- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2006 kl. 18:06 #192047pannanDeltagare
Lite mer kompletterande bilder:
3″ DP ifrån Scoobyworld, kommer låta ännu mera bilen…som att det behövs..
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba9.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba10.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba11.jpg
Up-pipe ifrån Scoobyworld också
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba12.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba13.jpg
En uppsättning Defi 60mm BF mätare dvs Boost, EGT och oljetemp + controller
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba14.jpg
Defi-pod som kommer att lämnas för flockning senare i veckan (löjligt) dyr produkt)
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba20.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba21.jpg
Adapter för oljetempsgivaren (används istället för oljeplugg)
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba18.jpg
Lika bra att sitta fast när det börjar svänga, Sparco EVO stol med underrede
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba16.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba17.jpg
3″ bälten ifrån Sparco med snabbfästen. Enda riktiga bredden för att vara godkänt på bana
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba15.jpg
Hjärtat i allt. Autronics ECU. Tydligen den mest avancerade de gjort hittills och denna kan styra allt, och då menar jag allt. Nästan helt i klass med Motec om inte lika bra. Hade ett långt prat idag med MRM som säljer dessa och just för Subarun har de proppat in så mycket saker som de andra ECU:na inte har. Skall bli kul att se när man drar igång den. Mapsensorn kommer att användas ifrån Autronic då den är bra mycket bättre än den som sitter original i bilen.
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba22.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/subba23.jpg
Nu är det lite andra delar som saknas som kommer att beställas senare. Bl a halvbur, R-däck, bromsar m.m
Listan uppdateras efter byggets gång 🙂
Mvh
J7 april, 2006 kl. 10:16 #192245STI_driverDeltagareKommer bli riktigt bra det där johan! Autronic är mumma! Ska bli kul att jämföra din mot min sen. 🙂
8 april, 2006 kl. 00:37 #192258JRM – JoCCeDeltagareKommer bli riktigt bra det där johan! Autronic är mumma! Ska bli kul att jämföra din mot min sen. 🙂
Din skulle vi behöva ställa på lite hårdare, vi har kommit bra mycket längre när det gäller STi/EcuTek sen vi gjorde din bil 😉 … Kanske ska ta det på Gotland??? … Vi kommer ha med oss all utrustning 🙂 …
MVH JoCCe
8 april, 2006 kl. 07:49 #192048pannanDeltagareDin skulle vi behöva ställa på lite hårdare, vi har kommit bra mycket längre när det gäller STi/EcuTek sen vi gjorde din bil 😉 … Kanske ska ta det på Gotland??? … Vi kommer ha med oss all utrustning 🙂 …MVH JoCCe
Jocce,
Vilket ladd tycker ni är inom säkerhetsmarginalen för en STI new age?
mvh
J9 april, 2006 kl. 17:21 #192049pannanDeltagareVart en liten Söndagsutflykt idag när vädret vart så fint. Så jag och några vänner styrde oss mot Vaxholm och njöt av lite sol.
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/vaxholm.jpg
Här ser man stänktlapparna bättre, skiner på rätt ok bilen
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/vaxholm2.jpg
Hemfärden gick genom Bogesundsvägen, notera bilen som ligger först 😀
10 april, 2006 kl. 19:55 #192050pannanDeltagareIdag kompletterades lite delar till bilen
1 st STI frontläpp beställdes (vart en kopia ifrån England)
1 st ny dimljuskåpa som skall modefieras för att få fram luft till luftfiltret
AEM cold air induction kit fick jag av Sideways så nu blir det att ta luft ifrån flygeln. Därför skall jag göra en snorkel som går ifrån fronten upp till filtret.
Var även och köpte 2 st switchar som skall sätta på en kolfiberplatta under stereon. 1 st för launch och 1 st för responsen.
Tog även 1 st nya kort på IC:n. Ser helt ok ut faktiskt, skall bli riktigt nice när den är på plats.
