- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2006 kl. 14:39 #192021pannanDeltagare
Lite OT varning men here goes:Har funderat lite på om det är optimalt att ha en WRC replika huv på en bil med TMIC. Drar man inte ut en massa varm luft ur motorn som sen tas in av scoopet och gör TMIC varmare än den hade varit utan hålet i huven. Eller spelar hålet i huven egentligen ingen roll på en vanlig bil. WRC kärrorna har ju “lite” annan konstruktion av kylare och ic. Jag förstår de som vill ha hålet i huven när de kör FMIC men med TMIC så borde det ju bara göra saker o ting sämre…Eller??Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Mycket möjligt men bara marginell skillnad. Kommer endå inte köra original IC senare endå. Men IC:n är inte prio 1 just nu. Det är lite andra saker..
2 mars, 2006 kl. 20:50 #191986GrusdraparnDeltagareDen ÄR lättare än original!! Annars skulle väl folk inte köpa dessa huvar?!Ok att det kanske är lite show med en sådan men man spar några kilon iallafall. Det är inget billigt skit som vissa andra företag har sålt i Sverige, Seibon tillhör de bättre på marknaden.
“Q. Are your products made with 100% carbon fiber?
A. The ” carbon fiber” material is just a piece of cloth. You can’t make any shape out of it without some kind of support. We use fiberglass backing to construct the skeleton.Q. How to judge the quality of carbon fiber products in general?
A. When comparing carbon fiber products, the 3 most important questions to ask are: 1)is the product made with one-piece carbon sheet, or multiple sheets put together; 2)is it gel-coat finish or clear coat finish, and 3) is the carbon sheet wrapped around the skeleton, or is it integrated into the mold? All of our products are made using one-piece carbon sheet, so you do not see broken lines and patterns. All of our products use clear coat finish. Clear coats are shiny and durable, and they give you the nice ” wet” look as opposed to a duller look from gel coats. All of our carbon sheets are built into the mold, so they do not break and split like the ones where carbon is only wrapped around the skeleton.Q. What are the pros and cons between “dry carbon” and “wet carbon” ?
A. Dry vs. wet involves completely different processes of manufacturing. You can find extensive articles about the details on the web if you do a general search. As for pros and cons, here is a brief summary: Simply put, with dry carbon, you get the most strength and save the most weight. The weaves and quality are more consistent, but they are generally 3 to 4 times more expensive than wet carbon. Wet carbon products are hand-laid, and are more prone to small defects like wavy weaves and tiny bubbles. They do not save as much weight as their dry carbon counterparts. But on the plus side, you get an incredible combination of visual attraction, weight-deduction, and most importantly, price. All products you see on our website are wet carbon. Wet carbon products are also the most popular and most commonly referred to as just ” carbon fiber” .Q. How do I maintain my product?
A. Your carbon fiber product is durable, but it still needs care and maintenance to stay looking good. To avoid pre-mature aging, it is important to keep your carbon fiber product clean. Minimize exposure to the sun, and wax when necessary.Här har ni svaret på hur huven är uppbyggd.
Intressant svar han ger på frågon om huven är helt i kolfiber: The “carbon fiber” material is just a piece of cloth. You can’t make any shape out of it without some kind of support. We use fiberglass backing to construct the skeleton.
Fiber som fiber, oavsett om det är glas eller kol kan man ju göra en grundstomme av det. Det är endast pris, vikt och hållfasthet som skiljer. Optimalt hade varit en huv gjord helt av pre-preg kolfiber härdad i en autoklav. Men en sån huv skulle aldrig kunna konkurera med dessa prismässigt.
Bara en fundering…
Lycka till med bygget!
/Klas
3 mars, 2006 kl. 18:46 #192022pannanDeltagareGör man en huv t ex av 100% kolfiber blir den inte rolig om man krockar, blir som små knivar.
