Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 381 totalt)
  • Författare
    JRM – JoCCe
    Deltagare

Har SMR nån hemsida man kan kolla runt lite på? Blev lite sugen på en ny huv..

Vi é officiella ÅF för Seibon … Finns allt på vår hemsida med priser …

MVH JoCCe

JRM – JoCCe
      Deltagare

Har SMR nån hemsida man kan kolla runt lite på? Blev lite sugen på en ny huv..

Vi tar 7.900:- för OEM kolfiberhuvar från Seibon til Impreza …

MVH JoCCe

simo
        Deltagare

Idag köpte man en riktig stol också så man sitter fast.Vart en Sparco EVO i färgen svart med underrede och hela kitet. Så det blir montering nu i helgen. Var sugen på Pro2000 ifrån Sparco iom att lårstödet var bra mycket bättre men frågan var hur man mår i häcken efter längre transporter.Så nu fick 3″ bältena en riktig stol att hänga i 😀

Är inga som hellst problem att åka långt i en Pro2000

/Ulrik

pannan
          Deltagare

Är inga som hellst problem att åka långt i en Pro2000/Ulrik

Är man 188 cm lång och modell biff blir det lite jobbigt 😀 Satt perfekt i Pro2000 som man är nu, men iom att jag börjat med träningen igen så hmm nej det fungerar inte efter ett tag. Dock gillade jag just stödet för låren och benen.

pannan
            Deltagare

Idag fick man paket ifrån DHL var downpipe och up-pipe som kom.

Defimätarna och controllerboxen hämtade jag igår. Pratade även med Subaru som tar hem oljepluggen som fungerar som adapter för oljetemp sensorn, kommer på Tisdag.

Beställde även svarta stänkskydd som skall monteras imorgon.

Så imorgon Fredag blir det att ta lite bilder på de saker man fått, och montera sparcostol plus stänkskydd.

Autronicen beräknas anlända antingen nästa vecka eller veckan efter.

Mvh
              J

p_ilis
              Deltagare

Skoj!

Vad blidde det för stänkisar?

Vill se bilder! :+

Mvh
                Peter

pannan
                Deltagare

Skoj!Vad blidde det för stänkisar?Vill se bilder! :+ MvhPeter

Det vart Race Equip, skulle ha beställt dem ca 2 cm kortare då de nästan släpar i nu. Sedan var monteringen riktigt svettig 😉 läskigt att borra i skärmarna. Men det vart faktiskt ruskigt bra och efter att ha tvättat bilen nu ikväll vart den knappt smutsig på väg hem.

Kommer upp bilder under kvällen då jag knäppte lite kort. Imorgon åker Sparco stolen i plus mer bilder.

pannan
                  Deltagare

En liten fråga angående IC.

Har hittat ett kit som verkar riktigt bra med en IC kärna på 600 x 240 x 70mm. Om man jämför jämte t ex Perrins kit som är i storleken 710 x 230 x 88, fast priset på det jag hittat är fraktat och klart mindre än halva. Folk som kör med det är nöjda. Vad tror ni, kan det vara något?

Sedan hittade jag Turbo XS toppmatad IC till sjukt bra pris också, vet att t ex Peter Ilis här på forumet beställt en sådan.

Vad skulle ni göra?

Vet att APS är bra, men jag lägger inte ca 20 kakor på en IC just nu.

mvh
                    J

STIred
                    Deltagare

Ser kalasfint ut! Märke på fälgarna?Så du byter sprut alltså?/Peter

Yes det blir annat sprut. Det som är schysst är att Autronics plug n play box till STI:n bygger på SM4:an dvs lite mera avancerade godsaker.

En liten fråga, vet du om autronic har funktion som stödjer acvs?

p_ilis
                      Deltagare

En liten fråga angående IC.Har hittat ett kit som verkar riktigt bra med en IC kärna på 600 x 240 x 70mm. Om man jämför jämte t ex Perrins kit som är i storleken 710 x 230 x 88, fast priset på det jag hittat är fraktat och klart mindre än halva. Folk som kör med det är nöjda. Vad tror ni, kan det vara något?Sedan hittade jag Turbo XS toppmatad IC till sjukt bra pris också, vet att t ex Peter Ilis här på forumet beställt en sådan.Vad skulle ni göra?Vet att APS är bra, men jag lägger inte ca 20 kakor på en IC just nu.mvhJ

Om några veckor får du veta om TurboXS funkar bra. 😀

Vad hände med bilderna på stänkisarna? Blev det svarta?

/Peter

rallymarkus
                        Deltagare

Skoj!Vad blidde det för stänkisar?Vill se bilder! :+ MvhPeter

Det vart Race Equip, skulle ha beställt dem ca 2 cm kortare då de nästan släpar i nu. Sedan var monteringen riktigt svettig 😉 läskigt att borra i skärmarna. Men det vart faktiskt ruskigt bra och efter att ha tvättat bilen nu ikväll vart den knappt smutsig på väg hem.Kommer upp bilder under kvällen då jag knäppte lite kort. Imorgon åker Sparco stolen i plus mer bilder.

jag har också race equip men jag gjorde om mina o använde bara original fästen på bilen till monteringen, vägrade att borra planlöst i bilen.. bara vinka adjö till rostskyddgarantin..

pannan
                          Deltagare

jag har också race equip men jag gjorde om mina o använde bara original fästen på bilen till monteringen, vägrade att borra planlöst i bilen.. bara vinka adjö till rostskyddgarantin..

Har inte du aluminium i flyglarna? 😉 Hade iallafall jag :9

Bilder kommer Peter, min dator gör förbjuden åtgärd så fort jag kopplar den till datorn. Löser det senare i veckan.

Vad jag har förstått kan Autronicen styra det ja. Om du menar kammarna. Plug ´n play boxen till STI:n bygger på SM4:an som jag nämt tidigare vilket är deras största modell.

Mvh
                            J

STIred
                            Deltagare

Vad jag har förstått kan Autronicen styra det ja. Om du menar kammarna. Plug ´n play boxen till STI:n bygger på SM4:an som jag nämt tidigare vilket är deras största modell.MvhJ

Kan vara bra ide kolla upp det, vet inte hur det är på autronic men motecen kan styra det, fast där ingick det inte som standard utan den funktionen fick man ju lägga till om jag inte minns fel, trots att det är plugnplay, etc, etc…

har för mig(inte 100% dock) det går köra med den helt bortkopplad men kommer inte vara lika optimalt

pannan
                              Deltagare

Kan vara bra ide kolla upp det, vet inte hur det är på autronic men motecen kan styra det, fast där ingick det inte som standard utan den funktionen fick man ju lägga till om jag inte minns fel, trots att det är plugnplay, etc, etc… har för mig(inte 100% dock) det går köra med den helt bortkopplad men kommer inte vara lika optimalt

Rickard (SMR) har redan kollat upp det, han fick mail ifrån fabrikatören och de sade att den skall klara av det.

mvh
                                Johan

Blocken
                                Deltagare

Pannan,

Kan vi se fram emot en låg 1.11.07-tid på SS? Du kommer väl? Vad är målet i så fall?

/Black

Min STi

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 381 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.