- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2006 kl. 13:22 #191983BorstaDeltagare
Hur länge skall den stå i SMR garaget och få omvårdnad nu då? 😀
21 april, 2006 kl. 13:35 #192057pannanDeltagareHur länge skall den stå i SMR garaget och få omvårdnad nu då? 😀
Efter helgen är det tänkt att den skall rulla eller kanske tidigare…..:-) Beror helt på.
Gotland Ring är ju nästa vecka och tills dess skall den vara klar.
23 april, 2006 kl. 09:27 #192058pannanDeltagareLiten uppdatering ifrån i Fredags
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/HPIM7015.jpg
Ic:n är nästan på plats, downpipe sitter på, up-pipe är även den på plats, dumpventil + diverse sensorer till Defi mätarna. Börjar likna något nu.
mvh
J24 april, 2006 kl. 06:25 #192059pannanDeltagareIgår startades hon upp 🙂 Om den lät en del innan är det ingenting mot nu. Allt verkade stå rätt till så idag blir det ut och mappa för R och Co.
Bilder kommer lite senare. Gjorde en egen lösning på luftfiltret som vart riktigt bra. Vart en del pyssel med monteringen av IC:n men nu sitter allt på plats och det verkar lira riktigt bra.
24 april, 2006 kl. 08:06 #191984BorstaDeltagareHar du inte tillgång till DV kamera?
Lär ju låta en del nu ja, skippat kat också eller? 🙂
24 april, 2006 kl. 21:51 #192060pannanDeltagareHar du inte tillgång till DV kamera?Lär ju låta en del nu ja, skippat kat också eller? 🙂
Lär nog filmas en del på Gotland nu till helgen så efter det lär du får höra hur det låter.
Var ute hos SMR nu ikväll och kikade på hur bilen vart. Resultatet visar jag med dessa bilder, vart riktigt bra. Nu återstår bara lite förfining på mappen, montering av switchar m.m. Tog även en provtur med ca 1.35 bar i ladd. Går inte att jämföra mot innan, har laddtryck direkt när jag börjar gasa lite på 1:an vilket jag inte hade innan. Däremot fick vi byta dump då den andra vart lite svajig iom bellmounth dp:n tyvärr. Löser sig senare med en större turbo.
Här är några bilder ifrån ikväll:
Spjuvern går loss på fronten med kap
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/nyabilder054.jpgFronten på väg att passas in
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/nyabilder053.jpgBild på resultatet, vart riktigt bra
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/nyabilder056.jpgBild på motorn, finns saker som skall ändras men just nu fungerar allt som det skall
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/nyabilder055.jpgmvh
J25 april, 2006 kl. 05:53 #191954ManorDeltagareDet ser ju j-kligt bra ut det där Pannan :).
mvh Mats N
25 april, 2006 kl. 06:32 #191898SecretAgentManDeltagareDäremot fick vi byta dump då den andra vart lite svajig iom bellmounth dp:n tyvärr. Löser sig senare med en större turbo.
…va? 😮
25 april, 2006 kl. 06:46 #192061pannanDeltagare…va? 😮
Yep luften går tillbaks. Vet flera som haft det problemet fast med andra bilar. En kompis till mig som kör AEM på en 3000 GT har samma problem med sin HKS dump. Kalle en annan kille hade också samma problem med sin bil, bytte till TIAL dump och då fungerade det klockrent.
Vi bytte ifrån Greddy Type-R dump igår till Type-RS och då vart det mycket bättre.
25 april, 2006 kl. 06:49 #191899SecretAgentManDeltagareEhrm…antingen släpper dumpen ut luften, eller återcirkulerar, eller en blandning…
Saker som styr hur bra allt fungerar är hur hårt den är satt (hur stor tryckskillnad som krävs för att den skall öppna) och hur bra den tätar rent mekaniskt.
Svajig tomgång – läckage, för mjuk fjäder/för klent ställd.
Svajigt laddtryck – läckage, kass tätning.
/J
25 april, 2006 kl. 06:52 #192062pannanDeltagareEhrm…antingen släpper dumpen ut luften, eller återcirkulerar, eller en blandning…Saker som styr hur bra allt fungerar är hur hårt den är satt (hur stor tryckskillnad som krävs för att den skall öppna) och hur bra den tätar rent mekaniskt.Svajig tomgång – läckage, för mjuk fjäder/för klent ställd.Svajigt laddtryck – läckage, kass tätning./J
Tomgången är klockren håller konstant 900 varv. Vid gaspådrag svarar den riktigt bra också och håller tätt. Däremot om man krypkör kan dumpen börja bete sig konstigt. Fjädern är “hård” vilket inte skall vara några problem. Har t o m provat en dump som suttit på en 500 hkr bil.
25 april, 2006 kl. 07:04 #192063pannanDeltagareKan vara det som STI red påpekade om att man ev skall porta wastegaten. Kanske ligger och småöppnar hela tiden iom att jag har laddtryck på en gång nu på låga varv.
25 april, 2006 kl. 10:44 #191968KvarnisDeltagareenkelt att kolla ryck wg slangen.
25 april, 2006 kl. 12:32 #192064pannanDeltagareeneklt att kolla ryck wg slangen.
Det laboreras på den idag. Får se vad som händer ikväll.
mvh
J25 april, 2006 kl. 13:23 #192065pannanDeltagareNu kom PF skivorna och beläggen med bud 🙂 Blir montering imorgon kväll.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.