4 mars, 2006 kl. 10:28 #192023pannanDeltagareHär kommer en liten teaser av vad som kommer att monteras i April månad…
Har ingen aning om vad det är 😀 men bra skall det vara iallafall 😛
En liten bild på fälgarna som är mest intressanta just nu. Vet dock inte om man skall köra dem med polerad kant eller helt i Bronze
4 mars, 2006 kl. 10:52 #192196p_ilisDeltagareSer kalasfint ut! Märke på fälgarna?
Så du byter sprut alltså?/Peter
5 mars, 2006 kl. 20:48 #192024pannanDeltagareSer kalasfint ut! Märke på fälgarna?Så du byter sprut alltså?/Peter
Yes det blir annat sprut. Det som är schysst är att Autronics plug n play box till STI:n bygger på SM4:an dvs lite mera avancerade godsaker.
7 mars, 2006 kl. 21:30 #192025pannanDeltagareIkväll åkte Xenonljusen på. Vart riktigt bra och man ser otroligt mycket bättre nu när det är mörkt. Sedan om det är lagligt eller inte är en annan sak, men snyggt är det iallafall.
Ett innanfoto med en seriös digitalkamera:
Och ett efterfoto med en oseriös mobiltelefon tyvärr:
10 mars, 2006 kl. 21:25 #192026pannanDeltagareIdag beställdes två nya produkter till bilen.
Vart Scoobyworlds downpipe och up-pipe. Iom att jag redan innan har ett cat-backsystem ifrån dem blir det lättast om jag använder mig av detta. 3″ kat som smalnar av och blir 2.5″. Kanske inte helt optimalt men iom att jag kommer att köra originalturbon detta år kommer det fungera.
p.s fungerar perfekt för de som endast nöjer sig med Ecutek, så systemet lär inte vara svårsålt nästa år då det blir 3″ hela vägen.
Mvh
Johan12 mars, 2006 kl. 19:45 #192255BontaDeltagareHar SMR nån hemsida man kan kolla runt lite på?
Blev lite sugen på en ny huv..12 mars, 2006 kl. 20:42 #192027pannanDeltagareHar SMR nån hemsida man kan kolla runt lite på? Blev lite sugen på en ny huv..
Finns ingen webshop öppnad ännu. Du får surfa på nätet och sedan höra med dem om de kan ta hem den produkt du sökt.
14 mars, 2006 kl. 13:46 #191981BorstaDeltagareDet låter som om det går framåt med bilen!!
Slå en signal när du är ute på vägarna igen så man får sig en tur med den. 🙂
14 mars, 2006 kl. 23:18 #192028pannanDeltagareDet låter som om det går framåt med bilen!!Slå en signal när du är ute på vägarna igen så man får sig en tur med den. 🙂
Yep självklart 🙂
Nu finns det ingen återvändo. Var och beställde Autronicen idag hos SMR :9 mums säger jag.
Skall även prova ett par 19″ fälgar i helgen och se om de fungerar på min bil. Svarta med polerade kanter :7 kan bli rena porret 😀 “bling” “bling”
15 mars, 2006 kl. 07:31 #192203DavveDeltagareVad fick du betala för Afterburner Vortex?
Var köpte du det?
15 mars, 2006 kl. 07:53 #192029pannanDeltagareVad fick du betala för Afterburner Vortex?Var köpte du det?
Köptes ifrån Scoobyworld. Snabba leveranser och riktigt bra finnish. Är iof Hayward and Scott som bygger deras avgassystem. Du får surfa in på deras sida för att se aktuellt pris. Har för mig att frakten ligger runt 30-40 pund.
22 mars, 2006 kl. 00:18 #192030pannanDeltagareIdag köpte man en riktig stol också så man sitter fast.
Vart en Sparco EVO i färgen svart med underrede och hela kitet. Så det blir montering nu i helgen. Var sugen på Pro2000 ifrån Sparco iom att lårstödet var bra mycket bättre men frågan var hur man mår i häcken efter längre transporter.
Så nu fick 3″ bältena en riktig stol att hänga i 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.