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-0204.jpg
18 april, 2006 kl. 15:39 #192051pannanDeltagareIkväll åker bilen iväg till verkstaden för att vara borta några dagar. Förhoppningsvis återkommer hon med några extra hästkrafter när allt är klart 😀
Frågan är nu om man kan hålla sig ifrån att köpa fuelrails, spridare och turbo….Skall se hur bilen går först med det man har hittills. Om jag blir besviken blir det uppgradering rätt omgående.
Defi-poden hämtas lite senare i veckan ifrån flockningen. Kommer bli riktigt porrigt på instrumentpanelen, fast det viktigaste är att poden inte kommer reflektera något solljus.
19 april, 2006 kl. 07:33 #191982BorstaDeltagareLåter som ett riktigt kanonåk! 🙂
Mötte dig när du körde ut ur Söderledstunnels och låg och stressade bakom någon seg stackare, låter riktigt mysigt om den nu! 😀
19 april, 2006 kl. 11:32 #192052pannanDeltagareLåter som ett riktigt kanonåk! :)Mötte dig när du körde ut ur Söderledstunnels och låg och stressade bakom någon seg stackare, låter riktigt mysigt om den nu! 😀
Den kommer bli bra. Satt och pratade lite igår kväll angående turbos också. Får se om man blir lite nöjd iallafall med resultatet efter helgen.
p.s kommer låta ännu värre nu 😉 sedan respons på det 😀 Stackars grannar säger jag bara
19 april, 2006 kl. 19:01 #192053pannanDeltagareVart en beställning idag ifrån Pean
Blev flytande Performance friction skivor med PF belägg.
Kommer bli mumma det här 😀
20 april, 2006 kl. 20:21 #192054pannanDeltagareLiten teaser på vad som händer 😀
Ser riktigt bra ut. Dock kommer jag ej kunna använda Turbosmart dumpen så det vart en Greddy dump istället. Likaså gick inte AEM cold air intake systemet heller att använda så det blir en liten provisorisk lösning, innan jag listat ut hur jag skall få riktigt kall luft. Ev måste nya rör svetsas då jag vill ha luften ifrån hjulhuset. Har mailat en leverantör i England angående detta.
Hämtade poden idag ifrån flockningen 😀 nu vill jag flocka hela instrumentpanelen då resultatet var sjukt bra.
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Photo-0214.jpg
20 april, 2006 kl. 21:35 #191987GrusdraparnDeltagareQuote New Age -05
Hämtade poden idag ifrån flockningen 😀 nu vill jag flocka hela instrumentpanelen då resultatet var sjukt bra.Ja är du orolig för reflexer i poden bör du nog köra hela instrumentpanelen. Flocka på bara, blir lelle hårigt!
/K
20 april, 2006 kl. 21:41 #192055pannanDeltagareJa är du orolig för reflexer i poden bör du nog köra hela instrumentpanelen. Flocka på bara, blir lelle hårigt!/K
Nu gjorde jag det inte endast för reflexer 😉 tycker att det andas motorsport när det flockas. Sedan blev det en liten touch för inredningen.
När man har fyllt upp plånboken igen blir det nog 2 st Defimätare till plus en A-stolpe som kommer att flockas den med.
För er som är sugna på att flocka, vänd er till Backes ljudbyggeri ute på Ekerö i Sthlm. Duktiga som sjutton.
mvh
J21 april, 2006 kl. 04:55 #192001MatsDeltagareFår man kanske se ett kort på det du flockat? :9
O hur mycket kostade det? Vilken fiberlängd körde du med? 0,5 eller 0,75 eller 1mm?Mats GBG/får sin flockade instrumentpanel på tisdag…
Regionsansvarig Göteborg21 april, 2006 kl. 08:27 #192056pannanDeltagareFår man kanske se ett kort på det du flockat? :9 O hur mycket kostade det? Vilken fiberlängd körde du med? 0,5 eller 0,75 eller 1mm?Mats GBG/får sin flockade instrumentpanel på tisdag…Regionsansvarig Göteborg
Det kommer bild på den senare, min mobilkamera kunde inte göra skäl för resultatet.
Poden kostade 400 kr att göra vilket är helt överkomligt. Fiberlängden har jag ingen aning om faktiskt.
mvh
J -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.