontra kolfiber hmm 😉 Hursomhelst är huven lättare och snyggare 🙂 får ut varmluften ifrån motorn bättre nu också iom att jag kommer vara tvungen att köra annat luftfilter…..
2 mars, 2006 kl. 14:20 #192000MatsDeltagareLite OT varning men here goes:
Har funderat lite på om det är optimalt att ha en WRC replika huv på en bil med TMIC. Drar man inte ut en massa varm luft ur motorn som sen tas in av scoopet och gör TMIC varmare än den hade varit utan hålet i huven. Eller spelar hålet i huven egentligen ingen roll på en vanlig bil. WRC kärrorna har ju “lite” annan konstruktion av kylare och ic. Jag förstår de som vill ha hålet i huven när de kör FMIC men med TMIC så borde det ju bara göra saker o ting sämre…
Eller??Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.