• Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av STIred.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 381 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #191999
    Mats
    Deltagare

      Bronze, helt klart

      Mats GBG
      Regionsansvarig Göteborg

      #192195
      p_ilis
      Deltagare

        Lite uppdateringar:Helix dp och up-pipe borde anlända nästa vecka.Xenonljus installeras denna vecka då paketet har kommit.Angående kolfiberhuv utan scoop kommer det bli ett med scoop. Fast denna variant är rallyvarianten med luftuttag framför scoopet.Front är även det på G, vad det blir för någon visar jag när den anländer till Sverige. Beräknad lev. tid ca 4 veckor.Fälgmodellen är även det klart, nu återstår bara om det blir bronze eller svarta fälgar med polerad kant.

        Schysst! Blidde det katalysator på down-pipen? Tror det kommer låta grymt (mycket)! }(

        Ska du köra topp-monterad ic med tanke på scoopet?

        Jag skulle nog välja svarta fälgar. På svart bil blir det tokfint! Riktigt amerikastuk. 🙂

        /Peter

        #191894
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Bronze, helt klartMats GBGRegionsansvarig Göteborg

          Ditto, skippa det polerade smäcket. :*

          /J

          #192015
          pannan
          Deltagare

            Schysst! Blidde det katalysator på down-pipen? Tror det kommer låta grymt (mycket)! }( Ska du köra topp-monterad ic med tanke på scoopet?Jag skulle nog välja svarta fälgar. På svart bil blir det tokfint! Riktigt amerikastuk. :)/Peter

            Blir katlös DP. Iom att den låter satan nu så kan det ju inte bli direkt sämre 😀 Söderledstunneln är alltid lika rolig, folk tror det är en galen MC som kommer farande, minst sagt annorlunda boxerljud. Kommer köra original IC detta år, lägger lite mer pengar på väghållningen och däck istället.

            Lutar nog åt Bronze faktiskt, risken är att bilen blir för “svart”.

            #192016
            pannan
            Deltagare

              Ikväll tog man sig en tur Norr om Sthlm och hälsade på SMR gänget och knöt bra kontakt med dem.

              Slutade med att man köpte en uppsättning Defimätare (3 st), controllerbox och en kolfiberhuv. Huven kommer i slutet på Mars då den var slut hos leverantören.

              Liten bild på huven:

              Detta är bara början 😀 kommer mer senare….motorplaner smeds ikväll, och en del väldigt vettiga alternativ kom fram som skall begrundas.

              #192202
              Davve
              Deltagare

                Rackarns va läcker den huven va.. Vad fick du betala för den?

                #192017
                pannan
                Deltagare

                  Rackarns va läcker den huven va.. Vad fick du betala för den?

                  rekommenderat pris är ca 9500 kr..

                  #191895
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Å dra mig baklänges…för en HUV? Du har ju redan en lätt huv med scoop…?
                    Man kan ju i alla fall hoppas på att den där är lika lätt som originalet (ytterst tveksamt dock).

                    /J – skall citera ett par inlägg nästa gång det klagas över dyra turboaggregat. :*

                    #191945
                    simo
                    Deltagare

                      Är det “kolfiber”? Eftersom den “bara” kostar -10′ så förutsätter jag att den är kallbakad… Har den glasfiber som kärna?

                      /U

                      #192018
                      pannan
                      Deltagare

                        Den ÄR lättare än original!! Annars skulle väl folk inte köpa dessa huvar?!

                        Ok att det kanske är lite show med en sådan men man spar några kilon iallafall. Det är inget billigt skit som vissa andra företag har sålt i Sverige, Seibon tillhör de bättre på marknaden.

                        “Q. Are your products made with 100% carbon fiber?
                        A. The ” carbon fiber” material is just a piece of cloth. You can’t make any shape out of it without some kind of support. We use fiberglass backing to construct the skeleton.

                        Q. How to judge the quality of carbon fiber products in general?
                        A. When comparing carbon fiber products, the 3 most important questions to ask are: 1)is the product made with one-piece carbon sheet, or multiple sheets put together; 2)is it gel-coat finish or clear coat finish, and 3) is the carbon sheet wrapped around the skeleton, or is it integrated into the mold? All of our products are made using one-piece carbon sheet, so you do not see broken lines and patterns. All of our products use clear coat finish. Clear coats are shiny and durable, and they give you the nice ” wet” look as opposed to a duller look from gel coats. All of our carbon sheets are built into the mold, so they do not break and split like the ones where carbon is only wrapped around the skeleton.

                        Q. What are the pros and cons between “dry carbon” and “wet carbon” ?
                        A. Dry vs. wet involves completely different processes of manufacturing. You can find extensive articles about the details on the web if you do a general search. As for pros and cons, here is a brief summary: Simply put, with dry carbon, you get the most strength and save the most weight. The weaves and quality are more consistent, but they are generally 3 to 4 times more expensive than wet carbon. Wet carbon products are hand-laid, and are more prone to small defects like wavy weaves and tiny bubbles. They do not save as much weight as their dry carbon counterparts. But on the plus side, you get an incredible combination of visual attraction, weight-deduction, and most importantly, price. All products you see on our website are wet carbon. Wet carbon products are also the most popular and most commonly referred to as just ” carbon fiber” .

                        Q. How do I maintain my product?
                        A. Your carbon fiber product is durable, but it still needs care and maintenance to stay looking good. To avoid pre-mature aging, it is important to keep your carbon fiber product clean. Minimize exposure to the sun, and wax when necessary.

                        Här har ni svaret på hur huven är uppbyggd.

                        #191896
                        SecretAgentMan
                        Deltagare

                          Vad väger den? 🙂

                          /J

                          #192019
                          pannan
                          Deltagare

                            Vad väger den? :)/J

                            Jag får väga den när den kommer hem 🙂 Men jag kände på en Seibon igår och den vägde typ “nada” originalhuven är inte lätt SAM.

                            #191897
                            SecretAgentMan
                            Deltagare

                              Originalhuven är svinlätt, eller har newage inte längre aluminiumhuv?

                              /J

                              #192020
                              pannan
                              Deltagare

                                Originalhuven är svinlätt, eller har newage inte längre aluminiumhuv?/J

                                mycker möjligt men alu kontra kolfiber hmm 😉 Hursomhelst är huven lättare och snyggare 🙂 får ut varmluften ifrån motorn bättre nu också iom att jag kommer vara tvungen att köra annat luftfilter…..

                                #192000
                                Mats
                                Deltagare

                                  Lite OT varning men here goes:
                                  Har funderat lite på om det är optimalt att ha en WRC replika huv på en bil med TMIC. Drar man inte ut en massa varm luft ur motorn som sen tas in av scoopet och gör TMIC varmare än den hade varit utan hålet i huven. Eller spelar hålet i huven egentligen ingen roll på en vanlig bil. WRC kärrorna har ju “lite” annan konstruktion av kylare och ic. Jag förstår de som vill ha hålet i huven när de kör FMIC men med TMIC så borde det ju bara göra saker o ting sämre…
                                  Eller??

                                  Mats GBG
                                  Regionsansvarig Göteborg

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.